|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 19:44:34 Titlul subiectului: |
86105 |
|
Eu as introduce linia 81 pe actualul traseu al autobuzului 381, dar cu traseu prelungit pe Aviatorilor, Bulevardul Constantin Prezan, Sos. Kiselef, Sos. Buc-Ploiesti pana la Aeroportul Baneasa.
Insa la ce lungime are traseul, fara o banda speciala pentru RATB pe Calea Vacaresti si bulevardele Tineretului, Dimitrie Cantemir, Bratianu, Magheru, Catargiu, si cele enumerate mai sus acest troleibuz va fi un faliment total, in conditiile in care o mare parte din traseu este comuna cu M2 metrou.
Cat de viabila credeti ca ar fi ideea cu traseul original al acestei linii, pe care sa circule troleibuze de epoca (un eventual traseu pentru turisti, care sa fie promovat, cu reclame, pliante de prezentare si tot tacamul), si de unde s-ar putea achizitiona/fabrica troleibuze de epoca? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 27 Dec 2007 21:58:53 Titlul subiectului: |
86153 |
|
In conditiile traficului din Bucuresti rareori ar putea sa nu fie rentabil un troleibuz, daca traseul lui atrage un flux bun de calatori (cum este la 381). Motivul este cat se poate de simplu: chiar daca viteza comerciala si timpul de parcurs nu se imbunatateste fata de cum este acum, se reduc drastic cheltuielile de energie si timpii morti ai autobuzelor (necesita realimentare la jumatatea zilei, la plecarea si sosirea din traseu). In aceste conditii linia 81 ar aduce foarte importante economii de energie chiar daca promisiunea cu banda speciala pentru transportul public ramane o alta gogoasa oferita de Videanu sau de Politia rutiera. |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Joi 03 Ian 2008 10:44:07 Titlul subiectului: 81 Piata Presei-Piata Romana |
86446 |
|
As propune urmatorul traseu pentru linia 81:
ducere: Piata Presei Libere-Sos. Kiseleff-Arcul de Triumf-Piata Victoriei-Calea Victoriei-Str. Gheorghe Manu-Bd. Lascar Catargiu-Piata Romana
intoarcere 1: acelasi traseu ca ducere
intoarcere 2: Romana-Magheru-Enescu-Cal. Victoriei-Piata Victoriei-Sos. Kiseleff-Piata Presei.
As propune ca traseul 81 pe Kiseleff (partea Piata Presei-Arc de Triumf) sa fie pe partea din mijloc a soselei, astfel incat nu va fi problema cu soferii; partea Triumf-Victoriei sa fie facut ca pe bd. Elisabeta-Kogalniceanu (adica pe marginea soselei sa fie restrictionat NUMAI, si NUMAI, pentru troleibuz), aceeasi idee am pentru sensul Piata Victoriei-Str. Gh. Manu pe Calea Victoriei. Iar pentru traseul intoarcere varianta 2 Str. Enescu trebuie sa fie inchis pentru trafic (evident, in afara de troleibuzul 81). cos a scris: | pe traseul actual al lui 381 pana la Gh. Manu, apoi prin Sfintii Voievozi, Occidentului, Buzesti, apoi pe 1 Mai pe traseul actual al lui 300 pana la Clabucet, dupa care la Piata Presei prin Soveja (eventual Putul lui Craciun) si Expozitiei. Un asa traseu are avantajul ca elimina linia 300, ale carei autobuze pot servi scopuri mai nobile | Eu nu cred ca linia 300 poate fi eliminata dupa ce 81 va fi reinfiintata. Iar daca e chiar nevoie sa fie eliminata linia 300 ideea user-ului cos e foarte utila.
Cu problema vehiculelor, ar fi bine ca pe linia 81 sa circule cate un exemplar din toate vehicule (troleibuze) care circula/a circulat prin Bucuresti (daca mai exista si alte exemplare ar fi bine). Iar daca cei de la URAC mai au chef sa lucreze ar fi mai bine sa transforme cate un autobuz din fiecare tip care exista in Bucuresti (nu cred daca un Citaro ar fi inclus pe lista) in troleibuze (daca Saurer-uri poate fi modificate). _________________
|
|
Sus |
|
|
demonseye
Data înscrierii: 15/Aug/2012 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Aug 2012 20:53:42 Titlul subiectului: Linia 81 - inceputuri |
158132 |
|
Din cate am citit aici, am impresia ca nu se mai stie ca, demult, linia 81 avea un traseu lung, care unea Dr. Taberei de Aeroportul Baneasa. Eram copil si ma duceam cu bunica mea la aeroport, sa urmaresc avioanele din sala centrala. Apoi cineva a avut ideea de a "rupe" linia 81 in doua: partea care lega Dr. Taberei de Gara a devenit actuala linie 93. De atunci nu m-am mai dus la aeroport. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 20 Aug 2012 18:28:28 Titlul subiectului: |
158269 |
|
in 1956 se prelungeste de la Piata Victoriei la Palatul Pionierilor via Gara de Nord, iar din 1962 este directionata in Mllitari pana la "Farmacie" (fostul punct de intersectie al sos. Libertatii/Uverturii cu bd fost Armata Poporului - in zona Cora Lujerului de astazi).
In vara lui 1965 este modificat traseul spre Drumul Taberei, iar in 1967 traseul este spart in doua - linia 81 ramane pe traseul Aeroport Baneasa - Gara de Nord iar restul traseului, intre Gara si str. Constatin Apostol (Drumul Taberei) functioneaza sub indicativul 93. Pe acest traseu linia va functiona pana la inceputul anului 1987, cand demareaza lucrarile la pasajul si a doua statie de metrou Piata Victoriei.
In 1990 sau 1991 linia 81 reapare intre Piata Sf Voievozi si Piata Presei, prin Calea Grivitei si bd Expozitiei (sigur nu a fost reinfiintata in cursul lui 1989?). Pentru ca nu a mai avut cerere a fost suspendata in 1992, reteaua de la Piata Presei (retea, care impreuna cu cea de pe Bd Expozitiei a fost montata in 1963) fiind dezafectata cu prilejul lucrarilor de modernizare a intersectiei din fata WTC/Sofitel si implicit a terminalului pentru autobuze - toaletari de spatii verzi, refacerea carosabilului, disparand astfel copertinele metalice din statia de urcare si piatra cubica. _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 24 Aug 2012 15:15:10 Titlul subiectului: |
158345 |
|
Dupa Andrzej Brzozowski, citand surse RATB, linia 81 s'a reinfiintat la 15.04.1990 si anterior fusese desfiintata pe 8.07.1986.
In 1993 nu cred ca mai circula, dar reteaua era inca intreaga cel putin dinspre piata Chibrit.
In 1995 am mers pe Expozitiei si bulevardul era blocat de camioane mari, de unde vindeau marfa, inclusiv fructe, in strada. Reteaua de troleibuz atarna foarte jos, iar in unele locuri lipsea cu totul. Linia de tramvai era blocata de garduri unde erau parcari pentru masinile firmelor din zona.
Un an mai tarziu, totul era schimbat pe acolo si incepuse refacerea liniei de tramvai si constructia rondului. Atunci nu am mai vazut deloc reteaua de troleibuz.
Linia 300 nu va disparea dar nu va fi nici prelungita/modificata fata de traseul actual.
Nici inainte de 1989 troleibuzele nu treceau prin Piata Victoriei, cel putin portiunea cu guvernul + Calea Victoriei si nu cred ca acum se vor apuca sa intinda sarme, care nu le plac la vedere demnitarilor. Este insa posibila revenirea lui 81 in varianta din 1992 sau dus pana la Calea Victoriei sau continuat pe Dacia pana la Romana si Unirii.
O alta varianta ar fi vechea linie 82 pana la Piata Victoriei, unde fie ar intoarce acolo (fie pe Mihalache+Arh.Ion Mincu), fie pe Kiseleff pe o banda speciala pentru transportul public sau sa continue pe Buzesti pana la Occidentului, iar de acolo sa mearga spre Romana si Piata Unirii.
A 3-a varianta ar fi ceva de genul fostei linii 83 prelungita prin str.Nicolae Caranfil si Bd.Aerogarii, iar de la Piata Victoriei pe un traseu asemanator celui descris in varianta precedenta.
Oricare din aceste variante si cu atat mai mult doua sau mai multe concomitent ar insemna insa si necesitatea construirii unui nou depou de troleibuze sau mentinerea depoului Bucurestii Noi ca depou de troleibuze, in conditiile in care si soarta depoului Vatra Luminoasa este incerta. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 24 Aug 2012 23:17:21 Titlul subiectului: |
158356 |
|
Dar un traseu Valea Argesului - Gara de Nord (asta daca se indura sa traga retea in Piata Garii de Nord) - Pajura ? Tinand cont ca anul asta se implinesc 45 de cand 81 a facut ultima cursa in Drumul Taberei.
Se vor gasi imediat explicatii, pe langa manopera cu reteaua, cum ca trasul nu e util, nu are cerere si exista alte legaturi intre cartierele respective, nu sunt vehicule etc. _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|