|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 11 Dec 2022 01:30:09 Titlul subiectului: |
215165 |
|
Sa fie 3811 - el era atunci in statie, a plecat cu calatori si tot traseul a avut demaraje si incercari de plecari bruste din statii, paralel se declansa clopotul.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Ultima modificare efectuată de către rosetti61 la Dum 11 Dec 2022 18:35:38, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Spike
Data înscrierii: 02/Apr/2021 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 59 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2022 10:41:55 Titlul subiectului: |
215171 |
|
Corectează în loc de 8311 e 3811.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Feb 2023 09:12:52 Titlul subiectului: |
215600 |
|
Noile tramvaie Astra Imperio, la munca, pe linia 41. Referitor la discutiile cu puterea nominala a motorului si caietul de sarcini, eu sunt de parere ca a sprijini industira autohtona este una, dar NU trebuie sa fim de acord cu smecheria autohtona. Ce a facut Blidar&comp. este o smecherie, 100% romaneasca.
La prima impresie, tramvaiele sunt bune, se vede tehnologia noua, daca este sa le comparam cu batranele V3A-uri. Acum, eu sunt necunoscator in domeniul tramvaielor noi, dar pun o intrebare. Vom stii sa facem mentenanta, asa cum trebuie la noile tramvaie ? Au fost instruiti oamenii ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.57 kb |
Vizualizat: |
de 5293 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.03 kb |
Vizualizat: |
de 5293 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.53 kb |
Vizualizat: |
de 5293 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.33 kb |
Vizualizat: |
de 5293 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:23:24, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Feb 2023 09:16:59 Titlul subiectului: |
215601 |
|
Mai este o problema despre care nu prea s-a vorbit in acest topic. Linia 41 a fost modernizata in 2002. Totusi, nu mai este la aceeasi parametri ca acum 20 de ani. Linia a fost intretinuta, ca la carte, in ultimii ani ?
Am fost ieri cu noul tramvai si, atat pe bulevardul Marasti, dar mai ales dupa Podul Grant, inspre Crangasi, tramvaiele aveau un balans cam mare, stanga-dreapta. Am fost cu tramvaie noi, in Franta, in Montpellier sau Dijon si acolo tramvaiele mergeau foarte lin, nu aveau acest balans. La fel si in Helsinki (Finlanda) sau Praga (Cehia).
Parerea mea ca la tramvaiele noi, infrastructura trebuie sa fie bine intretinuta, in caz contrar s-ar putea defecta inainte de vreme.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.6 kb |
Vizualizat: |
de 5291 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.5 kb |
Vizualizat: |
de 5291 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.12 kb |
Vizualizat: |
de 5291 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.13 kb |
Vizualizat: |
de 5291 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:25:11, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Feb 2023 09:22:23 Titlul subiectului: |
215602 |
|
Referitor la spatiul interior, stiu ca au fost discutii. Acum, la podeaua 100% coborata, trebuie facuta niste compromisuri. Prin urmare spatiul interior, nu are cum sa fie la fel ca la V3A-uri. in unele zone ale tramvaiului, datorita carcaselor, unele scaune sunt foarte apropiate (zici ca sunt facute pentru pitici).
Acum, cine circula des cu aceste tramvaie, poate sa ne spuna, cum este in orele de varf, comparativ cu V3A-urile ? Ma refer la aglomeratie.
Ca un plus, imi plac scaunele tapitate. Sa vedem cat rezista.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.76 kb |
Vizualizat: |
de 5288 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.79 kb |
Vizualizat: |
de 5288 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.1 kb |
Vizualizat: |
de 5288 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.13 kb |
Vizualizat: |
de 5288 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.52 kb |
Vizualizat: |
de 5288 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 12:58:36, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Feb 2023 09:27:21 Titlul subiectului: |
215603 |
|
ieri cand am fost cu Astra, pe linia 41, nu am mai vazut controlori. Au fost retrasi de pe tramvaiele noi ? Stiu ca era o echipa de controlori in fiecare tramvai.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.15 kb |
Vizualizat: |
de 5283 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 10 Feb 2023 18:22:11 Titlul subiectului: |
215605 |
|
Legat de intrebarea cu mentenanta , cel putin cat timp va dura garantia vor fi intretinute de personal al Astra , nu de personal al STB. Din cate stiu , vara trecuta au fost trimisi oameni din orasele in care au fost vandute deja Astre sa instruiasca si personalul din Bucuresti. Locurile din capetele boghiurilor nu sunt tocmai pentru doua persoane , cel putin nu pentru 2 adulti. Cele fix deasupra boghiurilor sunt strict pentru o persoana , peretele poate incurca spatiul la picioare daca cel care sta acolo este mai inalt/plinut. Macar pe suprafata dintre scaun si geam se poate pune un ghiozdan , o plasa etc.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Mar 2023 01:06:46 Titlul subiectului: |
215767 |
|
Am vazut pe site-ul STB ca vor intra noile tramvaie si pe linia 25.
Dar linia 41 nu este full Astra. Mai sunt si tramvaie clasice.......
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 01 Mar 2023 11:05:53 Titlul subiectului: |
215770 |
|
Sunt impartite pe loturi. Primele 20 sunt pentru 41 si apartin depoului Alexandria , urmatoarele 12 sunt pentru linia 25 (livrate pana acum 5 bucati) si apartin/vor apartine depoului Militari , urmatoarele 15 bucati vor fi pentru linia 32 si asa mai departe.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Mar 2023 08:16:25 Titlul subiectului: |
215798 |
|
Mai nou, vad ca ziaristii se documenteaza pentru articole de pe Facebook. Singura informatie demna de luat in seama, din articolul aparut in B365.ro este faptul ca infrastructura de pe traseul liniei 25, nu ar fi peste tot in parametrii normali, fapt pe care l-am constatat si in cazul liniei 41. In rest va las pe voi sa va "delectati" cu articolul. Acesta se gaseste aici.
Citat: | Prima zi cu tramvaie Imperio pe linia 25 din București. “Păcat de ele, că șina e jale în unele locuri!”
De Mărțișor, înainte ca în București să sune (sau nu, depinde de cartier) sirenele „de alarmare a populației”, pe linia de tramvai 25 a început să circule Imperio, vagoanele noi de la Astra Arad care le trag pe dreapta pe altele mai vechi, cum ar fi niște bătrâne Tatra.
Un mijloc de transport în comun nou pe orice traseu STB din București este, negreșit, întotdeauna binevenit.
De azi, așadar, Imperio circulă și pe linia de tramvai 25, care devine, astfel, al doilea traseu STB dotat cu vagoane noi, produse la Astra Arad.
Șeful STB, despre introducerea tramvaielor Imperio pe lina 25
Directorul general al STB, Adrian Criț, spunea că introducerea Imperio pe traseul 25 e parte din procesul de modernizare a serviciilor companiei de transport public București: Introducerea noilor tramvaie Imperio pe linia 25 reprezintă încă un pas important în modernizarea serviciilor prestate și în îmbunătățirea experienței de călătorie pentru pasagerii noștri. Suntem mândri să oferim servicii de calitate și confort pentru toți cei care utilizează mijloacele de transport public în călătoriile lor zilnice. STB S.A. continuă să investească în tehnologie și infrastructură pentru a oferi un transport public local sigur și eficient.
Despre tramvaiele Imperio
Câteva caracteristici tehnice ale vagoanelor produse, pentru București, de Astra arad:
-capacitate de transport de 322 călători, dintre care 56 locuri pe scaune;
-podea coborâtă;
-rampă pentru fotolii rulante ale persoanelor cu mobilitate redusă;
-loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
-uși duble cu sistem antistrivire a călătorilor;
-sistem de recuperare a energiei la frânare;
-sistem de climatizare;
-sistem de iluminat interior a salonului cu lămpi LED;
-afișaje de traseu exterioare cu LED-uri;
-indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare stații;
-monitoare informative LCD;
-monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor;
-anunțarea vocală a stațiilor în salon;
-stație de amplificare, Radio-CD și microfon;
-WIFI gratuit pentru călători;
-sistem de supraveghere video în interior și exterior;
-sistem ticketing;
-sistem POS de achiziționare a biletului cu cardul direct din tramvai.
Primele tramvaie Imperio au început să circule în București pe 10 decembrie, anul trecut, iar traseul lor inaugural a fost cel al liniei 41, singura pe care au circulat, până azi, vagoanele noi de la Astra.
Linia 25 de tramvai face legătura între CFR Progresul și Depoul Militari) are 35 de stații, cu stație de capăt la CFR Progresul , respectiv Depoul Militari. |
Singura mentiune pe care o fac este ca grupul Tramclub de pe Facebook nu este forumul nostru!!
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Apr 2023 07:34:57 Titlul subiectului: |
215966 |
|
Ieri, doua tramvaie Imperio, de pe linia 41 s-au defectat. Articolul din Buletin de Bucuresti, este de o calitate slaba, dar fiind o sursa de informare, il citez. Acesta se gaseste aici.
Citat: | București|Linia 41, blocată de trei ori într-o zi. Două tramvaie Imperio s-au defectat
Linia de tramvai 41 a fost blocată de două ori marți, 04 aprilie, din cauza unor defecțiuni ale noilor garnituri Imperio, și încă o dată deoarece a căzut un cablu de internet peste tramvai, conform informațiilor transmise de STB.
În zona capătului de linie Ghencea a avut loc prima oprire în trafic, în jurul orei 6:30. Aceasta a fost minoră, durând numai 19 minute, și a fost cauzată de un cablu de internet care a căzut peste tramvai.
A doua blocare a liniei a avut loc pe la 17:15, la Pasajul Grant, pe sensul spre Ghencea. Cauza a fost o defecțiune a tramvaiului, conform informațiilor oferite de STB pe pagina lor de Twitter, iar până la reluarea circulației a fost nevoie de 43 de minute. Intervalul exact de nefuncționalitate a fost 17:16 – 17:59.
Peste două ore, linia 41 a fost blocată din nou, tot din cauza defecțiuniii unui tramvai. De data aceasta reluarea circulației a durat doar 32 de minute, intervalul exact de nefucnționalitate fiind 18:35 – 19:07. De data aceasta, blocajul a avut loc la ieșirea din Pasajul Lujerului.
Conform unor comentarii din spațiul public, blocajele ar fi cauzat aglomerarea liniei de tramvai cu cele care veneau din urmă, dar nu aveau cum să le depășească pe cele blocate.
Pentru preluarea fluxului călătorilor în intervalele în care linia 41 nu a funcționat s-a format linia navetă 641, cu traseul Ghencea – Piața Presei.
Tramvaiele Astra Imperio sunt tramvaiele proaspăt puse în funcțiune în București, mai exact acestea au intrat în circulație în data de 10 decembrie. Asta după ce au stat în depouri de cinci luni din cauza unor semnături ale membrilor comisie de recepție. |
Totusi care este cauza defectiunilor ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 13 Apr 2023 20:05:44 Titlul subiectului: |
216042 |
|
Problema de fond nu este cu substatiile. Ci cu lipsa de creier de la STB. Cei care erau meseriasi, fie s-au pensionat, fie au plecat. Inainte de tramvaie noi, STB-ul are nevoie de un transplant de creier. Asta la toate nivelurile. Nu doar la cel de conducere.
Cei mai tare raspuns de "Stan si Bran" l-a dat directorul STB-ului la intrebarea cu aglomeratia de pe noile tramvaie
Fac si o analogie. Am avut o masina de spalat mai veche. Mergea fara probleme, chiar daca tensiunea din retea mai varia. Am luat o masina noua, cu N senzori si multe electronica. Cum variaza putin curentul, cum imi da mesaje de eroare. Cam asa si cu tramvaiele noi. Trebuie sa fie infrastructura pusa la punct. Atat sinele cat si alimentarea cu curent. Nu mai zic de mentenanta.
Citez un articol de astazi. Se pare ca s-au defectat mai multe tramvaie noi. Articolul se gaseste aici.
Citat: | EXCLUSIV Grave probleme la rețeaua electrică a infrastructurii de tramvai din București. Șase tramvaie Astra, defectate într-o singură zi din această cauză
Nu mai puțin de șase tramvaie noi Astra Imperio au înregistrat defecțiuni săptămâna trecută, în decurs de câteva ore. Ancheta internă a Societății de Transport București a scos la iveală că problemele nu au apărut din cauza vehiculelor, ci a substațiilor de tracțiune ale rețelei electrice de pe linia 41. Informația a fost dezvăluită în exclusivitate, într-un interviu acordat pentru Mainnews.ro, de directorul general al STB, Adrian Criț, care a precizat că în perioada următoare va fi lansată o procedură pentru achiziția unor noi astfel de componente.
Pe de altă parte, oficialul a dat asigurări că nu vor fi introduse tramvaie Astra pe liniile 40 și 55, așa cum prevede cererea de finanțare europeană, până când nu vor fi finalizate lucrările de modernizare. Noile vehiculele vor fi repartizate pe alte linii.
Întrebat despre aglomerația întâlnită la ore de vârf pe linia 41, Adrian Criț a declarat că, în opinia sa, soluția o reprezintă achiziția de tramvaie cu capacitate mai mare, în acest sens fiind lansată deja o procedură de consultare a pieței.
Redăm partea a treia a interviului acordat de Adrian Criț:
MN: Câte tramvaie Astra Imperio au fost livrate până în acest moment?
AC: În momentul de față sunt în circulație 29 de tramvaie (n.r. – din comanda de 100 de tramvaie). În seara aceasta sau în seara următoare vom face testele de anduranță pentru următoarele două tramvaie. Până la sfârșitul lunii vom finaliza dotarea cu tramvaie a liniei 25 și urmează ca de luna viitoare să punem în circulație pe linia 10. Acest lucru va fi benefic pentru călători. Utilizatorii liniei 25 sunt foarte mulțumiți. Aveau tramvaie de mică capacitate.
MN: Săptămâna trecută au existat mai multe defecțiuni ale tramvaielor Astra. Ați stabilit cauza?
AC: STB administrează rețeaua de tramvai, care cuprinde șinele și rețeaua electrică, inclusiv substațiile electrice de tracțiune. În acea zi s-au produs șase defecțiuni la tramvaiele noi. Acum o să intru într-o zonă mai tehnică. Tramvaiele Astra sunt cu recuperare de energie. Odată recuperată energia, este pompată înapoi în rețea. Din păcate, substațiile noastre electrice, cele vechi, nu știu ce să facă cu acea energie. Așa ne-am trezit în situația, probabil și din cauza umidității, cu tot felul de surprize. De fapt au sărit niște siguranțe de la niște invertoare. Tramvaiul care venea în spatele celui care frâna prelua o tensiune mult mai mare cât cea pentru care a fost proiectat. Concluzia este din păcate una dureroasă pentru noi. Rețeaua noastră, chiar dacă a fost proiectată la 750 volți, furnizează o tensiune în jur de 900 volți. Trebuie să vedem cum putem reduce această tensiune pentru că, din păcate, starea infrastructurii influențează în mod nefavorabil în mod nefavorabil exploatarea de vehicule. Vom lua măsuri în perioada următoare de modificare a substațiilor electrice. Cert este că toate vehiculele beneficiază de protecție și nu se poate întâmpla nimic pentru călători. Dar în acea situație ne-am trezit că în rețea a ajuns să fie, pentru perioade 0,3 secunde, tensiuni și 1.100 de volți.
MN: Problemele acestea sunt toate liniile sau doar pe linia 41?
AC: Linia 41 este o linie modernizată în anul 2002. Sunt și alte linii modernizate. Tehnologia de atunci nu permitea recuperarea energiei electrice de către substații și o fluctuație a tensiunii de ieșire care să țină seama de variația tensiunii de intrare. Aceste substații nu știu întotdeaua ce să facă cu acest surplus de energie. Soluții există și în viitorul apropiat o să vedeți o procedură de achiziție pentru modernizarea acestor substații. Nu vrem să mergem acolo unde costurile să fie foarte mari. Cert este că trebuie să avem niște substații care să fie monitorizate, să putem lua decizii online și să ofere posibilitatea reglării.
MN: În acest moment liniile 40 și 55, pe care ar trebui să fie introduse tramvaie noi, se află într-o stare foarte proastă. Mai este timp ca ele să fie reabilitate până la sosirea noilor tramvaie? În caz contrar, pe ce linii vor fi acestea introduse?
AC: Nu este timp. Încercăm să discutăm cu finanțatorul. Am luat legătura și cu ADTPBI. Probabil se va ajunge la concluzia ca tramvaiele să fie redirecționate pe alte linii până când vor fi modernizate și acele tronsoane. Din păcate nu au fost ofertanți acolo. Municipalitatea va declanșa o nouă procedură de achiziție.
MN: Deși noile tramvaie au 36 metri, călătorii liniei 41 reclamă aglomerația. Cum le răspundeți?
AC: În consultarea de piață declanșată o să vedeți că sunt trecute și tramvaie cu o lungime mai mare (n.r. – 45 metri). Tentația când sunt vehicule noi este să stai să aștepți vehiculele noi și să nu fie utilizate cele vechi. Pe de altă parte, cererea de transport a crescut foarte mult. Ori rețeaua de transport nu este dimensionată să suporte foarte multe tramvaie de acest tip. Vorbeam de probleme de rețea. Unul dintre factorii care au determinat acea sincopă este legat de faptul că linia 41 nu este foarte lungă și nu dă posibilitatea să fie disipată energie pe o lungime foarte mare. (…) Este nevoie de un număr limitat de vehicule, care să efectueze transportul unui număr mare de călători. Nu putem avea interval de succedare de 1 minut. În condițiile în care se va identifica finanțare, următoarele tramvaie vor fi de capacitate mai mare.
MN: Nu este o problemă și de distribuție a scaunelor?
AC: Sunt niște cerințe de confort, care au fost specificate în caietul de sarcini. Este clar că nu ai unde să le pui pentru că au o lățime, au o lungime. Dacă ne referim la confort, cu toții vrem să avem loc pe scaun. Există situații la ore de vârf în care nu avem loc pe scaun și stăm în picioare. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Apr 2023 11:56:30 Titlul subiectului: |
216095 |
|
Se pare ca Astrele se defecteaza zilnic. Ma uit pe Facebook pe diferite grupuri de pasionati de transport in comun si vad aproape zilnic stiri cu Astre cazute la datorie. Care o fi cauza ? Stie cineva mai multe detalii ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 24 Apr 2023 18:54:16 Titlul subiectului: Astra Imperio |
216117 |
|
Dupa ce am inceput sa merg cu Astra pot sa trag o prima concluzie: tramvaiul trebuie reproiectat ca arhitectura interioara si conceptie.
Tramvaiul pare mare, dar faptul ca fiecare sectiune are boghiu + pereti foarte grosi il fac inghesuit la interior. De asta probabil si senzatiile de la ora de varf. Ar fi fost necesare sectiuni suspendate, fara boghiu, pe modelul tramvaiului PESA de exemplu.(se pot vedea pe youtube). Iar articulatia mare (desi tehnic am inteles-o) dă absolut aiurea... Ceva neglijente pe la finisaje. Sa vedem cum se vor comporta in timp.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Mai 2023 00:28:27 Titlul subiectului: |
216200 |
|
Scaunele din dreptul boghiuilor sunt făcute pentru copii. Adică persoane de maxim 10-12 ani. Adică sunt foarte înguste.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Mai 2023 06:51:59 Titlul subiectului: |
216202 |
|
Referitor la capacitate, exista un plus real fata de V3A-uri ?
Atentie am intrebat real, nu la capacitatea din acte....
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Mai 2023 08:52:04 Titlul subiectului: |
216316 |
|
Tramvaiele noi au ajuns si pe liniile 1&10. Acum citind articolul din ziarul Gandul referitor la mentenanta necorespunzatoare a autobuzelor Otokar (am prezentat articolul si la topicul aferent) am inceput sa am serioase indolieli ca cei de la STB vor fi in stare sa aiba grija de noile tramvaie, dupa ce va expira perioada de garantie. De fapt, cred ca nu vor avea grija de ele nici in perioada de garantie. Tare mi-e teama ca noile tramvaie vor fi un fiasco in capitala.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 06 Iun 2023 22:27:44 Titlul subiectului: |
216386 |
|
STB a dovedit inca o data ca nu stie ce sa faca cu tramvaiele noi din dotare. Stiu ca o parte din cei care postau la acest topic erau foarte entuziasti. Dar, sa fim realisti, si sa revenim cu picioarele pe pamant. La cum arata situatia in Bucuresti, tramvaiele noi sunt o palarie prea mare pentru capitala. Pe langa infrastructura moderna, este nevoie si de oameni "moderni" pentru aceste tramvaie.
Ce s-a intamplat in seara asta, cititi in articolul de mai jos. Concluziile le trageti singuri. Articolul se gaseste aici.
Citat: | București : Motorul unui tramvai nou de la Arad a luat foc la Piața Sudului/STB vorbește doar de o defecțiune
Motorul unui tramvai Imperio cumpărat de la Arad a luat foc, marți pe linia 10 la Piața Sudului. Din imaginile pe care le-a obținut Economedia se observă urmările începutului de incendiu. Pe de altă parte, Societatea de Transport București a comunicat doar că este vorba despre o ,,defecțiune” : ,,Astăzi, 06.06.2023, între17:25-18:23, pe Calea Văcărești, între Stația Pridvorului și Piața Sudului, un tramvai din linia 10 s-a defectat. La fața locului s-au deplasat mai multe echipe de intervenție ale STB SA, care au acționat în vederea reluării circulației. La nivelul STB SA, se va constitui o comisie tehnică împreună cu reprezentanți ai ASTRA Vagoane Arad, în vederea stabilirii cauzelor producerii evenimentului.”
„Suntem încântați că noile tramvaie sunt în serviciul pasagerilor iar numărul acestora este în continuă creștere. Tramvaiele Imperio sunt foarte bine primite de către pasagerii noștri. Aceștia apreciază confortul suplimentar datorită accesibilității, disponibilității mai multor locuri și spațiului dedicat persoanelor cu dizabilități. Acum, la începutul sezonului cald, călătorii beneficiază și de aerul condiționat al vehiculelor noastre. Ca alternativă ecologică la mașina personală, noile tramvaie aduc o contribuție semnificativă la protecția climei”, a declarat Adrian Criț, directorul general al STB pe 20 mai la introducerea tramvaiului Astra Imperio pe linia 10.
Potrivit STB, din totalul de 100 de tramvaie achiziționate, 36 sunt deja prezente pe șinele Bucureștiului, respectiv pe liniile 41, 25 și 10.
Primăria Capitalei a introdus în circulație pe 10 decembrie 2022 primele 15 tramvaie noi cumpărate de la Astra Arad. Tramvaiele moderne, cu o lungime de 36 de metri, au început să circule pe linia 41 între Terminalele Ghencea și Piața Presei Libere, una dintre cele mai aglomerate rute din București. Contractul de 870 de milioane de lei a fost semnat în mai 2021 cu producătorul român Astra Arad asociat cu o formă din China, iar piesele principale sunt livrate de la Siemens Germania, potrivit patronului Astra Valer Blidar. Comanda totală este de 100 de unități care vor fi livrate până în toamna anului 2024.
Sunt primele tramvaie noi pe care PMB le-a achiziționat după Revoluție, a transmis la semnarea protocolului de transfer către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, viceprimarul Stelian Bujduveanu: „Acest proiect este necesar pentru a putea introduce în trafic tramvaiele recepționate, noi, aduse în Municipiul București de către Compania Astra Arad SA. Cu bucurie o spunem că peste 33 de ani au trecut de la Revoluție încoace și Bucureștiul va avea în sfârșit tramvaie noi care să circule pentru bucureșteni. Felicităm pe toată lumea care a participat la acest demers și să ne vedem mâine pe linia lui 41, cu aceste tramvaie” | .
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Iul 2023 07:32:15 Titlul subiectului: |
216579 |
|
Aerul conditionat nu merge in tramvaiele noi. Articolul se gaseste aici.
Citat: | De ce nu funcționează aerul condiționat în tramvaiele noi din București
Absența aerului condiționat în noile tramvaie livrate de compania Astra Vagoane Arad pare o chestiune greu de înțeles. Atât timp cât tramvaiul se deplasează, dar aerul condiționat nu funcționează, majoritatea dintre noi tindem să aruncăm vina pe constructorul de tramvaie! Ceea ce e fals.
Bucureștenii nu vor fi scutiți în această vară de temperaturi caniculare, inclusiv în modernele tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, însă culpa nu aparține atât producătorului, cât sistemului de alimentare cu energie învechit.
Primăria și STB trebuie să modernizeze stațiile de tracțiune
Tramvaiele funcționează la tensiuni de 750 volți curent continuu, care însă se poate încadra într-o plajă de -20% – +30% adică undeva între 600 și 1000 de volți curent continuu. Limitele pot fi ajustate din software-ul tramvaielor, însă desigur într-o anumită măsură. Orice valoare în afara acestor valori este interpretată de echipamentele de la bordul tramvaielor ca posibilă defecțiune și, în consecință, aceste echipamente decuplează în vederea protejării funcționarea unor părți ale asamblului. De regulă, tracțiunea este funcția ce este decuplată ultima, în timp ce sistemele de climatizare sunt oprite, mai ales în cazul în care tensiunile sunt mici. Ideea potrivit căreia instalația de aer condiționat a unui tramvai consumă puțin curent și nu ar trebui să fie afectată e falsă. Climatizarea ajunge să consume chiar o cantitate de energie egală cu cea de tracțiune. Un tramvai are o putere de până la 84 kW pe climatizare folosită pentru cele două instalații de climatizare, fiecare cu câte două compresoare, fără a vorbi și de cea din cabina vatmanului. În plus, la ieșirea pe traseu, tramvaiele trebuie să aibă efectuată o preclimatizare, adică să plece cu o temperatură intermediară între cea existentă (atunci când instalația nu e pornită) și cea din traseu, cu călători în salon.
Cât de mult coboară climatizarea temperatura interioară?
Instalațiile de climatizare sunt și acestea proiectate pentru a respecta standardele europene. Există formule matematice care fac legătura între temperatura de afară și cea din interior. Dacă afară sunt 35 de grade Celsius, în tramvai nu vor fi niciodată 15 grade Cesius. În cazul în care temperatura exterioară este de 35 grade Celsius (peste limita de 17,5 grade Celsius), formula de calcul a temperaturii din salon cere o temperatură interioară de 26 de grade. Un rol important îl joacă și dezumidificarea aerului, element important pentru asigurarea unei senzații de confort la călători. Însă furnizorii de tramvaie sunt dezorientați de cerințele absurde ale celor care fac documentația de licitație. Aceasta, de exemplu, nu cere, cum ar fi normal, respectarea standardelor europene în domeniu ci ajung să impună unele valori și cerințe care se bat cap în cap cu standardele europene.
Tensiuni ce coboară la 350 de volți
Odată explicate aceste lucruri, vom spune că tensiunile din rețeaua STB sunt departe de a respecta cerințele de alimentare. STB are aproximativ 80 de substații, majoritatea aflate în aceeași stare ca în anii 1960 când au vost realizate, în care curentul e transformat de la 20 kV la 750 V curent continuu, fără a fi însă stabilizat. Stabilizarea permite menținerea unei tensiuni constante, indiferent de numărul și consumul utilizatorilor. Acest curent este livrat atât tramvaielor, cât și troleibuzelor. În exploatare, din cauza lipsei echipamentelor de stabilizare, apar variații mari ale tensiunilor. Frânarea concomitentă a mai multor tramvaie aflate pe aceeași stație de alimentare duce la o creștere necontrolată a tensiunilor, la peste 1000 de volți, căci stațiile nu au posibilitatea preluării energiei recuperate la frânarea tramvaielor. După cum arată grafice obținute în exploatare, energia recuperată poate ajunge la o treime din energia consumată de un tramvai, respectiv 1.062 kW la un consum de 3.834 kW.
Deseori, tensiunile scad în jurul valorilor de 500 de volți, iar protecțiile sistemelor decuplează instalațiile de climatizare. O decuplare repetată este interpretată ca o avarie în sistem. După mai multe astfel de avarii devine necesară resetarea softului tramvaielor, ceea ce duce și la ștergerea memoriei EPROM (tip de memorie nevolatilă). Măsurători ale tensiunilor de alimentare au indicat chiar valori de sub 350 de volți CC în exploatare pentru perioade de ordinul a 10 secunde în anumite conjuncturi. Specialiști consultați de Club Feroviar au explicat că nu s-au manifestat în depouri, unde tensiunile sunt constante, ci doar pe traseu, unde apar fluctuațiile de tensiune. |
Chiar nu puteau moderniza sistemul de alimentare cu bani de la PNRR sau alte fonduri europene ?
Foarte tare, iau tramvaie noi, dar sistemul de alimentare electric nu este adus la standardele noi
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Iul 2023 09:07:17 Titlul subiectului: |
216582 |
|
Pai acum cateva luni spuneau ca raman ciuveiele blidaresti intepenite ca statiile de redresare is proaste si nu stiu ce sa faca cu atata curent cat vine in valuri spre ele de la metropolitanele recuperatoare. Pe logica asta, acum, cand duduie conditionatu, inseamna ca metropolitanele ar trebui sa suga valul ala de curent din recuperari, in loc sa-l trimita la boss, la statiile de redresare, deci nu sa-i ceara bossului curent mai mult. Nu mai stiu cum sa se incurce in explicatii ca nu cumva sa atenteze la perfectiunea imperialelor. Doar, na, se pregateste noua transa, de 250 si lumea tre sa fie convinsa ca tre sa ceara perfectiunea romaneasca de la Arad. Deja in studiul lui peste se zice clar: atatea din gama de cutare metri, atatea din gama de cutare metri si atatea din gama de cutare metri, desigur, toate gamele alea fiind fix lungimile imperiale cu x, y, z module. Adica, pe fata...
Revenind la curent si statii de redresare. Eu ma intreb cum de fac fata statiile de redresare de la Iasi la atatea tramvaie noi, mai ales prin Centru, unde se intalnesc gramezi pe o aceeasi sectiune de retea. N-a murit nici o statie de redresare din cauza lor, nici cand nu duduia nica in ele, nici cand duduia caldura, nici cand duduie aerele.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Iul 2023 12:17:26 Titlul subiectului: |
216584 |
|
Inseamna ca sunt tramvaiele proaste si bucurestenii au fost, din nou, pacaliti.....
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Noi 2023 22:11:43 Titlul subiectului: |
217258 |
|
Am fost cu noul tramvai pe linia 21 si ieri si azi.
Ieri ploua si am observat o chestie. Pana sa se opreasca tramvaiul in statie sau la semafor, vatmanul frana de trei ori !!!
Nu stiu daca era din cauza ploii sau, pur si simplu, vatmanul nu stia sa conduca acest tip de tramvai.
Azi am fost iar cu tramvaiul nou pe 21, si nu au mai fost problemele de ieri. Tramvaiul mergea „ceas”.
Voi ati mai patit ca tramvaiul sa franeze de cateva ori, pana sa se opreasca de tot ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.22 kb |
Vizualizat: |
de 1264 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.25 kb |
Vizualizat: |
de 1264 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Noi 2023 15:45:23 Titlul subiectului: |
217264 |
|
Pe linia 41, chiar si noile tramvaie nu fac fata in orele de varf. La statia Crangasi (sens spre Lujerului) nu toti calatorii au incaput in tramvai. Asta si pentru ca organizarea interioara a noilor tramvaie este cam aiurea. Mai bine reduceau numarul de scaune, dar puteau incapea doua randuri de calatori in picioare, pe culoar. Asa, calatorii se inghesuie mai mult in spatiul din zona usilor.
Unde incap peste 300 de calatori in noile tramvaie, zau daca stiu......
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.1 kb |
Vizualizat: |
de 1186 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Noi 2023 20:39:03 Titlul subiectului: |
217268 |
|
Nu mai circula tramvaiele noi pe linia 32 ?
Articolul se gaseste aici
Citat: | Minunea n-a durat trei zile, e drept – a durat trei luni
Mizerii pentru Rahova.
Minunea n-a durat trei zile, e drept – a durat trei luni.
Fiindcă atîta ne-a fost porția noastră, a rahovenilor, de mers civilizat cu tramvaiul.
Ne-au lăsat aproape de tot fără tramvaiele noi, alea frumoase, mari, curate și confortabile. Ne-au trimis la loc jeguri, ruginituri – tot ce e mai mizer în transportul public bucureștean.
Nu pot să zic că vin prost – mai ales atunci cînd n-ai nevoie de ele – ci doar că iar își bat joc de noi. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Dec 2023 21:40:15 Titlul subiectului: |
217435 |
|
Articolul a fost o minciuna. Tramvaiele circula si pe linia 32.
Referitor la noile tramvaie, primarele ND, se lauda (cum o faceau comunistii odinioara) ca graficul de livrari este in avans (ultimele 5 tramvaie au fost livrate mai repede decat era planuit). Revenim la cincinale si depasiri de plan ?
Cred ca ar trebui sa se acorde o atentie si mai mare instruirii vatmanilor. Pot spune ca nu toti vatmanii stiu sa conduca aceste tramvaie.
De asemenea, degeaba ai tramvaie noi, daca stau blocate in intersectii, in orele de varf.
In poza care o postez este un contrast frapant. Un tramvai nou, pe linia 21, pe o strada unde casele stau sa cada (Calea Mosilor veche).....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.72 kb |
Vizualizat: |
de 873 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|