Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Vin 19 Mar 2021 12:48:28 Titlul subiectului: ATP e-UpCity |
209965 |
|
A fost prezentat pe o pagina de Facebook primul autobuz electric romanesc, ATP E-UpCity, produs de catre ATP Bus, parte a grupului ATP Motors.
Daca are cineva mai multe detalii tehnice il rog sa ne informeze
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.97 kb |
Vizualizat: |
de 11112 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.12 kb |
Vizualizat: |
de 11112 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.21 kb |
Vizualizat: |
de 11112 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 19 Mar 2021 20:15:16 Titlul subiectului: |
209972 |
|
Un clip pe YT legat de autobuzul celor de la ATP Bus.
https://youtu.be/RW8KTYkFDl8
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 19 Mar 2021 23:54:20 Titlul subiectului: |
209978 |
|
Hmm, foarte interesant. Din pacate sunt doar niste randari 3D, si se pare ca folosesc componente de la MAN.
Nu ca ar fi ceva neregula cu asta, la cativa km de Baia Mare, la Debretin, se produc autobuze "Reform" din componente Mercedes. In 2021 nu este chiar asa de greu sa proiectezi un autobuz, trebuie doar jucat un fel de Lego cu diversele componente: sunt fabricanti de usi, de artculatii, de scaune, geamuri etc. Greu este sa gasesti o piata unde sa vinzi produsele, mai ales daca esti un nume nou, si na vorbesc ca este aproape imposibil sa participe la licitatiile din Romania, cand se cere sa aiba un numar de X autobuze livrate.
Clar acest autobuz este destinat circulatiei urbane, eu daca as fi statul Roman, as face posibil achizitionarea directa ai unui numar de maxim 5 autobuze / pe an.
Astept sa vad si produsul final.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 20 Mar 2021 12:11:44 Titlul subiectului: |
209980 |
|
Înainte să cumpere statul român ceva de la un privat, ca să încuranjăm economia locală, să facă ei vreo 2-3 autobuze care să le ofere gratuit primăriilor pentru teste. După ce parcurg câteva sute de mii de km și se dovedește fiabil, atunci da.
Nu facem experimente pe banii contribuabililor că un privat a visat să se facă constructor de autobuze, acum când a văzut că există o piață pentru așa ceva.
Că așa s-au molipsit regiile locale cu tot felul de experimente precum Elcar la Târgu Mureș, care a fost un eșec total.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 20 Mar 2021 14:17:18 Titlul subiectului: |
209981 |
|
Robert a scris: |
Că așa s-au molipsit regiile locale cu tot felul de experimente precum Elcar la Târgu Mureș, care a fost un eșec total. |
Si ce suparati erau ei ca, vai de mine, Bucurestiul luasera Citaro in 2005 in loc sa cumpere de la ei. Pai daca lua RATB-ul 500 de Igero-uri cred ca inginerul respectiv era asaltat de blesteme zilnic, avand in vedere problemele pe care le-au avut unitatile de la Targu Mures cu sistemul de kneeling, si tot asa.
Totodata cred ca nici Roman, nici ElCar nu erau in stare sa produca 500 de unitati intr-un an.
Ideea cu ElCar a fost buna, dar executata prost. Sa nu mai vorbim de faptul ca ele aveau motor Euro 3, in timp ce in CS la RATB se ceruse Euro 4.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 21 Mar 2021 21:53:16 Titlul subiectului: |
209984 |
|
[quote="Robert"]După ce parcurg câteva sute de mii de km și se dovedește fiabil, atunci da. [/quote]
De acord, eu ma refeream la cazul in care ai un produs deja fiabil. Este aproape imposibil sa intrii pe piata.
|
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Mar 23 Mar 2021 10:28:09 Titlul subiectului: |
209988 |
|
Citat: | Că așa s-au molipsit regiile locale cu tot felul de experimente precum Elcar la Târgu Mureș, care a fost un eșec total. |
Eșec sau nu, ultimele poze de pe internet cu 503 sunt din noiembrie 2019 care, cel puțin la exterior, se menținea chiar foarte bine. 10 ani de circulație pentru un astfel de autobuz ciudățel nu-s de ignorat.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 24 Mar 2021 10:42:11 Titlul subiectului: |
209992 |
|
[quote="GS808"][quote]10 ani de circulație pentru un astfel de autobuz ciudățel nu-s de ignorat.[/quote]
Nu a circulat 10 ani, a circulat 2-3 ani, dupa care abia se mai iesea pe traseu.
|
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 24 Mar 2021 17:59:09 Titlul subiectului: |
209993 |
|
Încălzirea iarna se face tot cu benzină (ca la SOR), sau chiar e 100% electric?
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 25 Mar 2021 09:09:46 Titlul subiectului: |
209994 |
|
GS808 a scris: | Citat: | Că așa s-au molipsit regiile locale cu tot felul de experimente precum Elcar la Târgu Mureș, care a fost un eșec total. |
Eșec sau nu, ultimele poze de pe internet cu 503 sunt din noiembrie 2019 care, cel puțin la exterior, se menținea chiar foarte bine. 10 ani de circulație pentru un astfel de autobuz ciudățel nu-s de ignorat. |
Și la Cluj-Napoca Rocar-urile arătau impecabil la exterior și circulau cu șasiul rupt
Dacă mecanic sunt praf, degeaba le faci carcasă exterioară ce nu ruginește. Dacă sunt imobilizate jumate din timp iarăși nu faci nimic.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2021 15:26:59 Titlul subiectului: |
210154 |
|
Au dat azi la Europa FM in cadrul emisiunii "AutoPro" detalii despre autobuz:
-va fi produs la Baia Mare la sediul ATP Trucks
-autonomie de 200 de km, cu posibilitate de 360 km prin un sistem de regenerare, care incarca bateria.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 09 Mai 2021 19:04:47 Titlul subiectului: |
210371 |
|
Autobuzul este la Cluj-Napoca. L-am surprins in jurul orei 13:30 iesind de la garajul din Gheorgheni deplasandu-se spre aeroport. Este exact ca cel din randari. Am putut observa doar ca afisajul spate este mare si arata 23/ Universitatii. In spate, la ultima usa, are scaunele dispuse la 90 de grade fata de dispunerea normala.
Ca design nu am ce comenta, as spune chiar ca e cel mai frumos autobuz romanesc. Eu am crezut prima data, de la departare, ca e Mercedesul electric
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 00:15:26 Titlul subiectului: |
210372 |
|
Din punct de vedere al designului , mie unul mi se pare unul dintre cele mai urate autobuze moderne. EBD-urile sunt muuult mai frumose.
Sunt curios cat de fiabil va fi.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 07:19:37 Titlul subiectului: |
210374 |
|
Fiecare cu gustul lui în materia designului.
Cu fiabilitatea e cale lungă...
|
|
Sus |
|
|
luca_ioan
Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 24/Mai/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 08:28:39 Titlul subiectului: |
210375 |
|
Trebuie totuși menționat faptul că deși autobuzul este asamblat în România, el este un Yutong U12 chinezesc, ușor restilizat și asamblat din kit-uri CKD (complete knock-down) la Baia Mare, exact ca și camioanele din oferta lor. Rămâne deci de văzut cum vor rezista în timp aceste autobuze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.03 MB |
Vizualizat: |
de 9879 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 12:06:05 Titlul subiectului: |
210376 |
|
Chiar ma intrebam dupa ce autobuz este copiat. Camioanle seamana destul de mult cu Scania , daca ati acoperi grila si m-ati intreba ce marca sunt , as spune Scania 100%.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 14:06:30 Titlul subiectului: |
210380 |
|
Cel chinezesc arata mai bine.
Mai nou si Ikarus produce autobuze bazate pe modele chinezesti, desi acolo in afara de baterie si motorul electri toate componentele sunt produse in Ungaria, autobuzul arata 1:1 ca si modelul CRRC din China.
Referitor la fiabilitate, chinezii invata repede si imbunatatesc foarte repede produsele lor. Cel putin la autoturisme calitatea este la un nivel destul acceptabil: https://www.youtube.com/watch?v=3IsF_BxAG5E&t=641s
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 31/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 10 Mai 2021 18:54:10 Titlul subiectului: |
210381 |
|
Pentru ca firma care va asambla acele autobuze cu denumirea de Ikarus este un joint-venture dintre Ikarus si chinezii de la CRRC, de aici si similaritatile.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Mai 2021 06:55:57 Titlul subiectului: |
210458 |
|
Deci e o tampenie de chinezarie.
E usor sa prostesti populatia tarii...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Mai 2021 07:58:08 Titlul subiectului: |
210459 |
|
Sa ne numaram antiporchii, zic...
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 20 Mai 2021 11:03:26 Titlul subiectului: |
210460 |
|
Car IS a scris: | Deci e o tampenie de chinezarie. |
Ironic, noi ne gandeam ca bateriile ar fi chinezesti. Se pare ca tot autobuzul e chinezesc
Daca chiar e luat intreg de la chinezi, si nu pe bucati, asta e o bataie de joc pentru industria producatoare romaneasca, sa nu mai zicem pentru popor. Ce reactie o fi avut EuroBus, care se chinuie cat de cat sa mai produca ceva, cand au vazut autobuzul asta minune?
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Mai 2021 13:34:19 Titlul subiectului: |
210461 |
|
Romanesc nu se va mai produce niciodata.
Ati vazut ce esec au fost autobuzele Roman fabricate la brasov,erau de o proasta calitate.Si nici nu mai avem muncitori,linie de asamblare moderna,bani si tehnologie!
EBD-urile sunt doar niste caroserii de BMC produse la Ciogarla cu o usoara restilizare la spate si partea frontala.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 20 Mai 2021 14:59:46 Titlul subiectului: |
210462 |
|
Sa fim sinceri , cam toate vehiculele care sunt produse in Romania , de la masini la locomotive sunt facute sub licente straine mai noi sau mai vechi , sau au venit strainii de buna voie aici sa le produca pentru ca mana de lucru este mai ieftina.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|