Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Dum 23 Apr 2006 22:10:49 Titlul subiectului: Troleibuzele DAC/Rocar x12 |
21199 |
|
Troleibuzele 112 E aveau lada de contactori in spate, dupa modelul troleibuzelor scurtate din Bucuresti si nu aveau prezente gemuletele din spatele usii a treia, prezente la modelul 212 E.
Nu-mi dau totusi seama daca acea pirdalnica lada cu contactori se afla in interior.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.37 kb |
Vizualizat: |
de 23828 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.38 kb |
Vizualizat: |
de 23828 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.44 kb |
Vizualizat: |
de 23828 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Dum 23 Apr 2006 22:15:44 Titlul subiectului: |
21200 |
|
1. Am ales ca exemplu troleibuzul 005 din Kiev, fotografia fiind realizata in anul 1982.
Adresa: http://www.trolleybus.kiev.ua/112e_d1
2. - 4. Troleibuzele 212 E sint arhicunoscute.
CLUJ NAPOCA
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.21 kb |
Vizualizat: |
de 23816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.13 kb |
Vizualizat: |
de 23816 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.36 kb |
Vizualizat: |
de 23821 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.78 kb |
Vizualizat: |
de 23821 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 24 Apr 2006 19:11:28 Titlul subiectului: 00000000 |
21283 |
|
1. Il dau exemplu si pe 7342, fotografiat de dr2005: cred totusi ca e troleibuz scurtat. Nu s-au fabricat 212 E scunde, nici 217 E scunde, desi si acestea, dupa Rk-uri bucurestene, aveau "fata" noua.
2. Si tot de pe siteul lui Dragos, 7335 scurtat.
http://transportbucuresti.trei.ro/troleibuze/Tr_Dac212ECS.htm
3. Continui discutia tot cu o poza de pe siteul lui Dragos, cu troleibuzul 7446. Cablurile sint dirijate linga gemuletul din spate si nu exista un geam devenit mai mic (al treilea, partea stinga a vehiculului), cum este la troleibuzele date de mine ca exemplu din Cluj.
Nu stiu daca au lada aceea de contactori in interiorul vehiculului. Daca nu, posibil sa fie 212 ECS.
"EA" nu stiu ce inseamna. "ECS" =Electronic Chopper System.
Revenind la 212 E. Poza ce o am apartine unui "DAC 212 E", fara geamul al 3 lea modificat, cablurile de alimentare fiind dirijate tot in spate-stinga, exista lada cu contactori, usa nr. 2 este pozitionata fata de usa 1 la 3 geamuri distanta. Dar pare ca nu mai exista usa nr. 3! Aceste vehicule probabil ca au luat drumul Americii Latine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.22 kb |
Vizualizat: |
de 23813 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.57 kb |
Vizualizat: |
de 23813 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.75 kb |
Vizualizat: |
de 23812 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 24 Apr 2006 21:03:05 Titlul subiectului: |
21293 |
|
#7446 nu are ladă de contactori în interior.
Știu că Dac 112E din București sunt scurtate și sunt în număr de 8.
Dar cele 4 Dac 212 ECS NU sunt scurtate, au fost scurte din construcție.
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 24 Apr 2006 23:14:32, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 24 Apr 2006 22:56:35 Titlul subiectului: |
21306 |
|
7446 pare un hibrid. Are capace cu guri de ventilație; posibil ca unul dintre acestea sî ascundă chopperul Ferestrele sunt de serie 1.
. TRAPELE
A. troleibuze
-dedesubtul ferestrei 2 de pe partea opusă ușilor se găsește o trapă a cărei lungime este identică cu cea a ferestrei 2. Faptul că trapa nu se găsește în întregime sub fereastra 2 se datorează roții din stânga față. Astfel trapa începe după ce începe fereastra 2 și se termină după ce a început fereastra 3. Practic, trapa este decalată față de fereastră. ATENȚIE. La DAC 217 și 212 E originale, din cauza grosimii mai mari a stâlpului care separă fereastra 2 de 3, nu se mai vede decalajul atât de clar. Totuși, poți vedea că trapa mare mai continuă și după ce fereastra s-a terminat.
-sub fereastra 3 este o trapă mai mică. Aceasta începe imediat ce se termină trapa mare (după ce a început fereastra 3), dar se termină exact dedesubtul stâlpului care separă ferestrele 3 și 4. Deci a doua trapă are lungime mai mică decât fereastra 3, din moment ce începe după fereastra 3 și se termină deodată cu aceasta. ATENȚIE. La DAC 217 și 212 originale, fereastra 3 e mai mică, motiv pentru care începe după trapă.
-la modelele 217 și 212, mai există o trapă și mai mică, situată dedesubtul ferestrei 4. Trapa începe deodată cu fereastra, dar se termină puțin după jumătatea acesteia. Modelele 117 și 112 nu au trapa respectivă
B. autobuzele
-Puțin înaintea jumătății ferestrei 2 începe o trapă, aceasta terminându-se puțin după ce a început fereastra 3. Deci, trapa corespunzătoare ferestrei 2 e considerabil mai mică decât la troleibuze. Excepție face un model de DAC 117 UD fabricat la finele anului 1985, la care trapa respectivă avea exact aceeași dimensiune cu cea a troleibuzelor
-Lângă locul unde se termină trapa mică (deci, puțin după ce a început fereastra 3), începe o trapă care se termină... după jumătatea ferestrei 4. ca să fiu mai clar, lungimea acestei trape e suma lungimii:
-trapei corespunzătoare ferestrei 3
-spațiului dintre trapa corespunzătoare ferestrei 3 și trapa corespunzătoare ferestrei 4
-trapei corespunzătoare ferestrei 4 (la 217 E și 212 E)
Nu văd logica pentru care să folosești trape ca de autobuz!!
Pentru comparație, cum stă treaba la IK 260 și 280:
-Trapa mică începe înainte ca fereastra 1 să se termine iar capătul trapei 2 se găsește la o distanță destul de mare de capătul ferestrei 2.
-De la locul unde se termină trapa mică până unde se termină fereastra 2 e un spațiu mai mare ca la Rocar. Altfel spus, distanța dintre trape e mai mare
-Exact unde începe fereastra 3, începe și trapa mare, trapă care ține până puțin după jumătatea ferestrei 4.
NOTĂ. Pentru a nu supraîncărca frazele am folosit expresii de genul
-capătul ferestrei în loc de
-verticala dusă de la capătul ferestrei
Troleibuzul Rocar 212 postat mai sus este unul atipic.
Judecând după culoare și după geamuri, pare a fi contemporan cu primele 217, făcute, probabil, pentru export. Anul fabricației pare 1987. Pentru cei care au activat pe forumul vechi: observați culoare și ferestrele; sunt la fel cu cele ale Rocarului 318 Tandem
De fapt, sunt prezente caracteristici ale seriei 1:
-două trape, având exact aceeași poziționare și aceleași dimensiuni
-inexistența stâlpunul "îngroșat" dintre ferestrele 2 și 3
Când spun seria 1 mă refer la
-DAC 112 cu caroserie Roman (troleibuze care , pe forumul nosru, sunt considerate, pe bună dreptate, Roman)
-DAC 112 provenit din scurtarea DAC 117
-DAC 117
Este foarte probabil ca acea ladă cu contactori să fie chiar în spatele șoferului. Dacă ținem cont de lipsa de imaginație a celor de la Autobuzul, acolo ar trebui să fie. de altfel, am impresia că se și vede lada respectivă
Dacă cineva se înțelege bine cu Claudiu Pătruț din Timișoara (userul Claudiu), ar fi bine să ia legătura cu el, pentru că Claudiu sigur cunoaște bine modelele de troleibuze.
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 26 Apr 2006 20:57:51 Titlul subiectului: |
21476 |
|
Cred ca lada de contactori este totusi in spate. Ia uitati-va pe unde intra cablurile electrice si unde este tunelul. Sa le fi adus pe langa podea pana in spatele cabinei soferului? Lipsa de imaginatie a celor de la Rocar? OK dar ganditi-va ca atunci eram in socialism si se punea totusi problema economiilor. Si apoi Roman 112 avea lada de contactori in spate si nu jena pe nimeni. Si inca ceva. Avea prevazut si loc pentru taxatoare (2+24+...). Nu se vede de asemenea separatia intre salon si cabina soferului, distincta la 212E si 217E. Cred ca este totusi primul model de 212E facut pentru export.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 26 Apr 2006 21:24:55 Titlul subiectului: |
21478 |
|
Într-adevăr, tunelul e în spate deci, logic, ar fi ca și contactorii să fie acolo.
Elementul caracteristic seriei 2 îl constituie blocul electronic pentru comanda contactorilor. la modelele 112 obișnuite, acesta se găsește în pereții cabinei șoferului, pe partea dinspre salon; acolo e o "umflătură" care ascunde blocul respectiv. Aici, unde s-ar putea afla?
Lipsește cea de-a treia trapă de pe partea opusă ușilor, adică trapa de sub fereastra 4 (fereastra 0 e cea a șoferului). Asta înseamnă că 212 din poză are ceva în minus față de 212 obișnuit.
Nu în ultimul rând,e mai scurt. 212 obișnuit mai are un gemuleț în spatele ușii III și, implicit, în spatele ferestrei 6.
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 19:48:56 Titlul subiectului: 000000 |
22000 |
|
Din arhiva personala am gasit o nota datata 6.10.1988 in care era mentionat ca 7335 (vopsit la vremea respectiva intr-o schema pe verde si alb) a fost transferat de la Nitu Vasile la Vatra Luminoasa. Garantez ca 7335 a fost de la inceput scurt (nu modificat din 117) si a fost 'inmatriculat' cu numar de parc undeva in perioada Aug-Sep 1987. Pe 24.09.1987 circula pe 76. A mai existat inca un prototip scurt, vopsit intr-o schema alb-albastru-rosu, ceva mai scund decit 7335, care nu a fost niciodata in trafic si care a fost garat pentru o perioada (1987-1988) la Nitu Vasile.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 20:29:46 Titlul subiectului: |
22014 |
|
1689 a scris: | Garantez ca 7335 a fost de la inceput scurt (nu modificat din 117) si a fost 'inmatriculat' cu numar de parc undeva in perioada Aug-Sep 1987. | Eu l-am vazut prima data in 1989, prin aprilie sau mai in Piata Romana, dar e posibil sa fi circulat inainte prin alte parti.
1689 a scris: | A mai existat inca un prototip scurt, vopsit intr-o schema alb-albastru-rosu, ceva mai scund decit 7335, care nu a fost niciodata in trafic si care a fost garat pentru o perioada (1987-1988) la Nitu Vasile. | Nu este 5321 ? De acesta am auzit ca ar fi circulat.
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 12:32:02 Titlul subiectului: |
22094 |
|
Din pacate nu am notat nimic, precum a facut, din fericire, 1689, dar cu siguranta 7335 dateaza de prin 1987-1988. Sper sa nu gresesc, dar prin 89 se ajunsese deja pe la 7374.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 12:58:48 Titlul subiectului: |
22098 |
|
Stiu ca le-am vazut pe 7335...7340 la inceputul lui 1989, dar nu stiu cand au fost fabricate. Daca 7335 a fost inainte la alt depou, e posibil sa nu fi mers prin centru, deci sa nu-l fi vazut eu.
In mod absolut sigur 7341 si 7342 au fost fabricate in 1989 si au iesit la strada prin septembrie. Le-am vazut cu inscriptia "PROBE". Urmatoarele troleibuze (7343...7374) sunt cele in schema rosie si au fost fabricate intre 1989 si 1990.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 12 Iun 2006 21:16:05 Titlul subiectului: |
25038 |
|
1. In sfirsit am gasit si un 112E
Lada cu contactori se afla in spate.
2. In sfirsit am dovada tranzitiei lui 112 E spre 212 E, fiind vorba chiar de troleibuzul 7446, despre care s-a mai discutat la noi pe forum (foto: Alan O. Watkins, 1992):
Dovada mea este ORIGINALUL, nu RK-urile RATB-iste.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
278.12 kb |
Vizualizat: |
de 25130 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.75 kb |
Vizualizat: |
de 23819 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Dum 03 Sep 2006 20:55:07 Titlul subiectului: |
32588 |
|
Si 5321 avea lada cu contactori in spate. A fost rosu cu dunga alba (schema clasica, nimic special - asta imi aduc aminte de prin '88-'89). Din pacate cand a fost vopsit in portocaliu nu i-au facut si RK
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 03 Sep 2006 20:55:46 Titlul subiectului: |
32589 |
|
Poze cu #7446 mai erau, inclusiv din unghiul ăsta, dar, ce-i drept, nu în schema asta de vopsire.
#7446 este Dac 212 ECS.
Să privim interiorul: se observă clar că nu are niciun fel de ladă de contactori în salon:
[img]http://tramclub.org/Static/i47.
Ceea ce se vede cu ochiul liber este că cele 4 Dac 212ECS din București sunt diferite de Dac 212E-urile din restul țării
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 16:42:14 Titlul subiectului: |
32655 |
|
Citat: | Dac 212ECS din București sunt diferite de Dac 212E-urile din restul țării. | Sunt niște troleibuze updatate și, totodată, hibride. Având în vedere că, în cazul 317, nu s-a ținut cont de caroserie, și aceste troleibuze puteau fi codificate 312, bineînțeles, cu ceva literă sau litere distinctive, pentru a le deosebi de modelul 312 propriu-zis. Ce este, de fapt, un 212 ECS:
-caroserie care are elemente din seria 1 (tunelul cablurilor în spate; lada contactorilor tot în spate) și 2 (poziționarea ușii 2 chiar în fața axei B)
-propulsie caracteristică seriilor 3 și 4 (cu chopper)
Oare blocul logic să conteze mai mult ca chopperul? Oricum ,troleibuzele respective arată mai mult a "concepție URAC" au o colaborare URAC-Rocar decât "Concepție Rocar proprie".
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 06 Sep 2006 19:43:49 Titlul subiectului: 111111 |
32831 |
|
Pe forumul vechi (http://www.trolleybus.lx.ro/old/index-499.htm), weeping eye spune ca 7335 era un troleibuz scurt alb cu dungi verzi. Eu am mers inainte de '88 cu un troleibuz scurt pe 76, nou, alb cu dungi verzi. Ce imi amintesc: scria in fata EXPORT pe el (asta in loc de DAC), avea scaune din plastic negre (am scris asta sub numele de "7158"). In plus era foarte aglomerat, pe 76 circuland atunci doar articulate. Avea tragatoare. Eu nu imi amintesc numarul insa.
Banuiesc ca weeping eye nu se inseala, iar acel troleibuz este 7335. Asta ar insemna ca ori 7335 din poza lui Dragos nu este scurtat, ori la mijloc se afla o renumerotare iar 7335 actual provine dintr-un articulat.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 06 Sep 2006 19:47:27 Titlul subiectului: |
32832 |
|
Este posibil ca actualul 7335 sa nu fie cel original, dar intr'adevar primul troleibuz scurt din fabricatie, adus la RATB dupa 1987 a fost acest 7335, fabricat probabil pentru o tara sud-americana. Schema de culoare pe care ai descris-o corespunde cu a lui 7335 din vremea respectiva. Eu l-am vazut insa prima data in 1989, pe liniile centrale.
Una din diferentele autobuzelor si troleibuzelor 11x si 21x este pozitionarea usii a 2'a fata de prima.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 07:51:54 Titlul subiectului: |
32859 |
|
Păi actualul #7335 este chiar #7335. Cel de la Berceni se pare că ar fi fost singurul Dac 112E (original) livrat către ITB și a purtat numărul #5321, fiind numerotat în continuarea troleibuzelor Roman 112E și asimilat lor, fiind scurt. Restul troleibuzelor DAC, DAC 117E, 217E și 317E, au fos numerotate de la #7000 în sus, ulterior fiind intercalate între ele și troleibuze solo, renunțându-se la continuarea seriei #5xxx.
I s-a pierdut urma ulterior.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 08:33:00 Titlul subiectului: |
32863 |
|
Cel alb cu dungi verzi nu era 5321. Il stiu pe 5321 (am scris despre el si pe forumul vechi). In nici un caz nu era 5321. In primul rand 5321 era 112E, iar cel verde era clar 212E. Cel alb cu dungi verzi nu circula de obicei pe 76 (foarte rar, cred ca l-am vazut de 2-3 ori). Iar dupa 89 nu-mi amintesc sa-l mai fi vazut la Berceni. In plus, am avut ocazia sda merg cu amandoua, deci nu exista posibilitatea de a le confunda.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 10:03:09 Titlul subiectului: |
32868 |
|
Cateva troleibuze scurte cand au aparut aveau in interior toate placutele scrise in spaniola, erau refuzate la export. Este vorba de cele cu usa din mijloc mutata spre roata din spate.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 10:12:54 Titlul subiectului: |
32869 |
|
7335 avea dungi verzi si inscriptii in spaniola. 5321 arata altfel.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 08:55:32 Titlul subiectului: |
79845 |
|
DAC212E, din "Automobilul în România - Istorie și Tehnică", lucrare elaborată, în colaborare, de un colectiv de specialiști și redactată de prof.univ.dr.ing. Chiriac Vasiliu, Editura Flux, București 1994. "
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.95 kb |
Vizualizat: |
de 24138 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|