Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 23:44:33 Titlul subiectului: Tramvaie de marfa |
84731 |
|
Dupa ce in Dresda (Germania) tramvaiele de marfa sunt un real succes iata ca si in Amsterdam se doreste introducerea unui proiect similar.
In Dresda proiectul CarGoTram functioneaza foarte bine de 7 ani - se transporta piese pentru autoturisme Volkswagen intre doua fabrici din oras, trecand chiar prin centru. Fiecare CarGoTram poate transporta 8 paleti a cate 7.5 tone fiecare deci 60 de tone in total; ele au o frecventa de unul pe ora.
In Amsterdam se are in vedere un proiect substanital mai ambitios, cu pana la 53 de tramvaie de marfa (!). In plus daca in Dresda itinerariul este fix in cazul Amsterdam-ului fiecare beneficiar al proiectului poate alege ce itinerar vrea intre unul din cele 4 puncte de transfer al marfii camion-tramvai amenajate in periferii si anumite locatii prestabilite din centru; pentru stationarea tramvaielor de marfa in centru fara a le incurca pe cele de calatori se vor construi niste linii de rezerva si se vor reactiva unele linii actualmente nefolosite de tramvaiele de calatori. Pentru ultima parte a calatoriei, de la aceste locatii din centru pana la adresa finala se vor folosi niste camioane electrice - E-car.
In ambele orase exista suficienta capacitate in retelele de tramvai astfel incat tramvaiele de marfa sa nu le incurce pe cele de calatori.
Mai multe detalii:
Dresda: http://en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
Amsterdam: http://www.citycargo.nl/faq_eng.htm
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 14 Noi 2007 08:58:36 Titlul subiectului: |
84758 |
|
Sunt sigur ca unii dintre cei de aici au fost martori sau au auzit de troleibuzele si tramvaiele de marfa din Bucuresti si nu numai, dar daca au fost in alta epoca, nu s-a scris, se presupune ca nu au existat pentru jurnalisti. Am avut si o retea extinsa de CFU (Cale ferata uzinala).
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 14 Noi 2007 16:24:21 Titlul subiectului: |
84767 |
|
Nu a pretins nimeni ca tramvaiele de marfa din orasele de mai sus ar fi ceva original sau nemaipomenit; totusi ele reprezinta niste experimente de succes (cel putin cel din Dresda) care merita amintite. La fel ca nu a negat nimeni ca noi am fi avut asa ceva dar oricum erau alte epoci, alta tehnologie, alte obiective; e o comparatie dificila intre ce-am avut noi odata si tramvaiele de mai sus.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Noi 2007 23:28:29 Titlul subiectului: |
84797 |
|
Ideea e ca ei au ajuns sa transporte marfa cu tramvaiul, iar noi il distrugem pe cel de calatori (vezi Brasovul) si plangem dupa ce s-a facut acum cateva zeci de ani (unele lucruri stiute doar de pasionati sau de cei implicati direct in acele proiecte).
Este un exemplu demn de urmat pentru tara noastra! Capete luminate sunt, dar trebuie sa existe cineva care sa le "lumineze" buzunarele si proiectele, ca asa ramanem in urma si aratam cu degetul in curtea vest europenilor!!!
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Dec 2010 10:31:00 Titlul subiectului: |
137435 |
|
Cum directivele Uniunii Europene sunt sa scoatem industria din oras, iar un tramvai de marfa ar avea nevoie de un client cu un flux de marfa constant si considerabil (nu merge sa livrezi ziare sau legume la piata cu el), nu prea vad multe astfel de initiative in viitor.
Are cineva niste informatii despre tramvaiele basculanta din anii 80 din Bucuresti?
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
|