|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 28 Dec 2005 15:45:00 Titlul subiectului: Reteaua de troleibuze |
9538 |
|
Asa cum imi propusesem, in concediu am reusit sa ajung si prin Slatina sa vad ce si cum pe acolo.
Odata ajuns in Gara am mers putin inainte, intrigat ca nu dau de reteaua de troleibuz, care ma asteptam sa treaca chiar prin fata Garii, asa cum se intampla in majoritatea oraselor (inca nu vazusem nici o harta a transportului in comun din Slatina atunci, iar StraBenbahnatlas-ul l-am primit ulterior excursiei). Dupa cativa pasi insa, am dat si de retea. Prima constatare a fost ca reteaua este intr-o stare extrem de buna, de altfel este si foarte recent construita. Ce am remarcat este constructia stalpilor, confectionati din 4 tuburi metalice, precum in poza de mai jos, Aceste tevi, 2 mai lungi care formeaza stalpul propriu-zis si 2 mai mici care par sa consolideze "stalpul" in sine, par a fi sudate intre ele.
Iata mai intai o poza de ansamblu a unuia dintre stalpii in cauza, urmata apoi de o poza de detaliu cu cele 4 tevi care compun, la baza, acest stalp.
Asa cum procedasem si in alte orase, am decis sa merg de-a lungul retelei, intr-un sens aleator (atunci am ales dreapta) pentru a depista o statie plasata convenabil, ca lumina si trafic, unde sa astept eventualele troleibuze. Eram cu sotia si dupa ce am mers vreo 500 de metri, iesind aproape din oras, fara insa ca vreun troleibuz sa se arate, am inceput sa am dubii ca mai este functional. Dupa ce am depistat si un macaz amuzant, initial fost "Y", din care ramasese doar o ramura, m-am speriat de-a binelea, ca am batut drumul degeaba...
Iata macazul cu pricina, Si in loc sa puna o curba directa, au lasat macazul acolo, sa mai incurce si el nitel...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.45 kb |
Vizualizat: |
de 15183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.12 kb |
Vizualizat: |
de 15183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.93 kb |
Vizualizat: |
de 14205 ori |
|
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mar 16 Ian 2007 15:30:41, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 14 Sep 2006 12:25:22 Titlul subiectului: gngfnfnfgn |
33302 |
|
Citat: | Proiectul inițial a fost elaborat în anul 1988 pentru deservirea unei populații estimate să ajungă la 120.000 de locuitori, concomitent cu dezvoltarea platformei industriale și cu o dotare de 37 de troleibuze.
| Am căscat ochi cât cepele, cum se zice... auziți ce planuri erau și ce s-a obținut în final... Citat: | După 1989, nu s-a mai respectat proiectul inițial, ci s-a ales varianta actuală care prezintă multe deficiențe printre care enumerăm:
- Plecarea în traseu nu se poate face decât către S.C. ALRO S.A., astfel că pe o lungime de 5 km nu se transportă nici un călător.
- Inexistența liniei de contact de la baza troleu spre Cartierul Zahana, precum și a unor macazuri în zona respectivă și a unei bucle de întoarcere în Piața Gării fac imposibilă utilizarea troleibuzelor între orele de vârf pe un traseu din care să fie eliminată porțiunea de mers în gol menționată, dar să poată deservi „orașul de sus” în ambele sensuri. |
Au ăștia un dar de a da explicații de ești gata să-i crezi... măi să fie, că dacă vroiau cu adevărat nu puteau demonta rețeaua inutilizată care face legătura cu ALRO și s-o instaleze în zona unde spuneau că au probleme... și e chiar greu de făcut un macaz, nu erau în stare să-și facă ei unul pe plan local... mă apucă iar nervii pe incompetenții ăia... Păi de ce n-au folosit macazul ăla din poza de mai jos, care oricum era montat degeaba???
La explicații și justificări nu-i întrece nimeni...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.93 kb |
Vizualizat: |
de 16219 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 26 Apr 2007 01:28:18 Titlul subiectului: |
78499 |
|
Transportul cu troleibuze a fost sistat la 01.04.2006.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 07:33:55 Titlul subiectului: |
113016 |
|
Cand am trecut prin Slatina, joia trecuta am vazut ca au dat jos reteaua de contact. Consolele sunt inca la locul lor, dar intr-o stare destul de proasta (foto 1, 2, 3). Probabil ca va trece foarte multa vreme pana cand troleibuzul va reveni aici, daca va mai reveni. Pozele le-am facut pe bulevardul care face legatura intre ALRO Slatina si oras (pe aici trece drumul european E70).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.7 kb |
Vizualizat: |
de 13309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.41 kb |
Vizualizat: |
de 13309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.21 kb |
Vizualizat: |
de 13309 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 664 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 01:13:02 Titlul subiectului: |
113088 |
|
Aici va pun poze din Slatina cu reteaua de troleibuze!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.97 MB |
Vizualizat: |
de 13269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
554.61 kb |
Vizualizat: |
de 13269 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
553.13 kb |
Vizualizat: |
de 13269 ori |
|
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
tiberio
Data înscrierii: 29/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Iul/2018 Mesaje: 9 Locație: Slatina
|
Trimis: Mie 04 Noi 2009 10:30:41 Titlul subiectului: |
119477 |
|
In luna octombrie, in Slatina s-a demontat toata reteaua de troleibuz. Mai exista pe stalpi doar semnele unde erau prinse consolele.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 23 Mar 2012 22:28:43 Titlul subiectului: |
154384 |
|
Un articol descoperit de Silviu Sintea pe tema DISTRUGERII retelei de troleibuz din Slatina, retea construita DIN BANII NOSTRI, ai tuturor, si care, in loc sa fie ingrijita si exploatata in folosul nostru, al cetatenilor care AM PLATIT-O, a fost distrusa de niste pramatii, asa cum sunt majoritatea politicienilor din RRomanistan...
Treziti-va, cat mai lasam jegurile politice sa dispuna dupa bunul plac de investitiile facute din banii nostri?!?
http://anchetadeolt.wordpress.com/2012/03/20/furt-din-banul-public-desfiintarea-troleibuzelor-din-slatina
"Furt din banul public: desființarea troleibuzelor din Slatina!
Primarul – mafiot Darius Vâlcov se face rãspunzãtor de multe fapte penale, de la licitații trucate și lucrãri prost executate, la vânzarea și concesionarea de terenuri din domeniul public, pânã la concesionarea și externalizarea serviciilor din cadrul Primãriei Slatina. O afacere profitabilã pentru edilul Vâlcov a fost și decimarea fostei rețele de troleibuz!
Mulți dintre noi au uitat mult prea repede modul ilegal în care actualul primar al Slatinei a distrus rețeaua electrificatã și troleibuzele care deserveau transportul în comun. Într-o lume civilizatã, troleibuzul reprezintã o alternativã viabilã la transportul cu autobuze în orașe, acesta fiind nepoluant, mult mai ieftin și mult mai silențios.
Cu ani în urmã, printr-o hotãrâre de guvern, în municipiul Slatina s-a hotãrât introducerea transportului în comun cu troleibuze. Lucrãrile pentru îndeplinirea acestui obiectiv începeau în anul 1995, iar la data de 30 mai 1996 se inaugurau cele douã trasee de troleibuz, 12 și 12 barat.
Cele douã trasee parcurgeau rute – circuit ce fãceau legãtura între ALRO și Centru, astfel: 12 ALRO parcurgea ruta: str. Cornișei – str. Libertãții – str. A.I. Cuza – str. Ecaterina Teodoroiu – str. Artileriei – str. Cireașovului – ALRO. 12 barat avea traseul: ALRO – str. Cireașovului – str. Artileriei – str. Ecaterina Teodoroiu – str. A.I. Cuza – str. Libertãții – str. Cornișei – ALRO.
Proiectul inițial prevedea dezvoltarea unei rețele de contact atât în zona orașului vechi, cât și legãturi cu zona centralã, zona industrialã și garã. Necesarul de troleibuze era dimensionat la 37 de unitãți, municipalitatea achiziționând doar trei troleibuze pentru deservirea traseelor 12 și 12 barat. Troleibuzul 02 a fost dezafectat curând dupã darea sa în exploatare, fiind scos din circulație la ordinul primarului Vâlcov.
Interesul poartã fesul!
Odatã cu înscãunarea lui Darius Vâlcov în fotoliul de primar, autoritatea localã a renunțat destul de repede la traseul 12 barat, iar pe traseul 12 se ajunsese sã se efectueze doar trei curse pe zi, în orele de vârf. Traseul 12 ar fi fost extraordinar de rentabil, dacã s-ar fi realizat o buclã de întoarcere la garã. Investiția necesita doar 50 de m de cablu electric, stâlpi și macazuri. Din nefericire, primarul nou ales n-a investit nici un leu în transportul cu troleibuze.
La finele anului 2004, datoriile Loctrans S.A. se cifrau la suma de 2. 263. 894 RON. Nu s-ar fi ajuns în aceastã situație, dacã primãria municipiului Slatina ar fi virat subvenția cuvenitã pentru transportul persoanelor care beneficiau de gratuitãți. Dacã s-ar fi virat acesti bani, Loctrans ar fi avut un profit, fie el si infim, de circa 150 milioane lei vechi.
S-a ales solutia falimentãrii RA Loctrans, a disponibilizãrii unei parți a personalului regiei respective, prin concediere colectivã (salarii compensatorii) și reorganizarea activitații. În lumina celor prezentate mai sus, s-a renuntat la transportul cu troleibuze, imediat dupã schimbarea culorii politice în Slatina, devenitã portocalie, dupã alegerea primarului PD, Darius Bogdãnel Vâlcov.
Troleibuzele au fost retrase definitiv din Slatina în data de 31 martie 2006. În data de 8 februarie 2006, la inițiativa edilului Vâlcov, Consiliul local Slatina aproba hotãrârea cu nr.36, act juridic prin care se desființa transportul electric cu troleibuze, investiție care fusese realizatã cu fonduri de la Guvernul României.
Între timp, staff-ul Loctrans era completat cu un nou director tehnic, devenit si consilier local din partea PD, ing. Stelica Necula. La vremea respectivã, acesta susținea cã a adresat memorii executivului local pentru a menține în conservare rețeaua de contact troleibuze, pânã la gãsirea unor fonduri necesare reactivãrii și extinderii acesteia.
Tot ing. Stelica Necula reitera faptul cã, în cazul în care Primaria Slatina achita subvențiile necesare (legea nu obliga legislativul local), R.A. Loctrans ar fi putut accesa credite pentru achizitionarea unor troleibuze și pentru extinderea rețelei electrice.Și ca sã fie treaba- treabã, ,, bomboana de pe colivã”, în data de 28 iunie 2007, prin HCL nr. 134, consilierii locali, tot la îndemnul primarului Vâlcov, votau vânzarea prin licitație publicã a componentelor rețelei de troleibuze și a celor trei vehicule electrice.
Nu se mai știe nimic de cablul de cupru de la rețeaua de troleibuze, peste 5000 de kg, acesta nefiind scos la licitație, ci vândut pe piața neagrã.
Afacerea: autobuzul portocaliu !
În schimbul achiziționãrii de troleibuze, mijloace de transport în comun care nu polueazã orașul, primarul Vâlcov a optat pentru achiziționarea în sistem leasing de autobuze portocalii, contract ce sare lejer de suma de 80 de miliarde lei vechi.
Dupã externalizarea serviciilor din primãrie, edilul Vâlcov mai urmãrește acum și externalizarea serviciului de transport local, singurul serviciu public care a mai rãmas dupã externalizarea piețelor, bazarelor, a serviciului de salubrizare, dezinsecție și dezinfecție și de amenajare a domeniului public și privat.
La mijloc este vorba de profituri de zeci de milioane de euro, bani ce vor intra în buzunarelor ,,bãieților deștepți”. În 2009, primarul din Slatina, ca pe propria moșie, folosea baza LOCTRANS și autobuzele societãții publice de transport local pentru a duce oamenii la vot.
Tot aici au fost depozitate tonele de ulei și zahãr, alimente folosite la mita electoralã din acel an 2009. Cum alegerile locale bat la ușã, edilul Slatinei cu siguranțã va folosi același scenariu ! "
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|