|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 24 Apr 2010 00:04:17 Titlul subiectului: Enigme ale vechilor trasee de tramvai |
126190 |
|
Am deschis acest topic, pentru a expune cateva dovezi, date, ce pot atesta caci candva, intr-un trecut mai mult sau mai putin indepartat, prin aceste locuri au rulat tramvaie.Stihiile unui comunism absurd, au sters in ,,anii de construire a socialismului"( bla-bla) orice urma a vechilor tramvaie pe linie ingusta din Galati.Ceea ce se mai poate gasi dupa atente si migaloase cautari, fotografieri ale locului in prezent avand vechi fotografii ale aceluiasi loc cu muulti ani in urma. Avand cateva fotografii vechi primite de la diferiti prieteni ai tramvaielor, am cautat imobile din acele vechi poze ce sa se mai regaseasca in prezent, conformatia strazii, geometria ei, schimbarile ce au survenit, etc. Dealungul timpului am cautat data, descrieri iar la acest capitol m-a ajutat foarte mult domnul Nicu Barsan, vatman pe tramvai si user activ pe forum cu care am avut placuta ocazie de il cunoaste si a vorbi. Dar de real folos mi-a fost si Biblioteca V.A.-Ureche unde datorita unei distinse doamne am reusit sa am acces la niste documente de pret care m-au ajutat sa aflu in ce mod intorceau tramvaiele de pe strada Scanteii la capatul din partea sudica a Galatiului unde azi zona este numita ,,Rapa-Orasului" sau ,,Rapa-Tiglinei". Ei bine Prin 1950 cand orasul era in plina etapa de reconstructie dupa razboi ( reamintesc inca odata caci in 1944 cand nemtii se retrageau, acestia au bombardat Galatiul distrugandu-l aproape in totalitate, cativa ani Galatiul nu mai figura in hartile editate in acea perioada!) s-au introdus tramvai si pe strada Scanteii.In acei ani, orasul Galati avea periferia exact unde astazi, str Anghel Saligny ( fosta Scanteii de care vorbim!) se infunda in str. Arges. In acest loc se termina orasul galati si incepea Lunca Dunarii si rapi adanci si abrupte. Hilar, dar linia de tramvai aici isi avea capatul.Linia era simpla care permitea circulatia in ambele sensuri.La acea vreme galatiul detinea cateva vagoane de tramvai fabricate la Santierul Naval Galati si vagoane Thomson-Houston bidirectionale.Linia se termina brusc, intr-un fel de biuta/ opritor din doua tevi infipte in pamant unite de o grinda.Ceva asemanator ca la Gara de Nord: cap de linie cu sinele curbate si unite prin grinda cu tampoane.Azi am ramas placut surprins sa gasesc chiar si doua banale tevi dispuse echidistant cu un interval intre ele cam de aproximativ 2 m. Asta in prima etapa cand capatul era al unei linii simple.
In a doua etapa, s-a trecut la sistemul de ,,intoarcere in triunghi", exact cum este cel al tramvaiului din Rasinari( Jud. Sibiu).Adica s-a pastrat aceeasi linie simpla dar la un moment dat cand patrunde strada Scanteii peste actuala str. Ghe. Asachi ea se dubleaza( fix in fata Bisericii Sf ,,Vasile cel Mare").
In prima imagine capatul strazii Scanteii cu Arges. Si conformatia strazilor/ fundaturii ce permitea intoarcerea in triunghi. Am desenat cu rosu pe fotografie, linia de tramvai cu capat simplu care ulterior a fost modificata monandu-i-se cele doua macaze permitand intoarcerea in triunghi, macaze pe care le-am reprezentat cu albastru iar cu vernil am incercuit cele doua tevi care limitau capatul de linie-simpla.
In ultima fotografie se observa obturarea strazii Scanteii de catre b-dul prelungirea Brailei care nu este altceva decat pamantul excavat de la inceperea construirii Combinatului Siderurgic ( 1965/1968) si azvarlit din camioanele Tatra inaltand acest dig din steril! Se observa cum strada este obturata.Si cand te gandesti ca inainte circula tramvaiul...
In ultima fotografie se observa ,,Castelul/Cetatea W.B.C." care nu e altceva decat Sediul Administrativ al firmei de paza si securitate W.B.C. ce l-am dat ca reper in localizarea liniei de tramvai.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
428.41 kb |
Vizualizat: |
de 16104 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.81 kb |
Vizualizat: |
de 16104 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
392.59 kb |
Vizualizat: |
de 16104 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
428.5 kb |
Vizualizat: |
de 16103 ori |
|
_________________ ,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares- |
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 24 Apr 2010 11:39:34 Titlul subiectului: |
126203 |
|
Mergem mai departe.Traversam acel dig de pamant ce se numeste Prelungirea Brailei, si mergem pe aceeasi strada Scanteii.Se observa ca de aici este putin mai larga datorita liniilor de tramvai ce se desparteau in doua. In una din imagini veti observa si vechii stalpi de beton de tip cheson sau cu gauri cum li se mai spune care sustineau reteaua firului de contact.De fapt intre str. Ghe. Asachi si IREG acesti stalpi isi duc rolul mai departe pe aceasta strada Scanteii singurului fir/sens al tramvaielor de aziSens care nu este altceva decat vechea linie ingusta ce a fost marita la 1435mm.In dreapta se va observa intrarea vestica pe Stadionul ,,Otelul".De fapt constructia stadionului in sine a modificat mult comformatia strazii pe aceasta portiune.Scarile din imagine sunt chiar la fundatura strazii pe unde pietonii ajung pe B-dul/Digul Prelungirea-Brailei. In ultima fotografie este imortalizat acest Bulevard.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
396.56 kb |
Vizualizat: |
de 16071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
431.9 kb |
Vizualizat: |
de 16071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
370.7 kb |
Vizualizat: |
de 16068 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
434.51 kb |
Vizualizat: |
de 16068 ori |
|
_________________ ,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares- |
|
Sus |
|
|
nik_galati
Data înscrierii: 04/Noi/2009 Ultima vizita: 08/Iul/2015 Mesaje: 110 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 24 Apr 2010 21:12:12 Titlul subiectului: Enigme ale vechilor trasee de tramvai |
126220 |
|
Fostul capat de linie al traseului 2 pe care au circulat tramvaiele ITB. Firma din statie (care din pacate e fotografiata pe mai putin de jumatate) indica clar cuvantul CFR.deci fiind vorba de capatul de la gara CFR.Din pacate nu mai retin locul unde intorceau aceste tramvaie,si nici configuratia capatului de linie.Fotografia este din anul 1969.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.32 kb |
Vizualizat: |
de 16037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.11 kb |
Vizualizat: |
de 16037 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.11 kb |
Vizualizat: |
de 16037 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|