Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 17:52:01 Titlul subiectului: Letonia, Riga |
77139 |
|
Cine poate să îmi spună cum funcționează combinația?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.72 kb |
Vizualizat: |
de 12000 ori |
|
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 20:59:42 Titlul subiectului: |
77141 |
|
Este o combinatie folosita foarte des in spatiul ex-sovietic, in general cu troleibuze vechi (nu aparusera articulate pe atunci ??), dar si cu unele mai noi, de exemplu ZIU-9.
Se pare ca Skoda si Tatra au reusit sa faca ceea ce Rocar n'a reusit cu troleibuzul DAC 318.
Despre cum functioneaza, nu pot spune nimic, doar ca in mod sigur la troleibuzul din spate trebuie blocata directia si nu stiu daca este foarte simplu de facut.
N'am inteles insa de ce se foloseau captatorii celui din spate, asta introducand probleme suplimentare, dela cablurile care duceau curentul la primul pana la comanda macazurilor. Si inca odata: cum se facea blocarea directiel la troleibuzul din spate? Presupun ca trebuia asa fie perfect drept, ca sa nu traga intr'o anumita directie.
Revenind la Riga, se pare ca orasele baltice inca mai pastreaza troleibuze vechi, de pe vremea TV'urilor sau Romanurilor si ca acestea inca merg foarte bine. Interesant este ca, in stilul sovietic, unele din aceste vehicule au doar doua usi. N'am inteles deloc preferinta aceasta la sovietici. Probabil, pentru ca atunci cand KGB'ul vroia sa-l prinda pe cineva, sa nu se imprastie la prea multe usi
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 21:39:28 Titlul subiectului: |
77144 |
|
Asemanator cu sistemul troleibuzelor din Lausanne implementate pt scurta vreme si la Sibiu, insa aici s a folosit un troleibuz mai vechi pe post de remorca. Acestuia din urma i s a luat doar curentul din captatori si transmis asupra motorului celui din fata, deoarece protectia dintre cele 2 vehicule nu permitea soferului sa acceseze captatorii, doar daca este folosit in mod simplu. Cu siguranta osiei din fata a troleibuzului remorca i a fost conceput un sistem de prindere care sa confere siguranta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 21:46:08 Titlul subiectului: |
77146 |
|
Pe site-ul de unde a fost luata imaginea (The Railfaneurope.net Picture Gallery) este oferita si o scurta explicatie. Motoarele ambelor troleibuze sunt folosite pentru tractiune.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 22:05:21 Titlul subiectului: |
77149 |
|
Până la urmă cel mai mare mister rămâne cum făceau al doilea troleibuz să meargă după celălalt, nu ar fi fost mai bine pt macazuri ca primul troleibuz să aibă captatoarele sus și nu al doilea?
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 22:53:01 Titlul subiectului: |
77152 |
|
Cred ca ar fi fost mai rau ca primul troleibuz sa aiba captatoarele sus, din motive de directie. Imaginati-va o curba la dreapta: in cazul in care primul troleibuz ar fi conectat la retea, ar trebui sa ia curba mai strans iar remorca ar ajunge foarte aproape de bordura. In cazul in care cel de-al doilea troleibuz e conectat la retea, virajul poate fi abordat mai larg.
|
|
Sus |
|
|
|