Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 01:42:55 Titlul subiectului: Tramvaie Vxx |
2075 |
|
1. 2 rame (V56+V10+V10, respectiv V56+V10) din Iasii anilor '70 (Piata Unirii). Imaginea este decupata (pentru ca la redimensionare sa nu fie micsorate prea mult vagoanele) din "Judetele patriei. Iasi. Monografie", Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1980 (coordonatori: Cristian Chelaru, Pavel Gorincioi).
2. Imaginea intreaga
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.04 kb |
Vizualizat: |
de 36301 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.84 kb |
Vizualizat: |
de 32132 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 16 Noi 2005 01:53:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 01:53:07 Titlul subiectului: |
2077 |
|
1, ITB V56+V10 in fata Palatului Culturii din Iasi (probabil tot anii '70). Din nou, este un decupaj din fotografia mare (din aceleasi motive ca mai sus) care se gaseste in interiorul Spitalului "Sf. Treime" din Iasi.
2. Imaginea intreaga
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.71 kb |
Vizualizat: |
de 36294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.02 kb |
Vizualizat: |
de 32130 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 01:58:56 Titlul subiectului: |
2079 |
|
1. ITB V56 din Galati (in fata Institutului Pedagogic, anii '60). Imaginea este decupata (din acelasi motiv) din "Galati - Ghid turistic al regiunii" (autori: C.G. Marinescu, I. Brezeanu), Ed. Meridiane, Bucuresti, 1967.
2. Imaginea intreaga.
In cazul in care redistribuiti aceste imagini, va invit sa mentionatii sursele si sa le publicati nemodificate (sau, daca faceti modificari, sa mentionati acest aspect si motivele).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151.41 kb |
Vizualizat: |
de 36244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.15 kb |
Vizualizat: |
de 32128 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 16 Noi 2005 02:07:28, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 16:02:27 Titlul subiectului: |
2161 |
|
V12 nu sunt remorcile lui V58. V54/56/58 sunt acelasi tip de tramvai, cu niste diferente. Per ansamblu, au 2 usi, 2 osii si 3 ferestre mari intre usi.
V10 este remorca lui V5x si arata la fel. Nu stiu daca a fost si un V11.
V12 este o remorca mai noua, de prin '59. Are 4 ferestre intre cele 2 usi si e putin mai lung. A existat si o varianta de vagon motor, dar nu stiu nimic despre el (V59??).
Intr'adevar V12 au circulat si ca remorci la V5x, dar este incorect a asocia V56 cu V10 si V58 cu V12.
Nu inteleg de ce nu s'au facut geamuri care sa se deschida la aceste vagoane. La fel erau si V12, chiar si cele modernizate, care aveau putine geamuri care se deschideau. La fel si Timis, unde se deschideau doar geamurile mici. Dar multe geamuri erau blocate.
Iata si dimensiunile V56/V58'urilor:
Lungime: 8.70m/9.50m (vagon/vagon+tampoane)
Latime : 2.20m
Inaltime : 3.50m (cu pantograful jos).
Nu vreau sa va plictisesc cu subiectul, dar observ in pozele de mai sus ca nu era scris numarul, ci doar sigla regiei de transport. Stie cineva cand au inceput sa scrie numarul "mare" pe vagoane ? (cel putin pentru Iasi)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 21:17:44 Titlul subiectului: |
2252 |
|
ManAndCat: nu cunosc raspunsul, insa tin minte ca prin 1981, cand simt ca m-a lovit boala tramvaielor - stiu ca pana atunci urmaream cu mare entuziasm autobuzele care-mi treceau prin fata blocului; poate iti amintesti ca foarte des se intampla ca statia din Pd. Ros de pe Bd. Socola sa nu fie suficient de incapatoare pentru autobuzele de pe multele trasee care treceau pe acolo -, vagoanele din Iasi (inclusiv ITB-urile) aveau numerele inscriptionate in binecunoscutul stil.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 22:10:54 Titlul subiectului: |
2257 |
|
Așa arătau vagoanele din pozele alb-negru? Am colorat unul din vagoanele de pe panoul din spialul ,,Sf. Treime"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
13.98 kb |
Vizualizat: |
de 36210 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2005 22:20:41 Titlul subiectului: |
2258 |
|
Pe-aproape. Partea de sub geamul din spate continua aproximativ de pe aceeasi linie cu partea de jos a geamului. La truc ar mai trebui sa faci cateva modificari . De asemenea, "aripa" din partea din spate este pana in capatul vagonului. Impresia ca ar fi mai scurta e data de bara de protectie, iar in poza mai apare si umbra care amplifica perceptia. Ca idee, e destul de bine.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 23 Noi 2005 14:23:47 Titlul subiectului: |
3512 |
|
Sunt si vagoane motor care au 4 ferestre mari intre cele 2 usi....
vezi la Arad...mi-a trimis cineva o vedere.
Iata Institutul Pedagogic-Galati azi....dupa 40 ani...
Linia nu mai exista...
Aia era str Garii
Linia s-a mutat pe o artera de circulatie principala, paralele cu cea pe care era tramvaiul V56 (Str Garii), azi, linia este stramutata pe fosta str 6-Martie, actualmente Basarabiei, care e paralela cu Garii...
La Galati, singurele V56 care mai circula sunt pluguri pentru deszapezire si merg foarte bine.
O sa le fac poze cand or iesi la prima zapada....))
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
177.91 kb |
Vizualizat: |
de 36045 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 13:11:13 Titlul subiectului: |
6008 |
|
Sergabi28 a scris: | La Galati, singurele V56 care mai circula sunt pluguri pentru deszapezire si merg foarte bine.
O sa le fac poze cand or iesi la prima zapada....)) |
Inseamna ca au transformat boghiurile pentru ecartament normal.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 13:18:27 Titlul subiectului: |
6009 |
|
132-134?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 13:38:28 Titlul subiectului: 00000 |
6011 |
|
119 ex 246 a fost restaurat pentru muzeul RATB, care nu s'a facut pana acum.
Probabil ca va circula cu ocazii speciale.
Ultima data cand am auzit de el era la vopsit.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 23:30:05 Titlul subiectului: |
6682 |
|
...nu stiu exact nr. de parc.
S-au modificat trucurile (asa-zisele ,,boghiuri" ale vagoanelor-motor pe 2 osii). Sunt pentru ecartament standard ( 1435 mm).
Coloristica este: unele sunt alb cu albastru (fond alb, cu brau albastru), iar unele alb cu rosu (fond rosu cu brau alb).
Iar in curbe se inscriu foarte greu si fac acel zgomot caracteristic (ca un geamat, insotit de niste tiuituri stridente-ca un fel de ultrasunete-)....,,liliecii"...exista frecare f mare intre buza bandajului rotii axei 1/ dreapta si rotii axei 2/stanga, in cazul in care ia curba la stanga!
Daca sunt resturi de nisip, sau pamant in canalul sinei...ala este. Nu am vazut de cand ma stiu sa deraieze...un plug de deszapezire! Ar fi rasul lumii!...exceptie a facut unul acum 8 ani, care tracta un tramvai TIMIS-2 defect, iar la un moment dat, V-58-ul (plugul) a trecut peste o portiune de sine ingropata in gheata (era sparta o teava de apa potabila) si gheata era groasa iar linia era de...avarie (o scurtatura necirculata public). Atat. Dar din alte cauze nu am auzit. Banuiesc ca nu s-au intamplat asemenea evenimente, din moment ce se pastreaza de ani si ani in circulatie.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 23:03:45 Titlul subiectului: |
7075 |
|
Cred ca V56 sunt "magarii" pe 4 roti. La Timisoara, la depoul de langa P-ta Badea Cartan mai aveau un V56 nemodificat la caroserie, dar care nu mai avea interiorul original.
De fapt, V56 erau vagoane motor din anii '30, dar modernizate.
Mișto la tramvaiele pe 4 roți era că le puteai zgâlțâi și tu pe ele, nu numai ele pe tine (am sărit în ăla vechi din anii '30 pe care îl aveau șa Dep. Giulești într-o zi până l-am zgîâlțâit). Un prof. din liceu îmi povestea că în tinerețe le făcea zile fripte vatmanilor zgâlțâind tramvaiele pe 4 roți
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 00:11:17 Titlul subiectului: |
7097 |
|
Magarii pe 4 roti sunt la Bucuresti la URAC. Cred ca sunt facuti din V09.
Aceia sunt magarushii.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 16:48:55 Titlul subiectului: |
7216 |
|
Ultima oara cand am mers cu un ,,magarus" (V56+V10) a fost la Iasi, cand am facut o excursie cu clasa, prin 1988. Si de la Gara am mers cu acel tramvai pe care noi galatenii le numeam,,broscute" ca sareau in sus pe la macaze:)...asa cum erau ele, erau muuult mai silentioase in privinta rularii pe sine decat TIMIS-2...Cel putin cele de la Iasi mi s-au parut cele mai silentioase V56 !!!!
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 02:19:00 Titlul subiectului: 1111111 |
7382 |
|
O sa va povestesc o faza f. faina legata de V56 in Oradea. Pcat ca nu pot reproduce accentul ardelenes tipic al protagonistilor
Niste prieteni de familie ai nostri, au primit in 1977, dupa ce au terminat facultatea la Cluj, repartitie in Oradea. Ca orice cuplu de tineri casatoriti, statul roman magnanim le-a dat o garsoniera (ce milostivi si drepti erau comunistii sa dea 19m2 la doi tineri casatoriti cu o fetita de 6 luni).
Si se duceau catre garsoniera cu tramvaiul 3 (deservit de V56-uri, linie simpla). Si tramvaiul astepta la o statie sa vina din sensul opus celalalt tramvai...Vatmanul plictsit scoate o clisa (slanina sau sunca - la nord de Milcov) invelita in ziar, brisca (cutitul) pita si ceapa de rigoare. Si manca omul linistit, la care un calator, plictisit, dupa cateva minute bune de asteptare zice:
- Asta parca ne duce cata moarte!
Vatmanul, care l-a auzit (era si greu sa nu-l auda intr-un V56 ) zice:
- Auzi domnu'...La alimentara mere bine?
Tot el raspunde:
- Nu.
- La aprozar mere bine?
- Nu.
- Apai vrei ca tramvaiul 3 sa marga bine?
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 18 Ian 2006 09:04:03 Titlul subiectului: |
12856 |
|
Am facut o descoperire. Trucul vagoanelor ITB-V56 si V58 care erau realizate cu osii pentru ecartament normal erau mai LATE. Iar trucurile realizate pentru ecartament ingust erau mai INGUSTE .Ce m-a facut sa cred acest lucru?? Iata explicatiile, dupa care voi incerca sa pun 2 desene facute de mine.
Sa incepem cu vagoanele V5x pentru ecartament normal (cele din Buc). Se observa ca la vagoanele din Capitala si tin minte f bine acest lucru de pe vremea cand mergeam cu ele in 1982, arcurile de suspensie (in foi) se aflau dispuse in interiorul cadrului (lonjeronului) trucului situandu-se intre cadru si roata montat pe cutia de osie (care si ea diferea de la un ecartament la altul). La fel si acel brat de ghidare articulat al cutiei de osie(brat articulat de tractiune care impiedica aparitia atacului de osie in ,,furca"). In schimb la exterior nu se vedea decat cadrul trucului(longeronul), cutia de osie iar pe longeron in stanga si-n dreapta cutiilor de osie unde ar fi trebuit sa se afle articulatiile de la capetele arcului in foi se vad niste GAURI !!!!
Sa vorbesc acum de acelasi vagon V5x pentru linie ingusta (Iasi, Galati Arad si Sibiu). Acelasi truc ca forma a longeronului dar mai INGUST. Dovada?? Arcurile in foi se afla montate in fata cadrului trucului (lonjeronului), impreuna cu bratul articulat de ghidare. De unde si faptul ca arcurile se afla montate pe osie in fata trucului, trucul aflandu-se de data asta la mijloc intre roata si arcurile in foi. Aceste modificari se datoreaza faptului ca pe linie ingusta, pentru a se mari stabilitatea vagonului, si spre a-i mari distanta dintre punctele de sprijin a sasiului s-a ingustat trucul, pentru a exista posibilitatea montarii arcurilor (punctele de sprijin) cat mai spre exteriorul osiilor. Pe cand la vagoanele de pe linie cu ecartament normal, nu se punea problema stabilitatii, stiindu-se deja ca acest ecartament inca din start prin constructia lui este stabil.
Am ajuns la concluzia aceasta dupa ce in prealabil am urmarit fiecare detaliu in parte a trucurilor si a vagoanelor ITB-V5x...
Trucul pentru ecartament 1000 mm si cel pentru ecartament 1435mm
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.77 kb |
Vizualizat: |
de 34760 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.7 kb |
Vizualizat: |
de 32101 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 21:31:08 Titlul subiectului: 000000 |
25737 |
|
Iata vagoanele V56/V58 din Bucuresti.
V56 au acel canal la acoperis si nu au lampi de gabarit.
V58 nu au canalul si au lampi de gabarit.
Unele remorci V12 au sau nu canalul si au sau nu lampi de gabarit, probabil in functie de perioada de fabricatie. Probabil cele noi seamana cu V58.
Iata V56 + 2 remorci (V10, se pare ca ambele, daca cea de V58 nu s'a numit cumva V11)
V56 + V12 si (probabil) V58 + V12.
Pentru toate pozele trebuie sa multumim lui Sergabi28 si Transurb Galati, din a carei arhiva sunt pozele, realizate de mai multi entuziasti occidentali in 1973.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
182.11 kb |
Vizualizat: |
de 34383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.93 kb |
Vizualizat: |
de 34383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132 kb |
Vizualizat: |
de 34383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.53 kb |
Vizualizat: |
de 34383 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Tom la Vin 23 Iun 2006 08:54:29, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 21:40:08 Titlul subiectului: EP+V12 & V58 & V09+V08 |
25744 |
|
EP + V12; observati diferentele la remorcile V12.
V58 + V10 (remorca de V58) la Iasi
V09 + un tip de remorca mai veche, probabil ceea ce RATB numea (V08 modernizat).
Pentru toate pozele trebuie sa multumim lui Sergabi28 si Transurb Galati, din a carei arhiva sunt pozele, realizate de mai multi entuziasti occidentali in 1973.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.88 kb |
Vizualizat: |
de 34379 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.64 kb |
Vizualizat: |
de 34378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.44 kb |
Vizualizat: |
de 34378 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.53 kb |
Vizualizat: |
de 34378 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Tom la Vin 23 Iun 2006 08:56:40, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 23 Iun 2006 09:04:24 Titlul subiectului: |
26141 |
|
Iata si diferenta intre V54 si V56.
Prima imagine: o posibila imagine de V54.
A 2'a imagine: poza originala cu V56 309 + V10 1716.
Din pacate nu am gasit nici o poza cu V54. Imaginea de mai sus este o ilustrare aproximativa a descrierii facute de Sergabi28 vagonului V54, dupa surse Transurb Galati.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.68 kb |
Vizualizat: |
de 34571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.28 kb |
Vizualizat: |
de 34571 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 02 Aug 2006 23:48:14 Titlul subiectului: |
29841 |
|
E adevarat, V-54 cam asa arata. Dar este mai inalt, deci practic nivelul inferior al caroseriei este exact la limita de jos a braului rosu! Apoi caroseria este patratoasa (cubism). Ai putea zice ca aceste V-54 seamana cu Thomson in oarecare masura.
In pozele pe care le detin de la Transurb-Galati, apare un vagon (#3) care parca ar fi un V-56, dar are un truc cu ampatament f mic, iar deasupra fiecarei ferestre mai are cate un gemulet dispus pe flancurile acoperisului, ca un fel de luminatoare. Oricum se pare ca este un hibrid realizat in Galati in atelierele proprii!
Iata vagonul de care va spuneam!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.99 kb |
Vizualizat: |
de 34509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 03 Aug 2006 16:51:37 Titlul subiectului: |
29896 |
|
Ceva asemanator a fost construit si la Iasi dintr'un vagon AEG vechi, caruia i s'a dat un aspect asemanator cu V58, inclusiv usile. Vagonul a avut numarul 8 si a circulat pana la inceputul anilor '70.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 29 Aug 2006 17:41:27 Titlul subiectului: 22222222 |
32085 |
|
Inca odata amintesc celor care nu stiu: toate tramvaiele ITB-V56/V58 din Galati aveau pantografe fabricate la noi.Dupa cum se si vede in imaginea de mai sus.
Astazi am fost la Biblioteca-Centrala ,,V.A-Urechia"din Galati pentru ca s-a redeschis dupa 2 ani de renovare. As putea sa zic ca am deslusit istoria ciudata a simpaticelor tramvaie V-56/V68. ...ceea ce am gasit au fost niste documente vechi datand din anii 1920/1930/1935/1940/1950/1956/1967, precum si caiete de sarcini ale ITB-ului, norme de deviz tot ale ITB, schite vechi ale traseelor de tramvaie din Capitala, proiecte ale terasamentelor, propuneri, hotarari, decizii si alte materiale f valoroase toate si in marea lor majoritate avand ca subiect principal ITB-ul!! Ca o concluzie a mea, iata ce reiese dupa documentarea mea.
************************************
Dupa cum spunea cineva pe foum-cum ca vagoanele V5x ar fi reconditionari ale vechilor tramvaie--se pare ca acel om avea dreptate. Intr-adevar, tramvaiele V5x nu sunt produse originale Made in Romania. Ci sunt vechi caroserii ale tramvaielor d-inaintea primului si de dupa al doilea razboi mondial (din anii 1912/1920/1930/1945) care au fost recarosate, li s-au redesenat caroseria veche care la marea lor majoritate era din lemn si li s-a conturat o caroserie metalica din tabla ambutisata sau sudata, precum si remorcilor lor. De aici faptul ca tramvaiele V5x desi caroseriile lor sunt toate identice, trucurile difera si sunt de 3 tipuri: Simmering (adaptabile pentru orasele cu linie ingusta: Galati, Iasi, Sibiu si Arad), V56 si V58. As putea spune ca de fapt trucul original al tramvaielor pe 2 osii alcatuiau ceea ce se chema: Tramvai V-04 constituit din vagon-motor +remorca. Din acest tramvai, coroborat cu recarosarea si redesenarea tramvaielor V-09 au rezultat derivatele cunoscute: V54, V56 si V58. Trucurile lor au suferit si ele modificari tot la noi in tara de-alungul timpului care au contribuit si ele in f mare masura departajarea si separarea vagoanelor ITB in V54/V56 si V58. Apoi fiecare truc modificat, avea si alt tip de motor, adica practic la prima vedere motoarele dpdv electric erau de aceleasi valori, numai ca sistemul de prindere a lor de truc difereau de la truc la truc. Daca in mod original tramvaiele ITB aveau un sistem de reazem al motorului (motoarelor) de tractiune printr-o proieminenta numita ,,NAS", fixata intre niste bucse sau eclise din bronz, mai apoi, de-alungul timpului carcasa motoarelor a fost prevazuta in asa fel incat ea a fost prevazuta cu niste ocheti prin care intra bara de separatie transversala d-intre cele 2 lonjeroane principale ale trucului, iar ultima varianta si cea mai intalnita, motoarele de tractiune erau fixate la un capat de osie, iar la celalt capat un sistem elastic de fixare intre 2 perechi de arcuri/resorturi elicoidale. Ca sa ma fac oarecum inteles, o sa postez niste schite si ATENTIE PENTRU CEI INTERESATI: am gasit cotele principale ale trucurilor vagoanelor motor de tramvai V-04 din care derivau V54/V56 si V58!!!
1. Iata cotele si schita trucului tramvaiului V-04.
2. Trucul original din care a derivat V10 si V12
Schita este luata din ,,Cartea manipulantului de tramvaie" Editura -Tehnica 1951 Bucuresti
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.6 kb |
Vizualizat: |
de 32113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.76 kb |
Vizualizat: |
de 32113 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 29 Aug 2006 21:29:30 Titlul subiectului: |
32113 |
|
Canalul de scurgere a apei de pe acoperis, prezent sau nu la vagoanele EP/V5x, nu este un criteriu de diferentiere intre V56 si V58, el aparand sau nu in functie de cum a fost produsa o anumita serie de catre uzina. Undeva pe la jumatatea anilor '60 se pare ca s'a renuntat la acest canal, dovada fiind vagoanele de la Iasi, Arad, Timisoara, Sibiu &c, in care majoritatea (cu unele exceptii pentru Iasi) nu au acest canal.
Diferentele intre V54, V56 si V58 tin de aspecte tehnice, unele descrise mai sus, iar altele vor fi descrise in curand.
Este destul de probabil ca majoritatea vagoanelor V54/56/58 sa nu fi fost 100% originale, fiind un fel de V3A-93'uri ale vremii respective. O dovada ar putea fi si faptul ca numerele de parc ale V5x'urilor erau amestecate cu ale celorlalte mai vechi. Pe de alta parte insa, un V3A-93 pastreaza niste componente din cel vechi, dar restul se schimba. Probabil ca tot asa si cu V5x'urile.
Acest lucru s'a facut de multa vreme cu toate vagoanele din parcul STB, pe care au incercat sa le aduca la un numitor comun, din ratiuni economice.
Totusi, cred ca remorcile V56 si V58 au fost noi sau cel putin o mare parte a lor.
|
|
Sus |
|
|
|