Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 17:21:59 Titlul subiectului: |
203055 |
|
Din cauza datoriilor uriașe ale Metrorex către Alstom, există posibilitatea ca metroul bucureștean să circule doar dimineața începând de luni. Iată un articol pe această temă:
https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/din-cauza-datoriilor-metroul-ar-putea-sa-circule-doar-dimineata-1192563
Citat: | Metroul din București ar putea să circule doar dimineața începând de luni. Metrorex are datorii mari la firma care asigură mentenanța metroului și care amenință că va sista serviciile.
Datoriile sunt vechi, de anul trecut, și se ridică la circa 132 de milioane de lei. Din informațiile noastre, Alstom a cerut plata eșalonată a acestor datorii și a trimis un ultimatum conducerii Metrorex.
Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România: Este o procedură contractuală de urmat. În clipa de față am ajuns la finalul procedurii, în situația în care trebuie să trimitem notificare pentru suspendarea serviciilor înceoând cu o anumită dată.
Nu este iminent nimic pentru ziua de luni și în măsura în care vom ajunge din păcate acolo, vom informa din timp atât publicul călător cât și absolut toată media, pentru ca acest lucru să fie cunoscut.
De la Metrorex am primit o propunere de eșalonare a plăților. O tranșă până luni, apoi restul datoriei să fie eșalonată până la sfârșitul anului. Rămâne să vedem dacă termenul de plată va fi respectat în cazul primei tranșe și dacă acest lucru se întâmplă, sigur că recăpătăm încredere că situația va fi rezolvată. În caz contrar, din păcate va fi necesar să luăm măsura suspendării serviciului. Acest lucru s-ar transpune în practică cu reducerea serviciului public la minim o treime. Fie va circula un tren din trei, fie va fi program doar o treime din timp. Nu ne aparține decizia. Vom primi instrucțiuni din partea Metrorex asupra a ceea ce trebuie să facem și cât, pentru că acest minim legal să fie asigurat.
Nu e o situație care să ne facă plăcere sau pentru care să avem o culpă, în condițiile în care nu am încasat contravaloarea serviciilor de mentenanță de un an. Considerăm că am dat dovadă de extrem de multă răbdare și am finanțat toată activ din credite contractate în acest scop. E o situație nefericita. Nu aș vrea să se creadă că avem comportament abuziv, pentru că, după părerea mea, e unul extrem de tolerant. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 17:25:47 Titlul subiectului: |
203056 |
|
Ce are Alstomul cu ramele actuale? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 20:14:49 Titlul subiectului: |
203082 |
|
Încă un articol pe această temă:
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23390607-activitatea-metroului-putea-afectata-firma-care-asigura-mentenata-trenurilor-notificat-metrorex-pentru-datorii-132-milioane-lei.htm
Citat: | Alstom, companie care asigura servicii de întreținere pentru metroul bucureștean, a notificat Metrorex pentu plata unor facturi restante de 132 de milioane de lei, iar dacă plățile nu vor fi făcute, firma își va reduce activitatea de săptămâna viitoare, informează Mediafax. Directorul companiei a declarat că dacă nu va fi plătită până luni o primă tranșă din datorii activitatea metroului ar putea fi afectată, iar trenurile să circule doar o treime din timp.
Gabriel Stanciu, director Alstom, firmă care asigură mentenanța metroului, a declarat că Metrorex are datorii de circa 132 de milioane de lei, iar compania cere eșalonarea datoriilor.
„Până luni ni s-a propus o primă transă de 25 de milioane de lei. Restul eșalonat până la finalul anului calendaristic”, a declarat directorul Alstom la Digi24.
„Am primit o propunere de eșalonare a plăților. Rămâne să vedem dacă plata primei tranșe va fi respectată. În caz contrar va fi necesar să luăm măsura suspendării serviciilor. Acest lucru s-ar transpune în practică cu reducerea serviciului public la minim o treime. Fie va circula un tren din trei, fie va fi program doar o treime din timp. Nu ne aparține decizia. Vom primi instrucțiuni din partea Metrorex asupra a ceea ce trebuie să facem și cât, pentru că acest minim legal să fie asigurat”, a spus Stanciu. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 20:20:27 Titlul subiectului: |
203083 |
|
Fiecare parte implicata joaca tare si incearca diferite metode de presiune. Sa vedem cum ar face fata la cateva sute de mii de bucuresteni infuriati, atat directorul de la Alstom cat si cel de la Metrorex. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 28 Sep 2019 08:50:38 Titlul subiectului: |
203117 |
|
Au venit clarificări din partea Metrorex:
http://www.metrorex.ro/_read597-1
Citat: | Referitor la informatiile difuzate in presa legate de intreruperea serviciilor de mentenanta asigurate de Alstom trenurilor de metrou, Metrorex face urmatoarele precizari:
Directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a avut discutii cu directorul general al Alstom, Gabriel Stanciu si au concluzionat ca serviciile nu se vor suspenda incepand de luni, asa cum apare in presa, urmand ca impreuna sa identifice solutiii pentru rezolvarea acestei situatii.
Totodata, reprezentantii celor 2 institutii au stabilit ca plata primei transe, de 25 milioane lei sa se va faca in perioada imediat urmatoare, urmand ca diferenta sa se plateasca esalonat pana la sfarsitul anului. In sensul celor precizate asiguram publicul calator ca serviciile de mentananta nu vor fi intrerupte iar circulatia trenurilor de metrou nu va fi afectata. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Sep 2019 21:06:20 Titlul subiectului: |
203127 |
|
Parerea mea este ca DNA-ul sa faca lumina in acest caz, in primul rand cum a putut sa fie facut contractul in asa conditii dezavantajoase pentru Metrorex _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Sep 2019 22:07:22 Titlul subiectului: |
203186 |
|
Asa cum era de asteptat, fiecare dintre partile implicate si-au "umflat"muschii". Ca dovada, metroul a circulat bine-meci, astazi. Pe viitor sa fim mai circumspecti la stiri de acest gen. De ce spun acest lucru ? Zilnic circula sute de mii de oameni cu metroul. Imaginati-va ce s-ar intampla daca nu ar mai circula decat dimineata ? O mica revolta, asta s-ar putea intampla.
La fel si daca lasi un milion de oameni fara caldura. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Oct 2019 13:16:13 Titlul subiectului: |
203198 |
|
Utima oara când a fost greva traficul pe sus nu era mai putin supraglomerat, iar lumea era mult mai putin nervoasa decat este in prezent. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Oct 2019 09:59:19 Titlul subiectului: |
203218 |
|
Asa cum era de asteptat cei de la Metrorex si cei de la Alstom o dau la pace. Nu de alta, dar nici unii, nici altii nu vor ca DNA-ul sa scormoneasca.......trecutul (la fel si Radoi&compania). S-ar lasa cu multe dosare penale.
Voi cita partea din articol care face referire la subiectul disputei Metrorex-Alstom. Articolul se gaseste aici.
Citat: | În privința motivelor pentru care Metrorex nu a plătit cheltuielile de mentenanță la firma Alstom acesta a declarat că problemele au apărut atât din cauza bugetului deficitar aprobat inițial cât și din cauza celui rectificat, care a fost insuficient. "Anul trecut bugetul de venituri și cheltuieli a fost aprobat cu un deficit de finanțare și bugetul rectificat a avut un deficit de finanțare. Noi am încercat să prioritizăm cheltuilelile așa cum am putut astfel că am rămas un pic în urmă cu plata cheltuielilor de mentenanță a materialului rulant. Am avut discuții multe cu conducere Alstom care realizează această mentenanță și am ajuns la o înțeleger că o să le plătim eșalonat" a spus Marin Aldea. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|