Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 09 Oct 2013 06:45:35 Titlul subiectului: |
167834 |
|
bogdan a scris: | Cele care au avut probleme sunt acum functionale? |
Se pare ca totusi cele doua vagoane care au fost donoare de piese (1183, 1209) momentan nu se intentioneaza sa fie reparate. Cele doua vagoane T4D-C nu au cheia de la chopper. "istvan_eloc" mi-a dat ideea ca totusi este vorba de un contactor intre doua fire, Teoretic se pot lega pe direct firele. Gresesc?
Mai sunt doua vagoane disponibile #1182 si #1223 care isi asteapta noul numar OTL. Unul cel mai probabil va fi cuplat cu remorca 105''.
Noua garnitura 2''-102'' de care v-am amintit acum cateva zile, compusa din vagonul wx 1184 si vechea remorca 115'' a fost finalizata. Este un vagon "shock", adica isi pastreaza stilul impresionist (si in prealabil fiind decorat cu "opere de arta"), deoarece: 1- se vede de la o posta si jumatate ca vagonul motor e din Magdeburg, dar este vopsit in schema din Dresden; 2- schimba o garnitura in stare exterioara buna, 3- garnitura e o "struto-camila" pentru ca are o remorca ex Dresden...
Aparent vechea garnitura 2-102 a fost oprita.
Descriere: |
The next generation: 2''-102'' ex 1184 & 115'' (ex DVB 274 045). |
|
Mărime fișier: |
192.85 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 16:33:04 Titlul subiectului: |
168934 |
|
Tram-fan a scris: | E posibil, deci, ca în curând să fie pregătit de circulație și 1169 ? Am observat că nu mai era astăzi în depou în spatele lui 1168... Așadar, gândesc că ar urma să-l vedem pe stradă. |
Am adus aici postarea lui "Tram-fan" pentru ca inca vorbim de vagoane care nu au intrat in circulatie.
Nu am dat raspuns pana acum doar pentru a scrie si sa nu zic nimic si chiar nimic altceva nu s-a intamplat.
In sfarsit 1169 a fost pornit. Cred ca echipa tehnica merita respect. Ei au primit un vagon cu chopper fara cheie de start fara schita a schemei electrice. La 1169 intrerupatorul de la controlet este defect, rapid au luat controlerul de pe 1168 si asa au reusit sa porneasca vagonul 1169. Zilele urmatoare va isei in teste se va cupla un vagon remorca si se vor efectua masuratori in mers. 1168 probabil va fi pornit dupa repararea intrerupatorului de la controler.
Tram-fan a scris: | Mai sunt două T4D-M-uri pregătite, dar care nu au (?) număr de parc: cel alb, amintit mai sus, și încă unul vopsit în verde, identic cu noul 1 sau 15. Se știe ceva de ele ? |
Nu stiu vagoanele 1182 si 1223 de ce nu se introduc in circulatie, dar posibil inca nu este niciun vagon motor demn pentru "pensionat". Vagoanele remorca disponibile 102, 105'' se pare ca vor fi cuplate la vagoanele cu chopper, depinde si de rezultatele din teste.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 17:03:19 Titlul subiectului: |
168935 |
|
1168, 1169 - 14 noiembrie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91 kb |
Vizualizat: |
de 23730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.96 kb |
Vizualizat: |
de 23730 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 17 Noi 2013 22:57:31 Titlul subiectului: |
168944 |
|
Si mai raman si cele 2 vagoane donoare..
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 20 Noi 2013 12:03:45 Titlul subiectului: |
169015 |
|
Ieri 1169 a si iesit in proba cu numar provizoiru 2. Eu am fost in Polonia insa... Din cele aflate acest voagon se comporta mai bine in regim solo decat cu remorca.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 02 Dec 2013 12:56:20 Titlul subiectului: |
169304 |
|
In privinta vagoanelor cu chopper nu este nimic nou, 1169 in proba dupa primii metri de sarcina a intrat in regim de avarie, are ceva defectiune. Ambele vagoane au fost puse deoparte. Sper sa primesc in curand si restul documentatiei (de 600 de pagini) cu instalatia electrica a acestor vagoane si tehnicenii sa descopere problema.
Vom avea doua numere de parc noi 47 si 48. #1182 (este in vopsitorie) si 1223 (este pregatit deja din vara). Deocamdata nu s-a luat o hotarare daca vor primi sau nu remorca.
Cert este ca un T4 solo la ora de varf provoaca doar nemultumiri. In 1999 cand au decuplat vagoanele T4 "tandem", de fiecare data cand sosea un vagon solo era un murmur accentuat de nemultumire din partea calatorilor aflati in statie. Din 2002 nu a mai existat T4D unidirectional solo (#36 a fost doar un test de cateva ture).
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 04 Dec 2013 13:41:06 Titlul subiectului: |
169335 |
|
Vagonul 47 este pregătit. Schema de culoare: roșu-alb-albastru. Deocamdată nu i-a fost cuplată vreo remorcă.
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 30 Dec 2013 16:05:12 Titlul subiectului: |
169894 |
|
47 si 48 sunt ambele gata. Le-au fost montate compostoare si validatoare, iar numarul de parc a fost imprimat si pe spate, ceea ce indica (lucru confirmat de revizorul cu care am vorbit) ca nu vor primi remorca. In urmatoarea perioada cele doua vagoane nu vor iesi in circulatie.
Daca am retinut bine, 1209 se afla zilele trecute in vopsitorie.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 09 Ian 2014 22:07:02 Titlul subiectului: |
170188 |
|
Dupa 1209 si 1183 a fost activat, au reusit sa repare vagonul cu chopper 1169. Singurul vagon ramas inca neactivat este celallat vagon cu chopper 1168. Insa aceste vagoane se vor pune in functiune doar in cazul in care un vagon vechi va pica, deci deocamdata sunt rezerve. Numere noi de parc in acest an nu se vor crea. Asigurarea de pe anul 2014 acopera doar pana la numerele 48.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 17 Ian 2014 12:02:45 Titlul subiectului: |
170501 |
|
Trabuie sa ma contrazic fata de postarea mea de mai sus (am fost informat gresit sau s-a gasit intretimp o solutie pentru extinderea RCA si pentru numarul #49).
A aparut vagonul #49 (ex 1209), este verde.
Aceste vagoane (47, 48, 49) vor circula solo si vor iesi astfel: majoritatea ULF-urilor in jurul orei 19 intra in depou, vatmanii respectivi revenind pe traseu cu alt vagon (de regula KT4D) pana la terminarea serviciului. Acum vor avea la dispozitie 3 vagoane solo. Aceste vagoane vor fi numai bune pentru cererea de capacitate existenta dupa ora 19.
Nu inteleg de ce nu se pune in functiune tocmai vagonul cu chopper (daca tot au reusit sa-l repare) care ar fi mai eficient pentru regimul solo (din cauza consumului mai redus).
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 23 Ian 2014 11:00:22 Titlul subiectului: |
170635 |
|
Ca o continuare a postarii de mai sus am primit raspuns la toate nelamuririle mele:
Admit, ca am fost pe pista gresita presupunand ca unui vagon de tramvai I se poate atribui un numar de parc numai daca dispune si de asigurare cum e in cazul autovehiculelor, zic asta in cazul vagonului #49 si in viitor #60 (ex 1183) care cu toate ca au numere de parc nu vor iesi pe traseu public pentru ca nu vor avea asigurare in acest an. Iar vagonul cu chopper nu are validatoare si implicit nici nu i se poate face asigurare anul asta pe un numar nou de parc. Deci aceste trei vagoane vor ramane reserve. #47, #48 in curand vor fi puse in exploatare.
Vagonul bidirectional a primit un "facelift" adica o cosmetizare a capetelor care s-au vopsit in rosu
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 08 Mar 2014 22:47:49 Titlul subiectului: |
171677 |
|
Ceva informatii despre aceste vagoane?
Care au iesit la strada?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 14 Mar 2014 12:48:37 Titlul subiectului: |
171744 |
|
Deocamdata nimic nou. Nici unul dintre aceste vagoane nu a iesit pana acum in circulatie, ele aflandu-se si acum pe aceeasi linie in depou.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 16 Mar 2014 12:18:08 Titlul subiectului: |
171753 |
|
De cateva saptamani garnitura cu schema DVB #41-141 a primit o noua culoare.
Tot o garnitura ex DVB cu schema originala #40-140 a primit culoarea mov ceea ce m-a facut sa cred ca va purta o reclama a Lotis Center dar de saptamani bune nu a primit nici o reclama.
Si in fine o poza cu bidirectionala #44 care a fost retusata si astfel mai mult seamana cu un vagon utilitar al DVB #201 002-0, oricum si #44 e un vagon special .
Descriere: |
#41-141 ex DVB has lost its original scheme. |
|
Mărime fișier: |
379.07 kb |
Vizualizat: |
de 21843 ori |
|
Descriere: |
Like the #201 002-0 DVB Schienenschleifwagen (track grinding work tram) |
|
Mărime fișier: |
651.97 kb |
Vizualizat: |
de 21842 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 22 Mar 2014 16:25:16 Titlul subiectului: |
171877 |
|
Pentru ca nimeni nu a pus pana acum o poza cu ultimele vagoane activate, am incercat cat de cat sa le cuprind intr-un cadru, macar sa avti idee cum arata. In ordina #47 (ex 1182), #48 (ex 1223), #49 (ex 1209) si viitorul #60 (inca cu numarul 1183), respectiv 14+114 care pare oprit. Oare? Cand l-ati vazut ultima data pe traseu?
Descriere: |
#47, #48, #49, #1183 (60), #14+114 |
|
Mărime fișier: |
979.52 kb |
Vizualizat: |
de 21703 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
alex_trs
Data înscrierii: 23/Apr/2012 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 24 Mar 2014 18:12:10 Titlul subiectului: |
171918 |
|
Astazi cuplul 14+114 a circulat pe linia 1.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 26 Mar 2014 23:47:12 Titlul subiectului: |
171987 |
|
Da, il vazusem si eu in acceasi zi dimineata la Pod.
Vagonul #47 a fost scos din miezul de vagoane oprite.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 27 Mar 2014 22:36:53 Titlul subiectului: |
172007 |
|
Ieri #47 azi #24"' cu remorca #124" dupa el. Si asa ii zicem adio la 24" care avea o fiabilitate scazuta de ani de zile. Nu inteleg de ce nu l-au folosit pe 1183...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
567.48 kb |
Vizualizat: |
de 21361 ori |
|
Descriere: |
24'" (ex 47, ex 1182)+124" in "Probefahrt" |
|
Mărime fișier: |
564.86 kb |
Vizualizat: |
de 21361 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 09 Apr 2014 11:38:39 Titlul subiectului: |
172252 |
|
Si iata ca 24'''+124'' si-a intrat in "mana" (roti). La prima vedere de aceasta pozitie nu ai zice ca are atasat un vagon remorca ex DVB si nu ex MVB! Totusi sunt semne graitoare pentru cunoscatori (grupul de pozitii si semnalizare rama ferestrelor, capac de aerisire pe acoperis (desfiintate cu ocazia modernizarii la toate vagoanele MVB) de ex.)
Fostul #24 deocamdata este rezerva pana la decizia de casare.
Luand in considerare doar starea exterioara a vagonului urmatorii candidati ar putea fi 23-123 (vopsea veche+bandaje uzate) 31-131 (bandaje uzate), si cu o oarecare rezerva 3-103, 27-127. Dar in cele mai multe cazuri rugina de pe sasiu sau gradul de fiabilitate isi zice ultimul cuvant, indiferent de starea bandajelor sau a vopselei.
Cert este ca doar 2 vagoane vor fi folosite ca si solo. Cele cu chopper 1168 nu este functional, celalalt inca nu exista posibilitatea sa il scoata.
Descriere: |
24''' (ex 1182) + 124'' ex DVB |
|
Mărime fișier: |
272.12 kb |
Vizualizat: |
de 21121 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 09 Apr 2014 13:39:29 Titlul subiectului: |
172259 |
|
Da, am constatat și eu că 23+123 nu mai circulă de ceva timp, în schimb 3+103 și 27+127 ies regulat... deocamdată.
Cele două remorci vechi 102 și 105 mai există ? Dacă da, sunt șanse să fie reactivate ?
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 10 Apr 2014 09:58:20 Titlul subiectului: |
172280 |
|
Mai exista cele doua remorci, 102 si 105, dar nu stiu ce va fi cu ele.
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Joi 10 Apr 2014 11:16:07 Titlul subiectului: intrebare |
172284 |
|
Uitându-mă la pozele postate de zsizsi mi-a venit și mie în cap o întrebare la acest subiect. Oare care este conceptul OTL, conform căruia se păstrează dispozitivele de cuplaj electric de deasupra cuplajelor Scharfenberg în partea din față a vagoanelor motor, dar cele din spatele vagoanelor remorcă se desființează? Așa, în cazul unei avarii, două garnituri cuplate mecanic oricum nu se pot cupla și electric, iar garnituri vagon motor+vagon motor n-am mai văzut la Oradea de vreo 15 ani...
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 15 Apr 2014 22:28:19 Titlul subiectului: |
172413 |
|
Cred ca observatia de mai sus este un pic off topic, dar voi raspunde aici, Vagoanele remorca unidirectionale nici nu au avut cutie pentru cuplaj electric in spate (bara B). Un T4D nu se poate cupla electric cu un vagon motor avand intre ele un vagon remorca (T4D-B4D-T4D). La Oradea exista doar doua situatii in care doua vagoane motor pot ajunge sa fie cuplate unul dupa celalalt se defecteaza un KT4D ori bidirectionala #44. Din prudenta un vagon defect nu este indicat sa se cupleze electric cu cel impingator. Iar un KT4D cu T4D eu zic ca este chiar interzis deoarece la KT4D prin aceasta cupla se transmitea spre vagonul secund si curentul pentru motoare (nu doar comenzi) al doilea vagon circuland cu pantograful coborat. La Dresden si Magdeburg insa fiecare vagon se alimenta de la pantograful propriu.
In concluzie este buna observatia ta ca aceste cuple electrice de pe bara "A" a vagoanelor T4D cat si ambele de pe KT4D la Oradea sunt inutile, deoarece cupluri T4D-T4D sau T4D-T4D-B4D sau tandemuri KT4D ori KT4D-B4D (este chiar imposibil, vezi la Berlin nu s-au cuplat electric KT4D cu B6A2 doar mecanic pentru manevre) nu vor exista la Oradea.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 15 Apr 2014 22:51:32 Titlul subiectului: |
172414 |
|
Vagonul 48 ex. 1223 a preluat remorca 123, deci 48 va fi noul 23'''.
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 30 Apr 2014 17:32:55 Titlul subiectului: |
172666 |
|
Astazi noul vagon 23-123 si-a inceput ,,misiunea". L-am vazut pe linia 3/2, dar nu am reusit sa-i fac niste fotografii.
|
|
Sus |
|
|
|