|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Iun 2010 23:42:41 Titlul subiectului: |
129217 |
|
Nu peste mult timp cred ca vor fi si cite unul, din ce am observat s-au montat coarnele de cuplare, asta spune ceva
BM nu are indusi, totul se bazeaza pe semnalele captate de cele 2 antene si cea mare de dedesubt.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 00:44:48 Titlul subiectului: |
129221 |
|
Asa este. S-au montat si pe portiunea Eroilor-Industriilor de ceva timp cutiile de ATP intre sine. Uitasem complet, greseala mea . Altfel nu cred ca ar fi bagat Bombardiere in probe pe M3.
In statiile unde mai exista semnale, Pacii de pilda, dupa ce trece o IVA (pe verde, evident) semnalul se face rosu, apoi se aprinde si semnalul anex alb, ramanand exact ca pe M1, rosu + alb, pana la urmatorul tren, cand se schimba iar pe verde, daca este IVA. Ramane de vazut daca Bombardierele pleaca pe alb+rosu sau tot pe verde. Sincer n-am avut ocazia sa observ pana acum. Daca ar pleca pe alb+rosu, desi nu cred, atunci ar fi o ciudatenie magnifica, pentru ca pe portiunea Eroilor-Salajan pleaca clasic, pe verde. Ar insemna ca pana la Eroilor sa mearga cu ATP-ul linie, iar la Eroilor sa-l treaca pe ATP-baliza... De ce, ca doar de aici este ATP pe linie?... Cred totusi ca si spre Industriilor tot pe verde pleaca, asta insemnand ca Bombardierele circula pe M3 complet pe ATP-baliza... Iarasi o ciudatenie... De ce nu poate functiona si ATP-ul linie pe Industriilor-Eroilor? Ca doar tot circulatie in paralel IVA/Bombardier ar fi, ca si pe Eroilor-Salajan...
Probabil ca se merge in continuare pe M1 cu doi mecanici, desi e in functiune ATP-ul, pentru ca e magistrala prea lunga si dificila, curbe multe, multe macaze, restrictii de viteza, drum obositor, stiu eu, poate ajutorul are rolul de-al scutura de maneca pe mecanicul principal...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Iul 2010 19:47:20 Titlul subiectului: |
129334 |
|
Raspuns la intrebarea de baraj: Atunci cand conduci pe tronsoanele specificate de tine trebuie sa ai o atentie sporita. Oricum ATP-ul te avertizeaza asupra vitezei pana la 50 km/h, cand intri in statie ai 50 si de acolo iei trenul la frana si opresti tu la oglinda. Este traba ta ca mecanic daca nu poti sa apreciezi drumul de franare si suporti consecintele. ATP-ul nu te franeaza el la oglinda.
In al 2-lea rand chestia cu ATP-ul baliza nu este adevarat, aici este mai mult de discutat. Odata ce izolezi ATP-ul el este bun izolat, doar ca viteza este limitata si de aceea potrivit instructiei mergi la verde sau la cale libera dar doar 1-2 statii si dupa aceea repui ATP-ul sau te retragi (asa spune la instructie) dar.... de.
A.. si inca ceva BM-ul poate sa mearga cu ATP conectat si la verde si la rosu+alb lunar.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 02 Iul 2010 20:09:42 Titlul subiectului: |
129336 |
|
Citat: | (...) cand intrii in statie ai 50 si de acolo iei trenul la frana si opresti tu la oglinda. Este traba ta ca mecanic daca nu poti sa apreciezi drumul de franare si suporti consecintele. ATP-ul nu te franeaza el la oglinda. | Fals. Din momentul in care apasa concomitent cele doua butoane ale demarorului la plecarea din statia curenta si pana in momentul in care trenul opreste din nou in statia urmatoare, mecanicul nu mai atinge nimic de pe bord si nu mai face nimic. Crede-ma pe cuvant, am vazut cum se conduc Bombardierele si pe ATP si fara, adica manual. Oprirea "la oglinda" de care spui tu se face manual, adica manipuland joystick-ul, ori mecanicul nu atinge nimica atata vreme cat merge cu ATP-ul afara de demaror la plecare. Citat: | Odata ce izolezi ATP-ul el este bun izolat, doar ca viteza este limitata si de aceea potrivit instructiei mergi la verde sau la cale libera dar doar 1-2 statii si dupa aceea repui ATP-ul sau te retragi ( asa spune la instructie) dar... de. | Posibil sa ai dreptate, posibil sa nu. Eu nu mai tin minte exact ce scrie la instructie, trebuie s-o mai iau la mana o data. Daca ar fi asa cum zici, adica sa mergi o statie doua pe "Cale libera" apoi sa te retragi, ar insemna ca pe M3 nu au ce cauta Bombardiere...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Iul 2010 21:20:32 Titlul subiectului: |
129373 |
|
Domnule aici incurci lucrurile: pai daca zici ca apasa cele doua butoane de demaraj inseamna ca circula in ATO. ATP-ul (protectia automata atrenului) supravegheaza viteza si la diferenta de 3,6, 9 km/h aplica anumite semnale (implicit frana). Deci in ATP conduce mecanicul cu supravegherea ATP-ului, in ATO (operarea automata a trenului) conduc computerele trenului mecanicul apasand cele doua butoane de demaraj sipedala de supraveghere si normal actioneaza deschiderea si inchiderea usilor in ambele moduri de conducere. Pe tren sunt imbarcate trei sisteme de condus: MANEVRA-ATP-ATO.
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 09:07:23 Titlul subiectului: |
129379 |
|
Alaltăieri mecanicul a anunțat și a staționat câte un minut la Unirii și la Universitate. Deci se poate ca închiderea ușilor să se facă la un interval prestabilit (deși eu nu cred), dar atunci înseamnă că există și posibilitatea de over-ride.
|
|
Sus |
|
|
2009
Data înscrierii: 24/Feb/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2014 Mesaje: 62
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 09:52:18 Titlul subiectului: |
129380 |
|
Dar totuși pe magistrala 2 circulă întodeauna pe ATO sau din când în când?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 11:18:08 Titlul subiectului: |
129381 |
|
Eu m-am uitat special - si de mai multe ori - la mecanic iar acesta nu atinge cu nici o mana nici o maneta, buton, etc - unul chiar a stat cu mainile incrucisate - nici la sosire nici la plecare. Nici macar la Pipera nu a facut nici o miscare.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 12:34:33 Titlul subiectului: |
129391 |
|
In primul rand, contra sa stii ca ai avut dreptate cu ATP si ATO. A fost o confuzie a mea, intre ele. Greseala mea, recunosc. Asa este, cum spui tu, am luat instructia inca o data la mana si am citit la sectiunea respectiva .
In al doilea rand, pentru cei care inca mai au dubii ce si cum face mecanicul si de ce, redau aici un citat din instructia de semnalizare, intarind spusele ca mecanicul nu are cum sa stea degeaba, cel putin nu la noi, poate in alta parte, unde trenurile merg automat, si la plecare, si in mers, si la franare, si n-au nevoie de mecanic. Inca o data spun, mecanicul este cel care hotaraste cat sta in statie si cand inchide usile. De ce a fost incidentul acela cu stationarea cate un minut, aici pot fi mai multe cauze, poate nu avea liber la plecare si nu putea actiona demarorul. Iata pasajele din instructie:
Citat: | Anexă la Decizia nr. 215/19.12.2001 a Directorului General
REGLEMENTĂRI PRIVIND SEMNALIZAREA UTILIZATĂ LA CIRCULAȚIA TRENURILOR ELECTRICE DE METROU PE MAGISTRALA a IV-a DE METROU
SECȚIUNEA I – GENERALITĂȚI
Art. 2.
(1) Sistemele care permit realizarea acestui mod de semnalizare sunt:
a) Protecția automată a trenurilor, denumită în continuare ATP;
b) Conducerea automată a trenurilor; denumită în continuare ATO;
c) Sistemul de regularizare automată a circulației trenurilor, denumit în continuare SIRAT;
(2) Circulația în sistemul ATO se va denumi în continuare circulație în sistem ATO, în care sarcinile mecanicului sunt reduse la închiderea/deschiderea ușilor trenului și comanda demarării trenului, toate condițiile de siguranță, viteză, frânare, oprire la punct fix, etc. fiind asigurate în mod automat de către sistemul de automatizare.
(3) Circulația în sistemul ATP se va denumi, în continuare circulație în sistem "Manual + ATP", în care trenul este condus manual de către mecanic, cu respectarea indicațiilor date de către sistemul ATP, care determină luarea automată a măsurilor de siguranță în cazul în care mecanicul nu respectă ordinele date de către sistem.
(4) Ca și în cazul circulației în sistemul ATO, sistemul permite apropierea între trenurile în circulație la limita de siguranță, pentru asigurarea sporului necesar de trafic, cu respectarea integrală a condițiilor de siguranță a circulației.
(5) În cazul defectării sistemului ATO - ATP (lipsa codurilor de viteză din cale) efectuarea manevrelor, sau când se solicită aceasta, corespunzător necesităților de exploatare a liniei, precum și în cazul indicației de chemare circulația se va face în sistemul "Manual + 15", care limitează viteza maximă de circulație a trenurilor electrice de metrou Ia 15 Km/h. La depășirea acestei viteze, când trenul se deplasează înainte sau înapoi, se realizează frânarea de urgență a trenului.
(6) În cazul apariției unor avarii care impun scoaterea din funcțiune a echipamentului ATO - ATP circulația trenurilor se poate face în sistem "special", sistem care permite circulația trenurilor la intervale determinate de poziția și indicația semnalelor luminoase, cu toate sistemele de automatizare izolate, pe răspunderea mecanicului trenului.
(7) În cazul circulației în acest sistem, mecanicul are obligația solicitării aprobării operatorului de circulație asupra acestui mod de circulație. Circulația în acest sistem se va face cu respectarea reglementărilor cuprinse în instrucțiile de serviciu și reglementările în vigoare. |
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 16:05:44 Titlul subiectului: |
129404 |
|
Documentul la care faci referire este pentru Gara-1 Mai unde nu sunt trenuri Bombardier cu signaling Bombardier ci IVA cu signaling Dimetronic.
De ce nu incerci sa te informezi la baietii de la Metrorex - MR, serviciul tehnic, sunt convins ca-ti vor clarifica nedumeririle cu mare placere. Daca ai nevoie de cineva care sa-ti descida vreo usa, spune-mi!
Cat despre mine, de cand ma stiu, urasc legendele urbane!
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 16:11:13 Titlul subiectului: |
129406 |
|
Nu e nicio legenda urbana . Eu am dat citat din instructia de semnalizare Metrorex, nu din alta parte. De ce e incadrat in aceeasi sectiune si sub acelasi titlu si modul de circulatie pe M4 si cel pe M2, asta nu ma mai priveste pe mine, ci pe cel care a redactat respectiva instructie
Multumesc de oferta, o sa apelez cu incredere la tine.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 16:27:27 Titlul subiectului: |
129410 |
|
ATP - ul si ATO exista pe M 4? Si sunt diferite de ATP si ATO de pe M 2 care sunt diferite de ATP si ATO de pe M 1 si M 3? Mi se pare confuza situatia! Subway guru sustine ca IVA este dotata cu ATP / ATO dar care nu functioneaza decat pe M 4? Cine face lumina?
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 16:45:43 Titlul subiectului: |
129412 |
|
E ceva asemanator cu ATP/ATO al Bombardierelor dar nu la fel si din cate am inteles este ceva de conceptie si productie romaneasca, special pentru trenurile IVA si montate doar pe IVA. Daca nu gresesc, este ceva asemanator cu sistemele experimentate pe M2 pe vremea cand circulau garnituri IVA.
Acest sistem are si el regulile lui de semnalizare, statuate in aceeasi instructie de semnalizare. Vorbesc aici despre acele M-uri luminoase montate aditional (ca lumina alb lunara de la ATP) la semnale, precum si alte indicatoare.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 17:49:58 Titlul subiectului: ATP+ATO M1-M3 |
129421 |
|
Doar ramele IVA care sunt destinate circulatiei pe Gara- 1 Mai au sistem Dimetronic - s-a facut o licitatie la vremea respectiva pt echiparea tronsonului si a MR-ului. Nu e chiar specialitatea mea si de aia v-am recomandat sa vorbitiei in cauza de la exploatare!
Informarea la sursa e mult mai buna decat legendele urbane!
SISTEMUL DIMETRONIC NU ESTE NICI DE CONCEPTIE SI NICI DE PRODUCTIE AUTOHTONA.
Doar caietul de sarcini/specificatiile tehnice sunt intocmite de noi, romanii.
Este un sistem spaniol, produs de o firma de prestigiu in domeniu.
Proiectul a fost finantat de la buget/credit BEI odata cu punerea in functiune a racordului.
Echipamentele imbarcate/fixe nu pot comunica din cauza codificarilor diferite cu cele Bombardier (ar trebui un echipament intermediar de translatie). Asta nu inseamna ca nu ar fi posibil.
In opinia mea, daca magistrala spre Otopeni porneste din Pod Constanta, sistemul Dimetronic va trebui inlocuit.
Sa traim si sa traiti ca sa vedem!
La ora actuala pe toate magistralele pe care circula trenuri Bombardier este receptionat si pus in functiune sitemul de signaling ATP+ATO Bombardier.
Urmeaza ca in circa o luna sa se circule peste tot ca pe M2.
Doamne ajuta!
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 23:09:42 Titlul subiectului: |
129445 |
|
Da sistemul este de productie spaniola si este cu una sau doua generatii mai veche decit cele de la BM, in schimb mag 1, 2, 3 sistemele sint din aceeasi generatie.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 10 Iul 2010 02:32:30 Titlul subiectului: |
129720 |
|
Sistemele Bombardier sunt de tip 'distance to go' adica in principiu se calculeaza in permanenta distanta de franare in siguranta ca sa nu fie lovit trenul din fata.
Pentru M5 se va cere un sistem mai nou de tip 'moving bloc' (sistem de generatie mai noua)
Nu-mi cereti date mai multe ca e prematur acum sa va spun altceva.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 17 Oct 2010 09:55:43 Titlul subiectului: |
134943 |
|
Tot navigand, surfand si tragand la rame pe marile Internetului, am dat peste un site foarte interesant despre tot ce reprezinta "tehnologie feroviara", inclusiv metrou. Intrand in submeniurile listate in stanga, puteti gasi detalii si pe acest subiect, sisteme de semnalizare si circulatie aplicabile si la metrou, ATP, ATO, ATC, etc. Site-ul este in engleza.
http://www.railway-technical.com/index.shtml
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 10:58:22 Titlul subiectului: |
138230 |
|
boy4ever a scris: | Imi puteti explica si mie putin va rog? Ce anume e "ATC-ul"? Si ce anume nu va merge pe "manual"? Despre ce "sistem" e vorba? Multumesc mult. | Ca sa vorbim aceeasi limba, o sa te intreb direct ce stii despre BLA ?
(Bloc de Linie Automat). Vezi ca BLA - ul il mai gasesti inca la CFR, si pana in anii '95 era prezent si la metrou.
ATO (automatic train operational) care este format din ATC (automatic train control) + ATP (automatic train protection) este un fel de BLA.
Care BLA se bazeaza pe indusi.
Asadar mai inainte trebuie sa vad ce sti despre BLA si INDUSI.
Pentru cunoscatorii care vor sa ma atentioneze pentru ce am spus eu mai sus stiu ca BLA - ul si ATO nu este acelasi lucru, dar in principiu au acelasi rezultat, adica contribuie la siguranta circulatiei, in principiu nelasand trenul din spate sa se ciocneasca cu cel din fata daca din diverse motive cum ar fi daca cel din fata stationeaza / merge mai incet decat cel din spate.
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 13:53:46 Titlul subiectului: |
138240 |
|
Eram curios sa aflu si eu mai multe detalii. Mi se pare absurd ca un tren sa intre in altul, nu au si mecanicii in cabina o harta digitala a retelei unde sa urmareasca in timp real unde se afla fiecare tren? Ce anume zici ca era si la CFR? Te referi la sistemul care nu permite ca un anumit segment de linie sa nu "duca" decat un nr. limitat de trenuri? Stiu ca securitatea la CFR era una foarte buna. Totusi,este o retea nationala, pe cand metroul este ceva minor, cativa km de linie, nu ar trebui sa existe astfel de probleme.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 15:24:39 Titlul subiectului: |
138241 |
|
Hai s-o luam mai simplu pentru ca intuiesc ca nu sti cum functioneaza un BLA si un ATO.
In principiu BLA - ul functioneaza in legatura cu semnalele ( semafoarele ) fixe pe care le vezi pe marginea caii ferate ( rosu / galben / verde / combinatii intre ele sau indicatii alfabetice / numerice ) La piciorul semaforului exista o "cutie" care contine un anumit numar de bobine corelat cu numarul de semnale pe care le poate expune un semnal ( semafor ). Pe locomotiva, aproximativ langa roata, pe partea dreapta a sensului de mers exista o cutie identica, care contine toate bobinele pe care le poate intalni locomotiva in parcursul ei cand trece pe langa semnale ( semafoare ) sau in alte cazuri - atunci cand intalneste de exemplu restrictii de viteza datorate unor lucrari.
Daca unul din aceste semnale ( semafoare ) indica o alta culoare decat verde singular este activata o bobina. In momentul in care locomotiva trece pe langa semnal bobina respectiva activeaza prin intermediul bobinei de pe locomotiva un circuit electric. Daca mecanicul nu confirma prin apasarea unui buton ca a inteles semificatia culorii pe care o vede la semnal ( semafor ) locomotiva se opreste si astfel este evitata ciocnirea cu un tren din fata sau intrarea cu o viteza neadecvata pe o sectiune de linie. boy4ever a scris: | Mi se pare absurd ca un tren sa intre in altul,nu au si mecanicii in cabina o harta digitala a retelei unde sa urmareasca in timp real unde se afla fiecare tren? | Nu, mecanicii nu au nici o harta digitala cu nimic. Intrebare : ce se intampla daca mecanicii lesina amandoi deodata, instantaneu, sau si mai grav, nu mai sunt atenti instantaneu pret de 2 minute ?
Asta este in mare functionarea unui BLA. Dupa ce confirmi trecem si la ATO, sau detaliem. Avem timp suficient ca sa lamurim problema.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.04 kb |
Vizualizat: |
de 21740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.74 kb |
Vizualizat: |
de 21740 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 23:08:21 Titlul subiectului: |
138259 |
|
Multumesc pt. raspunsuri. Ai dreptate in tot ceea ce ai spus, insa si chestiunile astea mi se par putin "trase de par". Mi-e greu sa cred ca ar lesina mecanicii... Daca mergem pe principiul asta inseamna ca si eu pot lesina cand sunt la volan, si un sofer de autobuz poate lesina,de tramvai etc. Nu mai e valabila chestia cu apasatul pedalei? Stiu ca atunci se oprea trenul, daca mecanicul nu mai apasa pe pedala respectiva o anumita perioada de timp.
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 23:33:19 Titlul subiectului: |
138261 |
|
Cand e vorba de vieti omenesti, e normal sa nu se puna la indoiala necesitatea sistemelor de siguranta; sa trebuiasca sa moara cineva ca de-abia pe urma sa se implementeze, decat sa se implementeze inainte, este o aberatie...
Ca un exemplu, si poate stie cineva mai multe detalii ca eu nu mi le amintesc, stiu ca am vazut intr-un documentar: unde si cand a fost accidentul in care un tren s-a izbit cu viteza de perete la statia terminus pentru ca mecanicul incurcase statiile si credea ca era penultima, in care nu se facea oprire? Dupa cum bine vezi, aici mecanicul nici macar nu a lesinat...
Nu poti face omul sa nu greseasca, iar aici intervin chestiile astea care par exagerate.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Ian 2011 23:42:49 Titlul subiectului: |
138377 |
|
Da, am exagerat eu putin cu lesinatul, un exemplu mult mai bun este in caz de ceata cand semnalul poate sa nu fie observat sau cand "bate" soarele prost. E mai aproape de adevar aceasta posibilitate.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
|
Sus |
|
|
armyuser
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 18/Mar/2012 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 03 Ian 2011 10:33:49 Titlul subiectului: |
138391 |
|
andrei11 a scris: | In principiu BLA - ul functioneaza in legatura cu semnalele ( semafoarele ) fixe pe care le vezi pe marginea caii ferate ( rosu / galben / verde / combinatii intre ele sau indicatii alfabetice / numerice ).
|
O mică precizare: instalațiile de tip BLA există și funcționează și fără instalația de tip INDUSI. BLA se bazează pe comanda automatizată a focurilor de semnal (care indică treapta de viteză maxim admisă - de regulă standardul este pe trei trepte - viteză normală, viteză redusă și oprire necondiționată) în funcție de ocuparea dinamică a trei circuite de cale anterioare unui semnal. Mecanicul se conformează indicațiilor luminosemnalului, livretului de mers de tren, instrucțiilor și regulamentelor, reglând manual viteza trenului în funcție de codul de semnalizare luminos folosit, fără a depăși un luminosemnal înainte de a regla viteza conform indicației acestuia.
INDUSI augumentează funcțiile de siguranță ale BLA și anume: verifică printr-un ansamblu de circuite rezonante cuplate inductiv dacă trenul are o viteză situată sub viteza maximă permisă pe acea secțiune de cale ferată, viteză indicată de luminosemnalul acoperitor.
_________________ armyuser.blogspot.com |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|