Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 19:33:57 Titlul subiectului: *DAC-urile 117 ale RATB. Ultimul mohican, #3713 |
5659 |
|
3713 este ruina unui autobuz DAC UDM articulat. Se află în curtea depozitului de anvelope casate, anexă la Depozitul Central ETA al RATB.. Nu mai are pe el nici un agregat și nici geamuri. Lipsesc, de asemenea, chederele geamurilor și, nu mai știu dacă și volanul. Nu mai are nici motor, cutie de viteze, diferențial etc. E casat de mulți ani. Dacă va intra în dotarea unui muzeu al RATB, asta nu știu.
Toate autobuzele UDM articulate au fost casate. Scurtarea s-a efectuat numai în cazul troleibuzelor DAC articulate, nu și a autobuzelor UDM articulate. Ultimele 2 autobuze UDM articulate au fost casate de autobaza Titan în anul 1998. Circulau pe linia 101 și, în anul casării, fuseseră mutate pe 346.
Până să aibă loc modernizarea depoului Alexandria, în autobaza Alexandria exista o intrare dosnică, la care se ajungea mergând pe o alee lungă și îngustă pe lângă gardul depoului. Intrarea era căptușită cu plăci vechi de tablă. Una din aceste plăci provenea de la un vechi autobuz, era roșie (acel roșu caracteristic) și mai avea încă vechea siglă ITB (cea sub formă de scut, sau cam așa ceva) și numărul de inventar al acelui autobuz. Priveam bucata de tablă cu nostalgie și mă întrebam dacă nu cumva mă plimbasem și eu cu acel autobuz, pe când aveam vreo 4-5 ani. Numărul de inventar era format din 4 cifre și începea cu 22... din păcate nu-l mai știu.
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 09:10:09 Titlul subiectului: |
8326 |
|
Numarul, intr-adevar este 3713, se afla langa Autobaza Alexandria. Am 2 poze cu el :
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.46 kb |
Vizualizat: |
de 45808 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.56 kb |
Vizualizat: |
de 45807 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 16 Feb 2006 02:11:19 Titlul subiectului: DAC 117 UDA |
58440 |
|
RATB menționează în SITE-UL OFICIAL un autobuz care se pare că:
-nu are motor
-nu are cutie de viteze
-nu are diferențial
Statisticile de la topicul Numere de parc afirmă că #3713 e faricat în 1981, dar nu știu cât sunt de exacte. de exemplu, eu îmi aduc aminte de #1206 (probabil că în prezent #1206 e Rocar de Simon) în Militari, autobuz care nu apare în statistici.
Având culoarea galbenă, înseamnă că nu a ieșit la stradă de ani buni. De cât timp zace, pana la urma?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Feb 2006 22:57:43 Titlul subiectului: |
58453 |
|
Din ce am auzit de la diverși șoferi, Dac-ul #3713 e singurul Dac 117 UD al RATB. RATB deja tăiase 90% din Dac-urile 117 în 1993. . .
Ramasesera puține Dac 117UD... stăteau la Autobaza Titan și deserveau linii din zona de Est.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 17 Feb 2006 00:35:09 Titlul subiectului: DAC 117 ale RATB. Ultimul mohican, #3713 001 |
58456 |
|
Dr2005 a scris: | RATB deja tăiase 90% din Dac-urile 117 în 1993. | În vara anului 1995, în partea răsăriteană a capitalei încă mai circulau DAC 117 UD, bine întreținute, cel puțin la exterior. Înainte de a ieși spre Fundulea, le-am văzut la un capăt de linie, nu mai știu care.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 14:11:41 Titlul subiectului: |
58528 |
|
Pe la sfarsitul lui 1989 si inceputul lui 1990 a inceput vopsirea autobuzelor in schema noilor 112UDM. Astfel au aparut 117UD vechi vopsite asa. Printre ele erau 337 si 3631. Se poate ca si 3713 sa fi trecut print'o astfel de schema, daca nu a trecut direct la galbenul in care este si in prezent.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
3.22 kb |
Vizualizat: |
de 44459 ori |
|
Descriere: |
DAC 117UD 337 (1980??) in schema de culoare noua (1990). |
|
Mărime fișier: |
4.44 kb |
Vizualizat: |
de 44459 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 16:25:08 Titlul subiectului: |
58534 |
|
Din câte știu, DAC 117 UD s-au fabricat în:
1979-1989
1992
1996
și totuși, la topicul Numere de parc, marea majoritate a DAC-urilor 117 UD sunt fabricate între 1979 și 1981. Ce s-a întâmplat, de fapt? Nu s-a reactualizat lista? Nu a achiziționat ITB-ul alte autobuze 117 afară de cele din listă?
Un alt indiciu asupra anului de fabricație o constituie lampa care luminează numărul de înmatriculare. Dacă aceasta se găsește mai jos de stopuri, atunci DAC-ul respectiv est de generație mai veche. Dacă e deasupra, e mai nou (cred că după 1985-1986, cam așa ceva). Problema este că și lampa respectivă poate fi mutată la o reparație capitală. Oricum, toată tăblăria exterioară se schimbă sau, cel puțin, ar trebui să se schimbe.
#3713 pare din prima generație. Aproape toate ferestrele de pe partea ușilor se pot deschide. Dacă cineva a fost la mare înainte de 2002, poate își mai aduce aminte de următoarele autobuze contemporane cu #3731 și #3631:
-7912
-7917?
-8006
-8102 (cu stopuri de IK 4)
-8205
-8213 (cu două uși și transmisie mai deosebită; cutia de viteze suna ca și cea manuală, dar schimbarea vitezelor cu o pauză mult mai scurtă decât la cutiile mecanice; raportul de transmisie diferea; este ca și cum între cutia de viteze și diferențial ar mai fost un reductor)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 17 Iul 2006 15:19:06 Titlul subiectului: DAC 117 ale RATB. Ultimul mohican, #3713 006 |
62229 |
|
Din pacate, acest #3713 este intr-o stare jalnica, ca si #664, Roman-ul 112 de langa el. Cred ca daca incearca sa-l mute pe vreunul, pur si simplu se prabuseste...
Si #664 si #3713 sunt foarte inghesuite, intre ele e si un tractor cu remorca iar balariile si boschetii sunt jungle-like, conditii de foto de calitate mai degraba nu, dar asta e, bune si alea in lipsa de altceva...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.7 kb |
Vizualizat: |
de 44870 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 22 Iun 2008 18:25:17 Titlul subiectului: |
94886 |
|
Aceasta bijuterie a circulat in ultimul an de viata pe linia 407 Tacerii - Pod Arges Mihailesti. Tin minte si acum ce viteze aveau aceste articulate; pacat ca nu mai este la "moda" autobuzul articulat.
Zilele acestea am dat o raita prin autobaza Alexandria si mi-am revazut "bijuteria", #3713 inca mai traieste si se afla exact in acelasi loc in care a fost fotografiat si de Catalin si de Dragos si este insotit si de ultimul Roman din Bucuresti #664, dar si de trei SAVIEM care se prezinta oarecum mai bine. Insa daca vreun iubitor ar vrea sa le cumpere atat pe #3713, cat si pe #664 cred ca nu va avea nicio sansa datorita starii de degradare in care se afla!
Se pare ca aceste doua autobuze, cand au fost retrase, nu isi indeplinise numarul de kilometri necesarii casari! Si de atunci se pare ca au fost uitate in parcul rece al autobazei.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 07 Iul 2008 12:30:12 Titlul subiectului: |
95428 |
|
La invitatia lui Tom (caruia ii multumesc) am vizitat autobaza si depoul Alexadria si intr-adevar, atat #3713 cat si #664 sunt inca la locul lor, in parcul rece al autobazei Alexandria.
Situatia lor insa e dezastruoasa, cel mai bine le-a sintetizat situatia freyutz care aprecia, mai mult in gluma, dar cu un mare sambure de adevar, ca aceste vehicule probabil sunt pastrate cel mult ca model pentru un utopic caz in care RATB/URAC ar dori sa construiasca astfel de autobuze pe baza actualelor #3713 si #664...
Starea lor actuala ma face sa cred ca este imposibil sa fie reconditionate, pur si simplu sunt contorsionate sub efectul propriei greutati, din cauza ruginii care le-a afectat structura de rezistenta...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.67 kb |
Vizualizat: |
de 42526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
176.76 kb |
Vizualizat: |
de 42526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.39 kb |
Vizualizat: |
de 42526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.91 kb |
Vizualizat: |
de 42526 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Iul 2008 08:56:24 Titlul subiectului: |
95474 |
|
Cum de a ajuns autobuzul ăsta să aibă un scaun tapisat pe dinăuntru?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
cipmars
Data înscrierii: 03/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Mar/2019 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Iul 2008 23:50:50 Titlul subiectului: Mort |
95566 |
|
Oricat as spera si eu, tot nu pot sa cred ca o sa reinvie cineva bijuteria noastra. La stadiul de degradare in care a ajuns eu cred ca este "beyond the point of no return". Trecand peste faptul ca este netransportabil, nu cred ca ar mai putea cineva sa repare caroseria aia mancata de rugina in proportie de 80%. Trist dar adevarat, eu spun ca e mort. Sper sa ma contrazica unul din voi cat sa ma convinga.
_________________ Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B. |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 10 Iul 2008 14:19:58 Titlul subiectului: |
95574 |
|
RATB (URAC mai precis) are toata documentatia de a construi structura unui autobuz DAC 112/117 in caz ca s'ar gasi banii si timpul pentru o eventuala dotare a fantomaticului muzeu al transporturilor. In cazul de fata nu stiu care e logica pentru care se mai pastreaza nefericitele epave #664, #3713 si Saviem, mi'am luat gandul demult de a vedea istoria tehnicii romanesti ca parte din fondul cultural national.
Revenind la observatia lui cipmars, si anume ca "obiectele de inventar" (oare sunt trecute pe vreo lista?) nu sunt transportabile, peste cel mult 2 ani nu vom mai avea ce dezbate in acest topic...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:06:05 Titlul subiectului: |
154702 |
|
Sa vedem starea actuala a acestui ultim DAC 117UD...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.37 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.99 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.55 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.28 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.51 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.05 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.6 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.33 kb |
Vizualizat: |
de 35429 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:07:18 Titlul subiectului: |
154703 |
|
Acum lateralul dreapta, pas cu pas...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.95 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.21 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.41 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.34 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.69 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.43 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.94 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.98 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.89 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.37 kb |
Vizualizat: |
de 35428 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:10:01 Titlul subiectului: |
154704 |
|
Acum lateralul stanga...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.65 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.91 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.28 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.86 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.96 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.64 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.59 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.86 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.96 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.5 kb |
Vizualizat: |
de 35427 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:22:38 Titlul subiectului: |
154705 |
|
Acum cateva detalii... de remarcat ca DAC-ul #3713 a avut butelii de gaz metan, remrcati in cabina soferului prezenta tevii care cobora de la tuburi prin cabina soferului pana la motor.
Se pot vedea si "urmele" (cele 2 gauri) unde cred ca erau amplasate canelele de siguanta (poza 4).
Stie cineva ce reprezinta maneta din pozele 7-8?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.68 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.12 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.96 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.75 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.41 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.67 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.52 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.24 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.11 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.32 kb |
Vizualizat: |
de 35424 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:24:12 Titlul subiectului: |
154706 |
|
Un alt set de poze:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.25 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.08 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.15 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.56 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.86 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.19 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.37 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.33 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.62 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.92 kb |
Vizualizat: |
de 35422 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 06 Apr 2012 12:25:49 Titlul subiectului: |
154707 |
|
... si un ultim set de poze ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.45 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.75 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.99 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.44 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.47 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.95 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.3 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.69 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.78 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.76 kb |
Vizualizat: |
de 35421 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AGT95
Data înscrierii: 05/Aug/2010 Ultima vizita: 09/Sep/2023 Mesaje: 56 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Apr 2012 04:13:08 Titlul subiectului: |
154750 |
|
Din poze pare ca este maneta de frana de mana.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1365 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 16 Ian 2013 00:48:07 Titlul subiectului: |
161672 |
|
Un exemplar frumos din anii 80. Poza este surprinsa din colectia lui Andrei Pandele. Oare dupa anii 95-96 s au mai construit DAC117? In Sibiu n au mai ajuns dupa revolutie decat DAC112. Oare toate erau diferite de troleibuze? DAC117 nu aveau 3 ferestre intre prima si a 2a usa, ca DAC/Rocar 217 E.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.32 kb |
Vizualizat: |
de 33126 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Manta B
Data înscrierii: 03/Apr/2011 Ultima vizita: 28/Feb/2013 Mesaje: 12 Locație: Iasi; Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Ian 2013 10:55:19 Titlul subiectului: |
161698 |
|
@Cipmars:
Am vazut ca ai indoieli in privinta sanselor de recuperare a autobuzului. Daca imi permiti (cu riscul de a cadea in naivitate si de a ma injura) iti prezint cateva aspecte luate din poze care mie unul imi sugereaza ca autobuzul ar putea fi recuperat/salvat, insa numai si numai daca s-ar manevra cu cap el in sine (nu la modul "hai sa-l saltam cu macaraua, da-l naibii) si s-ar mai ingriji cineva de el.
Voi lua ca poze de referinta cele postate de Catalin Ghita
1. In prima poza, cu botul autobuzului, ce-i drept, se pot vedea punctele de sudura a foilor de tabla ale caroseriei, rugina superficiala si vopsea scorojita INSA nu se vad gauri sau chiar crapaturi(asta sugereaza ca cel putin in partea din fata, sasiul ar fi cat de cat ok, fara rupturi samd)
2. In poza cu interiorul, fotografiat de la ultima usa, se pot vedea gauri in plafon in toata frumusetea lor. Insa daca te uiti mai atent, rupturile/crapaturile in tabla sunt pe langa structura de rezistenta, ea neavand decat rugina superficiala(nu neg ca pe alocuri ar avea si o ruptura-doua). De asemenea, uita-te la linia podelei. O fi ea ruginita/plina de gunoaie, insa e....dreapta. Daca ar fi fost praf pe dedesubt, ar fi fost in "valuri", fapt datorat ruperii structurei de rezistenta de pe dedesubt si a mularii acesteia in functie de obstacolele intalnite (sistemul de suspensie, pietre mari, pamant etc etc)
3. La pozele pas cu pas, apar cateva probleme mai greu de rezolvat (insa nu si imposibile) insa la fel, nu vad sa aiba daune extreme. Am mai vazut autobuze Dac mancate de rugina si printre primele lucruri care se duceau era ultima treapta (cea care in cazul articulatului asta e direct pe pamant). Ori la el sunt chiar in stare buna.
Singura problema ce eu unul o consider sa zicem destul de grava e diferenta dintre cele doua module ale autobuzului. Modulul din fata se mentine cat de cat in aer, pe cand al doilea e direct pe pamant. Asta imi spune ca ceva din reginea burdufului a cedat (nu prea vad sa fie pamantul mai inaltat, plus ca sus la acoperis, diferenta e vizibila).
In fine, ma opresc. Ar mai fi muuulte de discutat, insa sunt dupa tura de noapte iar cheful de tastat e la nivel minim (daca nu chiar zero). Per total, daca se trece de rugina superficiala (maro-ul omniprezent) si se observa in detaliu pozele, se poate observa ca nu e chiar ultima rapciuga. Problema e ca nu stiu cum o fi acum, in ianuarie 2013. M-ar tenta sa iau un coleg de munca (mort si el dupa chestii legate de RATB) si sa ii tragem o inspectie.
Intrebare de 1000 de puncte: credeti ca l-ar da? Daca da, cam la ce pret s-ar invarti?
|
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Mie 06 Feb 2013 16:22:31 Titlul subiectului: |
162481 |
|
radu a scris: | Un exemplar frumos din anii 80. Poza este surprinsa din colectia lui Andrei Pandele. Oare dupa anii 95-96 s au mai construit DAC117? In Sibiu n au mai ajuns dupa revolutie decat DAC112. Oare toate erau diferite de troleibuze? DAC112 nu aveau 3 ferestre intre prima si a 2a usa. | Foarte interesanta poza si mai ales inedita. Nu am mai vazut-o pana acum pe nicaieri publicata. As dori sa te intreb, Radu, daca a mai publicat Andrei Pandele si alte poze noi din arhiva sa?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 06 Feb 2013 16:43:49 Titlul subiectului: |
162483 |
|
Nu stiu care mai sunt intentiile RATB cu acest autobuz. De costat, ar costa cam 3.000-5.000 EUR, pret de fier vechi. Oricum trebuie facuta o evaluare. Valabil pentru tot ce misca in RATB.
DAC 112 nu aveau 3 ferestre intre prima si a 2a usa, DAC 212 aveau, insa nu am vazut autobuze, ci doar troleibuze. Similar, nu am vazut DAC/Rocar 217 UD.
|
|
Sus |
|
|
Paul Adrian
Data înscrierii: 07/Feb/2013 Ultima vizita: 11/Mar/2013 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Feb 2013 16:48:20 Titlul subiectului: DAC UDM articulat |
162524 |
|
Nu stiu daca ati observat la interior in cabina soferului teava de gaze, din cate imii aduc aminte am vazut pe linia 311 la 23 August (Faur) un asemenea model cu "rachete", daca are cineva niste poze ar fi dragut sa le vedem...
|
|
Sus |
|
|
|