|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 18:56:27 Titlul subiectului: Numere de parc ale mijloacele de transport R.A.T. Bv |
10283 |
|
Numerele de parc sunt un mod foarte bun de identificare si de a-ti face o idee cam ce e prin orasul respectiv, cu conditia sa nu fie la fel de intamplatoare ca numerele de la loterie.
Astfel la fostul ITBv, schimbat in IJTL si apoi in RAT Bv acordarea numerelor de parc s-a facut astfel:
Autobuze:
Se acorda ca numar de parc numarul de inmatriculare astfel: 32-BV-465 avea si are numarul 465. Nu s-a intamplat niciodata ca acesta sa se dubleze. Dupa ce numerele de inmatriculare s-au schimbat trecandu-se la litere s-a continuat cu acordarea nr. de parc astfel BV02AXN nr.502, intrucat exista ultimele inmatriculate cu nr. 32-BV-500 si 501. Si apoi s-a mers cu 502 - 527 pentru DAC 112, 528 pt. unicul ROCAR de SIMON si 529-546 pentru Mercedes SH de 18m, 547-552 pentru microbuzele NEOPLAN, 553 - 569 pentru MAN. Apoi s-a trecut brusc la nr. 600 pentru Mercedes Conecto. Acestea au fost inmatriculate pana la 614 dupa care de la 615 au intrat cu numerotare Maz-urile galbene si apoi Maz-urile verzi.
Troleibuze:
TV 2E de la 1 - 90, nu imi mai aduc bine aminte, oricum stiu ca a fost o pauza de numere intre TV 2E si TV 20E.
TV 20E de la 121 pana la 216.
Roman 112E de la 1 la 113
DAC 117E de la 114 - 250 si de la 1 - 37, 40 - 59 nr. 38 si 39 nu au fost acordate
DAC 217E de la 60 - 83 si 108
DAC 212E de la 84 - 107 si 109 - 115
DAC 217E de la Constanta de la 116 - 139
FBW 911 - 920 cu nr. originale si cu unele lipsuri in serie
Mercedes 922, 923 cu nr. originale
Vetter SHO 201 - 211 cu nr. originale
Graf & Stift 803, 806, 811, 813 cu nr. originale
Tramvaie:
V3A de la 1 - 8 si 13 - 20
V2A de la 9 - 12
Rathgeber de la 21 - 26 vagon motor si de la 27 - 31 remorca, 32 nu s-a acordat
Duwag de la 33 - 40 si 42. 41 nu a iesit niciodata din depou fiind oprit pentru piese de schimb
Tatra 43 - 53 vagonul motor si remorci cu nr de la V3A si V2A casate 1, 3, 4, 6, 11, 12
Se poate ca sa fi facut oarece omisiuni si erori dar rog pe ceilalti forumisti din Brasov sa ma completeze daca este cazul.
Remorca Rathgeber 32 a fost pentru piese de schimb.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 13:13:59 Titlul subiectului: |
11227 |
|
Eu am circulat cu DAC-ul brasovean 253.
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 21:04:07 Titlul subiectului: Acordarea nr.de parc la mijloacele de transport in comun |
11294 |
|
Despre troleibuzul DAC cu nr. de parc 253: sigur nu a existat, ultimul fiind 250!
|
|
Sus |
|
|
deepforever82
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 20/Aug/2008 Mesaje: 2 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 25 Apr 2008 02:01:08 Titlul subiectului: |
92462 |
|
Nici ca numar de autobuz nu a existat, au fost doar 228 -259! Poate daca stiti cate ceva despre niste autobuze Fiat second-hand, posibil la acelea sa fi fost (numai daca va mai aduceti aminte).
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 27 Apr 2008 16:03:32 Titlul subiectului: |
92591 |
|
Autobuzele sigur au existat, au fost, daca nu ma insel primele SH de la Bv.
cauta prin forum ca este scris despre ele.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 27 Apr 2008 18:21:15 Titlul subiectului: |
92595 |
|
Am discutat mai demult cu Kappa de niste troleibuze si autobuze, dar daca nu mi-am notat la vremea aia mare lucru, am uitat unele lucruri.
- a fost un 112 UDM galben cu alb la trape si o banda imediat sub geamuri iar barile fata/spate erau rosii - ce numar avea? eu imi amintesc de 641 sau 1641
- ce troleibuze 117 scunde au fost gri cu banda lata albastra sub geamuri? eu stiu doar 247 si 249
- ce troleibuze 117 scunde au fost crem cu banda lata verde sub geamuri? imi amintesc de 246, 248, 250, 40, 43, 44, 46, 48.
- 45 a fost vopsit cu totul altfel - altceva a mai avut diferit?
- troleibuzele 117 inalte aduse panala aparitia scundelor se pot imparti in 2 grupe: prima cu rame la toate geamurile, ornament de cauciuc la mijloc, rezistentele de pe plafon protejate cu plasa de sarma si a doua, cu indicator de traseu la remorca sub geamuri, cutie de tabla la rezistente, nu au avut ornament de cauciuc, geamurile de pe dreapta nu se deschideau. Diferea putin si schema de culori: primele aveau 3 benzi de culoare iar celelalte doar 2. Ma poate ajuta cineva cu seriile de numere de parc?
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 16 Oct 2008 19:50:38 Titlul subiectului: |
99649 |
|
Din nou numerele 501-510 au fost acordate. Sunt ale noilor autobuze aduse recent din Elvetia. E posibil sa se completeze seria 511-554?
Totodata 769 este data autocarului care e in proprietatea RAT, un Man Lion's Coach
|
|
Sus |
|
|
adybus
Data înscrierii: 02/Noi/2006 Ultima vizita: 01/Noi/2009 Mesaje: 3 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 17 Oct 2009 07:18:13 Titlul subiectului: |
118510 |
|
In legatura cu autobuzele FIAT ,daca nu ma insel primele autobuze SH din Brasov ,imi aduc aminte doar de 3 autobuze cu numarul de parc:
- 1) 237 - de culoare portocaliu;
-2) 263 - de culoare galbena;
-3) 284 - de culoare portocaliu;
Daca nu ma insel cred ca au fost mai multe, dar acum doar de acestea 3 imi aduc aminte; 284 a circulat foarte mult pe linia 34b, iar 263 pe linia 22;
Pacat ca nu sunt poze cu aceste autobuze!
Iar pot spune cu siguranta ca primul autobuz DAC din seria de dupa '90 a avut numarul de parc 125.
_________________ adybus |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Dum 18 Oct 2009 13:14:36 Titlul subiectului: |
118569 |
|
Ca unul dintre "batranii" forumului, o sa imi amintesc ca in copilaria mea am prins primele "firobuze" brasovene, avand numere incepand cu 1. Dupa ce aceste prime vehicule au imbatranit, o noua serie de trolee au venit la Brasov si au fost numerotate incepand din nou de la 1.
Daca cineva e mai batran decat mine sau are acces la arhivele ITBv, poate stie daca e vorba de trolee noi, sau aceleasi vechi masini trecute prin RK. Sigur, copil fiind, nu aveam de unde sa stiu ce se intampla in ITB si sunt curios sa aflu adevarul istoric.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 12 Aug 2011 12:19:58 Titlul subiectului: |
147605 |
|
Un tabel cu numerele de inmatriculare si seriile de sasiu ale vehiculelor RAT Brasov (inclusiv troleibuze!).
Daca are cineva rabdarea necesara, ii dau fisierul in format Word ca sa poata face si corespondenta intre numerele de inmatriculare si cele de parc.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
SeriiAutobuzeBrasov.pdf |
Mărime fișier: |
121.55 kb |
Descărcat: |
de 702 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
alatar
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 16/Oct/2023 Mesaje: 2 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 16 Aug 2011 14:08:45 Titlul subiectului: |
147731 |
|
In 1987-1988 au sosit la Brasov un lot de autobuze DAC117 vopsite galben cu dungi crem. Aveau numerele de parc 800-8xx.
Stie cineva cate au fost aduse si ce numere aveau?
|
|
Sus |
|
|
Baverescu
Data înscrierii: 29/Iun/2008 Ultima vizita: 21/Mai/2020 Mesaje: 232 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 17 Aug 2011 12:00:06 Titlul subiectului: |
147739 |
|
Din ce imi amintesc din anii 1996 erau dintre cele galbene nr 806, 807, 811. Cele 3 au circulat pana in 1998-1999, primul retras fiind 811 prin vara 1998, celelalte in 1999-2000. Au existat si nr 810 (alb cu brau rosu), 809 (alb cu brau albastru). Probabil au fost revopsite prin anii 1996. Nr intre 800- 804 nu-mi amintesc, probabil au fost casate inainte de 1996. Am postat acum vreo 3 ani in topicul cu DAC-uri ceva ce poate te-ar interesa.
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 19 Aug 2011 14:26:47 Titlul subiectului: |
147779 |
|
Buna
http://phototrans.eu/24,2578,0.html aici găsiti o listă completă cu vehiculele RAT. Numărul VIN îl updatez cum primesc informațiile.
|
|
Sus |
|
|
Baverescu
Data înscrierii: 29/Iun/2008 Ultima vizita: 21/Mai/2020 Mesaje: 232 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 20 Aug 2011 00:52:22 Titlul subiectului: |
147785 |
|
Ai cam gresit unele date. Ai dovezi ca #539 a fost retras in 2002, cand el era descompletat in curtea regiei in 2006? In rest e bun siteul. Ai omis si #448,#526 si#527. #448 retras prin 2002, celelate 2 aduse in 1995 si retrase in 2006. Au circulat cam 11 ani fix si inca vreo 2 luni ultimele 2. #5777 a fost retras in 2006, sunt poze.
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 29 Oct 2012 16:31:38 Titlul subiectului: Re: Numere de parc ale mijloacele de transport R.A.T. Bv |
160085 |
|
Kappa a scris: | ...
FBW 911 - 920 cu nr. originale si cu unele lipsuri in serie
Mercedes 922, 923 cu nr. originale
Vetter SHO 201 - 211 cu nr. originale
... |
Aceste informații sunt un pic greșite.
FBW 911-920 au fost toate fără lipsuri
Mercedes Benz O305GT au avut numerele 921,922
Vetter SHO 18 erau 201-206 lipsind 202ul care a ars
Vetter SHO 11 erau 207-209
Nu a existat: 210, 211
Se completează cu:
33,34,50-61: FBW 91 exNeuchatel și Berna (50,51,52,53,55,59 nu sunt numerele originale, erau date în Brașov)
62-72: Volvo B10M exBiel cu numere originale
270,271,280,306-311: Renault ex Franța (nu sunt numerele originale)
500-510: Mercedes Benz O405G 3 sau 4 uși diferite orașe (nu sunt numerele originale)
616-659: MAZuri verzi din care lipsește 654, distrus într-un accident
660-687: BMC Probus 215 SCB
688-697 și 739-753: MAN SG313 Lion's Classic G
698-738 și 754-768: MAN SL283 Lion's Classic
769: MAN Lion's Coach
770: Volkswagen Transporter
771-785: BMC Procity 320 SLF
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 20 Noi 2012 18:29:49 Titlul subiectului: |
160545 |
|
Dintre MAN-urile mai vechi am mers cu 562.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Adrian Nita
Data înscrierii: 11/Iul/2013 Ultima vizita: 25/Dec/2013 Mesaje: 2 Locație: Brasov; Toplita
|
Trimis: Vin 12 Iul 2013 09:55:07 Titlul subiectului: |
165669 |
|
Salut! Întâmplător am descoperit acest forum și mi-am amintit de marile pasiuni ale copilăriei: troleibuzele și trenurile. Din nefericire, odată cu dezafectarea liniilor de troleibuz din Brașov, una dintre ele este aproape moartă. Voi posta aici ceea ce știu despre trasee și troleibuze, în caz că va ajuta pe cineva, dar, mai ales, pentru că îmi face plăcere să vorbesc despre ele. Eu m-am născut în 1980 iar amintirile cele mai vechi legate de troleibuze le am de pe la 4 – 5 ani. Împărtășesc cu voi aceste amintiri, cu rugămintea de a mă corecta acolo unde greșesc și de a-mi transmite informații pe care nu le am.
2E și 20E – nu le-am prins decât la dezmembrări. Pe la jumătatea anilor 80 mai erau în depoul de pe Hărmanului. Cele pe care le-am văzut erau gri, cu dungi albastre la bază (mai lată) și sub geamuri (mai îngustă). Numerele erau peste 200, ca urmare, cred că erau 20E.
Roman 112E – mi le amintesc destul de bine, dar numai cu numere peste 70. Știu că numărul 71 era mai mereu pe linia 2 și 111 pe linia 1. Îmi amintesc și de 99, 100 și 101 (dalmațieni ). Erau bleu cu acoperiș alb și inscripționare albă cu umbră neagră. Îmi amintesc și unul crem cu dungi roșii sub geam și la bază, cu parasolar verde, care era mai mereu pe 1 și 1B (probabil revopsit). Mai era unul gri cu dungă roșu deschis, lată, sub ferestre. Numărul 96 a circulat până prin 95 – 96 ca utilaj de gresare. Într-o seară am mers la Stadionul Municipal ca să-l vedem (era pe înserat, prin februarie și eram cu un prieten, pasionat și el) și ne-au prins câțiva șoferi de acolo; credeau că vrem să furăm funiile și până le-am explicat noi, pe drum spre gheretele de la cap de linie, am luat câteva șuturi în fund.
Dac 117E – îmi amintesc că primele erau tot culoarea bleu (ca 112E), cu plasă de sârmă la rezistențe, pistoane de deschis ușile pe podea și ornament de cauciuc în lungul lor. Cunosc numai numerele 121 și 122 pe care le vedeam pe liniile de la Făget spre Rulmentul. Ai mei mi-au spus că au fost și unele roșii cu dungă albă sub geamuri. Apoi au urmat cele albe cu dungă albastră sub geamuri, roșie, mai îngustă, la mijloc sub ornamentul de cauciuc, și albastră, mai lată, la bază. Unul dintre ele, 153, era în permanență pe linia 3 și parca la Poarta Schei cu bara aproape lipită de piciorul porții (dreapta, în sensul de coborâre). Au fost câteva cu culori mai închise; îmi amintesc numerele 176, 178. Albul era mai murdar, albastrul mai închis, iar roșul bătea puțin spre portocaliu. 178 a circulat până prin 95 – 96, tot pe linia 2/2B. Îl țin minte pentru că l-au arătat la Cântarea României (în față la Cinema Astra). La interior șoferii își puneau o ușă între cabină și călători pentru a nu fi deranjați. Majoritatea aveau uși de la alte trolee (117E și 112E), dar 178-ul avea o placă mare de plexiglass. Mai cunosc nr. 209, asemănător cu 153, care circula în special pe linia 10. Șoferul se numea Doru (era o perioadă când șoferii aveau o plăcuță cu numele pe bord, în partea dreaptă), era ceva rudă cu un vecin și ne plimbam cu troleul lui, stând „la șofer”, de pe Aurel Vlaicu la Municipal. Ulterior am văzut că a fost revopsit alb, cu baza gri. De asemenea, 196 și vreo două trei cu 180_și_ceva au circulat până în a doua jumătate a anilor 90. Referitor la acestea, îmi amintesc că până pe la 209 pistoanele acelea care deschideau ușile erau pe podeaua troleibuzului; ulterior cele mai noi le aveau deasupra ușilor. 185 a fost retezat de la burduf și folosit ca utilaj pentru gresarea liniei; probabil funcționează și acum.
Nu știu sigur dacă primele 117E cu pistoane deasupra ușilor și fără ornament de cauciuc în lungul lor au fost numerele 210 – 246 sau 1 – 30. În vreme ce 210 – 246 erau majoritar alb/roșu/albastru cu dungi orizontale roșie ingustă și albastră lată la bază, cele de la 1 la 30, în special num erele sub 10, aveau niște culori și modele mai interesante. Îmi amintesc unele parcate la Triaj (numere mici, sub 10) cu model asemănător troleibuzului 45 (a mai scris cineva despre el mai sus). Știu sigur că pe 45 îl remarcasem înaintea lor, ca urmare, este posibil să fi fost revopsite - îmi amintesc, foarte vag, numerele 4 și 5. Dintre cele sub 30 s-a păstrat mult numărul 3; acesta circula în a doua jumătate a anilor 90 mai ales pe 2 și 2b și era interesant pentru că placajul cu care era izolat la interior era maro și dădea senzația de întunecare. De asemenea, numărul 17 (l-am văzut pe linia Răcădău – Autocamioane după înființarea ei) era interesant pentru că avea placajul scaunelor și spătarelor duble (băncilor) dintr-o singură bucată. 16 era praf, de-abia se târâia. Mai cunosc și 21, 23, 28, 29 care au circulat până spre sfârșitul anilor 90. Atunci 29 era singurul troleu care avea geam care se deschidea situat imediat după ușa din față (geamul acela era putin mai mic decât celelalte). Cele între 210 și 246 s-au păstrat mult atât în ce privește culorile originale (alb/albastru/roșu - cel puțin unul dintre ele știu sigur că în loc de alb era gri deschis) cât și perioada de utilizare (unele circulau încă prin 2000).
Ultima modificare efectuată Adrian Nita la Vin 12 Iul 2013 15:13:08, modificat de 20 ori în total |
|
Sus |
|
|
Adrian Nita
Data înscrierii: 11/Iul/2013 Ultima vizita: 25/Dec/2013 Mesaje: 2 Locație: Brasov; Toplita
|
Trimis: Vin 12 Iul 2013 10:08:41 Titlul subiectului: |
165674 |
|
Troleibuzele 117E scunde au fost de la 31 la 50 și de la 247 la 250. Au fost primele cu stopuri din patru bucăți. Numerele 31 – 37, 41 – 44 și numărul 46 au fost maro cu dungă lată crem sub geamuri. Numărul 37 a fost ultimul care a fost revopsit; a stat o perioadă destul de lungă retras la Autocamioane, dar nu la peroane, ci pe strada Poienelor, sub pomii aceia de lângă gard. Nu am știut niciodată cum arătau 38 și 39; mai sus am citit că nu au fost alocate. Numărul 40 a fost gri cu dungă lată albastră; circula numai pe linia 4 și-mi amintesc o doamnă care și-a scăpat plasa la burduful de la articulație. La gară șoferul a venit, a deschis capacele acelea, moment în care am văzut și eu, copil de 7 – 8 ani, cum era făcută prinderea articulației, și i-a returnat doamnei plasa (ce bine că era nou și nu avea burduful spart! …gândeam eu). Nu știu ce s-a întâmplat cu troleul acela, dar a fost unul dintre preferatele mele, pe care îl urmăream ca să merg cu el, iar figura șoferului mi-o amintesc până azi. Numărul 45 a fost, de departe, troleul care m-a impresionat cel mai mult (și cred că și pe alții): alb cu dungi albastre și roșii dar care se intersectau într-un mod interesant la mijlocul său. Eram supărat că mergea numai pe 5 și-l prindeam rar (eu locuind în apropiere de Făget; dar într-o zi știu că am făcut câteva ture cu el pe linia 7). Nu mai știu sigur, dar cred că acesta este troleul crem cu maro, portocaliu și galben care apare, în 1996, în filmul de pe youtube. Ultima dată știu că era alb cu baza albastră. Numerele 47 – 50 au fost roșu închis cu dungă albă lată sub geamuri (erau multe autobuze, inclusiv interurbane, vopsite astfel în acea perioadă). 47 și 49 circulau des pe 2, 2b, și 9. 48-ul îl vedeam mai rar, în special pe linia 3 (parcă acesta avea fața revopsită cu un vișiniu), iar 50, în special pe linia 5. Nu îmi amintesc cum arătau inițial troleele scunde cu trei cifre (247 – 250); le-am remarcat numai după ce au fost revopsite.
De la 51 la 59 s-a revenit la 117E înalt. Astea au fost primele crem cu baza roșie și cu loc pentru numărul liniei în partea laterală.
Dac 217E – m-au impresionat mai ales prin noua poziție a ușii a doua, prin scărițele de pe partea laterală, afișaj pentru număr în spate și lipsa cutiei de contactori. Le-am împărțit, după culori, în categorii. Primele erau cele de la 60 la 69, crem mat, cu baza roșie (60 și 61), cu baza neagră (62, deși aveam impresia că și acesta a fost cu baza roșie și revopsit; mergea mai mult pe 31 și-mi plăcea pentru că funcționa muzica/radio în boxele pentru călători) și cu baza albastru închis (63 – 69). Numărul 70 era gri cu albastru (îmi amintea de scundul 40; a fost troleul care a avut perioada cea mai îndelungată scaunele îmbrăcate în burete și vinil. Cred că toate erau așa la sosire, dar le scoteau fie înainte, fie după ce se deteriorau. Circula mai ales pe 1). De la 71 la 77 erau tot crem, dar puțin spre verzui și mai bine lăcuite. Baza era albastru închis (71, 72 – acesta îmi plăcea pentru că mergea mult pe linia 2, 73, 74 – acesta parcă avea și un triunghi desenat pe el, 76, 77 – tot așa, avea ceva model în plus pe el), verde (la numărul 75, foarte frumos, mai ales că la interior placajul scaunelor era maro, tot așa, după ce a fost dată îmbrăcămintea jos; și acesta mergea mult pe 1) sau bleu (la numărul 83, care avea, de asemenea și niște triunghiuri desenate și care mergea tot așa, foarte mult pe linia 1). Numerele 78 – 82 erau albe cu baza albastru și unele aveau ceva modele bleu pe ele (parcă 80-ul, care mergea mai mult pe 5). 78-ul îmi plăcea pentru că mergea mult pe linia 2; odată a luat foc în stația de pe Castanilor, dar nu a fost nimic grav. Cred că astea au fost primele cu scaune din plastic. Târziu a apărut și 108, alb cu model frumos, albastru. În aceeași perioadă vedeam, foarte foarte rar, numărul 11, tot alb cu model albastru, foarte frumos, cu o dispunere aparte a stopurilor, despre care nu am știut niciodată dacă e nou sau renovat.
Dac 212E – când mi-a spus un prieten că au apărut m-am îmbrăcat rapid și m-am dus să le văd. Primele (84 – 89) erau albe cu baza albastră și, inițial, au fost pe linia 3. 87-le parcă avea și un triunghi bleu. Unul, parcă 89, era condus de o doamnă. 90 și 91 aveau baza galben. Următoarele au apărut când deja eram plecat la facultate la Cluj și nu le-am „inventariat” foarte bine. 94 era mai interesant, crem/albastru închis, avea unele dungi pe el, iar 92 era alb/portocaliu/galben. Cele de la Constanța nu m-au prea interesat pentru că erau deja „cârcălite”.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|