Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 23 Noi 2005 13:00:45 Titlul subiectului: Troleibuzele R.A.T. Timișoara |
3499 |
|
A revenit la strada troleibuzul DAC 317 EC #3 dupa o lunga absenta petrecuta in depou din cauza defectiunii lui. Acum este mai "proaspat" si revopsit la fel in schema care a avut-o inainte, schema RATT.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 21:39:05 Titlul subiectului: |
7043 |
|
In legatura cu 317, am remarcat ca, cel putin in anul 2000, erau foarte bine intretinute. Problema este ca, pe atunci, credeam ca sunt niste 217 E la care li s-au modificat sistemul de propulsie si fereastra a 6-a (prima dupa burduf). Desi au trecut 5 ani, imi aduc aminte ca auzeam un fel de bazait, mai ales la franare, bazait prezent si la modelele 312 si 412. Bazaitul respectiv vine cumva de la chopper? De exemplu, la Cluj sunetul respectiv il aud la modelele Agora, 412 si 312, dar nu il aud la 217 si 117.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 23:08:24 Titlul subiectului: tm |
7076 |
|
Cand am fost la Timisoara (in ian 2001) am vazut un troleibuz Roman care mai era folosit la transportul de calatori (l-am vazut cand intram in oras-eram in tren, iar troleibzul urma sa treaca printr-un pasaj). M-am mirat sa mai vad asa ceva. Ultima data cand vazusem un troleibuz din ala (de calatori, de marfa nu tin minte sa fi vazut) a fost prin '86 cand stateam cu chirie langa P-ta Romana (mergeau pe linia 79 sau 86-deja desfintasera troleibuzele pe Magheru).
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 08:45:22 Titlul subiectului: |
7394 |
|
Ati mai ramas fara un troleibuz....A luat foc unul azi in centru (am vazut la TV) destul de bine la spate...Dupa cum l-au stins nu cred ca o sa mai revina pe traseu
Era modelul acesta si avea nr de inmatriculare greu vizibil de la fum. Ceea ce am vazut incepea cu 11..., (cred 113). Spargeau geamurile cu tirnacoapele unul cite unul....Focul pornise de la un cablu supraincalzit
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.78 kb |
Vizualizat: |
de 47585 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 16:26:25 Titlul subiectului: |
7478 |
|
Troleibuzul in cauza era Renault ER100H #110, fabricat in 1981, adus in 2001 din Lyon, ex - 1814, aflat pe linia 13, in apropierea statiei P-ta Timisoara 700, sensul catre P-ta Marasti. Soferul a evacuat cei 20 de calatori si a anuntat pompierii care au venit la timp.
Ultima modificare efectuată de către cosmin4tm la Sâm 17 Dec 2005 19:20:25, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 19:01:06 Titlul subiectului: |
7544 |
|
Berliet a fost absorbit de Renault in 1977 (cred). Deci acel troleibuz era in cel mai bun caz din 1977(sa zicem).
Si fabricantul partii mecanice (CEM - Fives-Lille) a fost absorbit acum cateva zeci de ani de Alstom (la vremea aia inca se numea Alsthom). Iar fabricantul partii electrice (Oerlikon), de mult e ABB adica Bombardier azi.
Daca imi arati un troleibuz romanesc din 1977 care inca merge zilnic (sau macar e in stare de functionare), il mananc saiba cu saiba.
Iar ca si confort interior, nu se compara un Berliet cu un DAC (de exemplu DAC-urile nu prea au incalzire, sau iluminatul fluorescent vs. Becu' Chior)...
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 22:59:34 Titlul subiectului: tm |
56886 |
|
Primele troleibuze au fost "Fiat-Morelli". La Timisoara prima linie de troleibuz a fost data in folosinta in nov. 1942.
Are cineva poze cu troleibuzele "Fiat-Morelli" care au circulat în Timișoara, TM atunci când s-au introdus prima dată troleibuezele (firobuezle) pe acolo?
Și LA "Rocar" au avut un asemenea troleibuz!!!
Ceva firobuze "Fiat-Morelli": (în italiană troleibuz = filobus)
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 02 Ian 2006 01:17:13 Titlul subiectului: |
10488 |
|
Nu comparati ce are vestul de 30 ani si ce are Romania. In vest nu merg troleibuzele cu calatori pe scara si eventual usile deschise, ca in anii '80 (ex troleibuzul ITB 5277 intr'un documentar olandez despre Romania lui Ceausescu). Eu personal n'am vazut decat tramvaie cu usi deschise. Oricum aglomeratia era foarte mare si mai este si acum, iar civilizatia calatorilor e departe de vest. Asa ca de unde pana unde sa mearga un vehicol 20 ani in Romania ? Nici automobilele nu rezista atat la drumurile romanesti.
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 05 Mai 2006 17:25:51 Titlul subiectului: 1111111 |
22350 |
|
#8
Troleibuzele DAC 217E #48, #51 si #52, din 1986.
Troleibuze vor mai fi si in curand vor fi achizitionate 50 troleibuze noi, asa ca nu va scapa acest oras de troleibuze.
Deocamdata sunt putine troleibuze in stare de circulatie zilnica de aceea 3 trasee sunt inlocuite de autobuze, dar nu definitiv.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 08 Mai 2006 22:01:27 Titlul subiectului: Troleibuzul 55 |
22619 |
|
Isi mai aminteste cineva de troleibuzul 55 ? Acum mai bine de 10 ani, o femeie a incercat sa se arunce in fata troleibuzului. In final s'a constatat ca era fosta prietena a soferului. Incidentul nu a cauzat raniti.
Troleibuzul era DAC117E (sau 217??). Pentru ca am vazut Roman cu nr. 51, nu stiu daca troleibuzul era dintre primele DAC117 sau era unul mai nou care a luat locul altuia mai vechi.
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 09 Mai 2006 18:29:16 Titlul subiectului: |
22651 |
|
Imi aduc aminte ca #55 era DAC 217 E, de culoare alb cu doua dungi albastre inchise (schema de culori era specifica multor troleibuze de la RATT cum era inaintea galbenului).
Nu cred sa fi fost primul troleibuz cu nr. 55.
Din pacate nu a mai apucat sa fie vopsit in schema actuala a RATT si a fost retras din circulatie.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 00:04:13 Titlul subiectului: |
22887 |
|
Azi, la ora de varf, pe al 14:40, troleibuzul #71 ( un dac cred) pe lina 13 s-a defectat chiar in intersectie cand o lua la dreapta spre Piata Marasti. Apoi, cand m-am intors spre gara, in Marasti, era defectat troleibuzul #69.., tot DAC sau ceva romanesc, nu prea le deosebesc. Acele troleibuze vechi mai tot timpul se strica. Nu exista oare solutii mai bune?
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Dum 21 Mai 2006 09:06:05 Titlul subiectului: |
23327 |
|
Pe 15 iunie se deschid ofertele de 50 troleibuze la licitatia organizata de RATT. La aceeasi ora cu licitatia de la Bucuresti. Ce potriveala!
http://www.ratt.ro/anunt.pdf
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 22 Iul 2006 02:17:19 Titlul subiectului: 11111 |
28364 |
|
Pozele sunt făcute Cosmin4tm. Poza cu #69 este făcută de mine.
La Timișoara ne plimbam cu un Vetter și au sărit casptatoarele la un macaz. Și a venit oferul, s-a chinuit, a venit cu o cheie specială, a deschis trăgătoarele, a învârtit cu greutate de ele, apoi a fixat captatoarele și a strâns trăgătoarele cu aceeași cheie enormă. Pe cand dacă ar fi avut doar sofri, imediat pune a captatoarele pe fir. Totuși, trăgătoarele au și ele avantaje: de exemplu, dacă sar captatoarele, ele nu riscă atât de mult să agațe toată rețeaua și ce mai e pe sus. Pe câd cu sfori se duc la aproape 90 de grade.
Cu #69 și #48 am mers personal (o să postez poze din interior, făcute de mine).
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 18:19:01 Titlul subiectului: 1111111111 |
29393 |
|
Rocar-ul 312 E #84 n-a fost scurtat niciodata, asa a fost fabricat! Si e singurul 312 E care a trecut prin mana regiei.
http://ratt.stfp.net/?ttx=Lu&veh=84&all=Y
Ma circula mult si pe 11 si 14.
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 12:19:15 Titlul subiectului: |
29526 |
|
A fost acordat ca despagubire de catre Rocar... Pentru stationarile celor 5 troleibuzelor articulate 1..7.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Lun 07 Aug 2006 14:25:55 Titlul subiectului: |
30254 |
|
Un tragator de la troleibuze este construit din 3 arcuri.
Sunt doua arcuri care au rolul de a da drumul cablului si de a retine cablul.
Si mai este un arc mai mare care se declanseaza atunci cand sar coarnele troleibuzului. Acest arc are rolul de a trage coarnele in jos pentru a nu afecta linia de troleibuz.
Am auzit de la un sofer de troleibuz ca s-a rupt linia de contact din cauza unui Dac 117 care nu avea tragatoare. Problema s-a rezolvat in maxim jumatate de ora.
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 16:14:43 Titlul subiectului: |
31804 |
|
Troleibuzul 51 /traseul 14.
Acestea erau ROMAN-uri generatie mai noua, vezi formatul geamurilor. Am vazut autobuze si troleibuze ROMAN in aceeasi schema de culoare, dar o nuanta mai deschisa a culorii rosu.
(foto: Hans Oerlemans).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.7 kb |
Vizualizat: |
de 45862 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 20:42:59 Titlul subiectului: |
31832 |
|
Dupa cum arata #51 (schema de culori, butuc gros la diferential Raba, geamuri) face parte chiar din ultimele serii de Roman 112E produse inainte de aparitia in serie a DAC-urilor 117E.
|
|
Sus |
|
|
sjoren
Data înscrierii: 23/Iun/2006 Ultima vizita: 22/Dec/2006 Mesaje: 15 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 15:00:51 Titlul subiectului: 000000 |
36426 |
|
Totusi, am senzatia ca DAC-urile vor fi primele casate, pt ca sunt intr-o stare catastrofala. Frumos ar fi sa reconditioneze macar vreo 2-3 care sa si ramana in circulatie. Totusi sunt simbolul troleibuzelor romanesti. Sa se faca un fel de traseu istoric precum va fi cel la tramvaie sau ceva. Si ar mai fi o problema: nu cred ca se poate acoperi tot necesarul pentru toate liniile de autobuze si troleibuze cu 50 de autobuze si 50 de troleibuze.Sau?!
Eu sustin in continuare ideea reconditionarii DAC-urilor care vor supravietui macelului. Sunt frumoase troleibuzele noi), dar cat de frumos ar fi sa apara din cand in cand prin intersectii cate un DAC reconditionat frumos, eventual in culorile alb-violet(sa se potriveasca cu autobuzele, cica era o conditie la licitatie)? Cat despre Berliet, sa le fie tarana usoara.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 19:00:03 Titlul subiectului: |
36432 |
|
Vor tăia și Dac-uri, dar probabil că vor începe cu tăierea primelor Berliet aduse care, pe lângă faptul că sunt mici (am observat că la Timișoara se pune accentul tot mai mult pe troleibuze articulate ) cedează des, dovadă fiind cel care s-a autoaprins, dar și aspectul interior și exterior al celorlalte.
În ceea ce privește Dac-urile, ele niciodată nu au trecut prin RK, tot ce s-a făcut la ele fiind reparații minore, revopsiri, eventual înlocuirea scaunelor.
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Vin 01 Dec 2006 21:32:27 Titlul subiectului: Irisbus |
39971 |
|
Varul meu care e sofer de troleibuz la R.A.T.T., a spus ca dupa ce se vor aduce troleibuze noi, primele troleibuze casate vor fi troleibuzele Berliet.
Daca se vor casa troleibuzele Dac, vor casa numai pe cele foarte vechi.
Si pana vin troleibuzele noi mai este mult timp, mai ales ca inca nu s-a facut nici o licitatie.
Licitația pentru achiziționarea troleibuzelor va avea loc în 7 decembrie.
Dupa ce se face licitatia va mai trece ceva timp pana se va aduce primul lot de troleibuze. Nu vor veni toate 50 de troleibuze dintr-o data. Vor veni in mai multe transe.
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
sjoren
Data înscrierii: 23/Iun/2006 Ultima vizita: 22/Dec/2006 Mesaje: 15 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 15:22:40 Titlul subiectului: |
41217 |
|
De cate ori nu v-ati enervat din cauza expunerii prea subtile a traseului pe care circula un mijloc de transport in comun?! Ei bine, exista o solutie! Iata un troleibuz care ne arata cum ar trebui sa stea treaba. Poza facuta astazi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.13 kb |
Vizualizat: |
de 45061 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Ian 2007 01:32:59 Titlul subiectului: |
42405 |
|
Din intamplare am dat peste urmatorul articol (din iunie 2001) :
Troleibuz Astra Ikarus
l Ofertă pentru R.A.T.T.
Miercuri, 20 iunie, primarul municipiului Timișoara, dl Gheorghe Ciuhandu, a asistat la prezentarea organizată de Regia Autonomă de Transport Timișoara a troleibuzului Astra Ikarus 415 T. Troleibuzul este echipat la „Astra Vagoane A Trinity Inc.", în colaborare cu Astra Bus S.R.L. Vehiculul, construit după specificațiile R.A.T.B., se situează la nivelul tehnicii de vârf pe plan european, realizând o creștere a fiabilității și siguranței în exploatare, diminuarea costurilor de exploatare și întreținere, reducerea consumului de energie electrică și reducerea poluării. Troleibuzul este dotat cu instalație de măsurare a vitezei și înregistrare pe memorie nevolatilă a diferitelor date de mers și manevre de conducere. Igienizarea interioară se realizează ușor și rapid; o ambianță plăcută se asigură prin sistemele de încălzire, ventilație, sonorizare și celelalte facilități. Vehiculul are 26 de locuri pe scaune și 122 în picioare.
În București circulă de circa 4 ani 122 de astfel de troleibuze, iar din calculele efectuate, costul de achiziție se amortizează în primii 6-7 ani.
C. V.
Sursa http://www.agenda.ro/25-01-6.htm
_________________ We are just a small, lonely piece in the world of computers. |
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
|
Sus |
|
|
|