Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo 65
Data înscrierii: 29/Oct/2008 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 137 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 07 Iul 2020 14:21:36 Titlul subiectului: Licitatie pentru 25 de troleibuze noi |
207778 |
|
Brașovul mai cumpără 25 de troleibuze din fonduri europene
https://www.bizbrasov.ro/2020/07/07/brasovul-mai-cumpara-25-de-troleibuze-din-fonduri-europene-pe-ce-linii-vor-circula-acestea/
Primăria Brașov a trimis spre publicare anunțul de licitație privind achiziția a 25 de troleibuze, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Traseele pe care vor circula:
– linia 3: Valea Cetății – Stadionul Tineretului,
– linia 7: Roman – Rulmentul,
– linia 8: Saturn – Rulmentul,
– linia 10: Valea Cetății – Triaj,
– linia 33: Valea Cetății – Roman.
Date tehnice achiziție troleibuze
Troleibuzele trebuie să aibă o lungime cuprinsă între 17,5 și 18,75 de metri, articulate, trebuie să aibă au o capacitate de minim 120 de călători, dintre care 40 pe scaune. Ele vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației următoare, cu sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.
Vehiculele trebuie să fie dotate cu acumulator, care oferă o autonomie și mai mare decât actualele troleibuze Solaris, respectiv minimum 7 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Furnizorul trebuie să ofere garanție pentru o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani (sau 350.000 de km) fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile su o durată de viață de minim 5 ani.
Detalii licitație
Data limită pentru depunerea ofertelor: 14 august 2020, ora 15.00,
Durata contractului: 16 luni,
Valoarea maximă a achiziției: 63.025.210,08 lei + TVA,
Criterii de atribuire: Cel mai bun raport calitate – preț
Prețul ofertei: pondere – 55%;
Valoare consumabile pentru întreaga perioadă de garanție: pondere – 15%;
Capacitate de transport (nr. călători): pondere – 15%;
Distanța parcursă cu autonomie electrică, independent de rețeaua aeriană de alimentare (km): pondere – 15%. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 07 Iul 2020 14:53:55 Titlul subiectului: |
207779 |
|
Inseamna ca-i plac Scripcarului |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 10 Iul 2020 09:16:20 Titlul subiectului: |
207802 |
|
Pe dracu. Ii place ca poate raporta ecologie, bani europeni si reducerea poluarii desi cu 50 de trolee nu se face primavara cat timp nu se aduc si alte masuri in oras (de tramvaie nici nu mai zic). |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Mar 08 Sep 2020 14:52:34 Titlul subiectului: |
208272 |
|
Ofertant unic: Solaris. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 09 Sep 2020 22:05:18 Titlul subiectului: |
208286 |
|
Cu atatea troleibuze s-ar putea reface lejer si foste trasee precum 4,5b,11,30 sau 32! Putinele SH uri ar mai putea fi pastrate pentru linii de genul 3, 11 sau 33 care au acoperire 100% iar Solarisurile sa refaca trasee de baza precum 4,5b,7,8, 30, 32! |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 09:24:04 Titlul subiectului: |
208287 |
|
7, 8 sunt mentionate in primul post. |
|
Sus |
|
|
tubus
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 59 Locație: Brasov; Germania
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 11:55:11 Titlul subiectului: |
208288 |
|
Linia 3 ar putea fi prelungita pina la Stadionul Municipal sau chiar Brintex. Deasemenea si linia 5B daca se reintroduce. |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 825 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 13:36:43 Titlul subiectului: |
208291 |
|
radu a scris: | Cu atatea troleibuze s-ar putea reface lejer si foste trasee precum 4,5b,11,30 sau 32! Putinele SH uri ar mai putea fi pastrate pentru linii de genul 3, 11 sau 33 care au acoperire 100% iar Solarisurile sa refaca trasee de baza precum 4,5b,7,8, 30, 32! |
SH-urile trebuie casate.Si-asa si-au depasit cu mult perioada de circulatie.Mie nu mi-ar conveni sa platesc un abonament pe un traseu pe care circula troleibuze vechi de 35 de ani,in timp ce pe alte trasee sunt troleibuze noi. |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 17:56:47 Titlul subiectului: |
208293 |
|
Citat: | Linia 3 ar putea fi prelungita pina la Stadionul Municipal |
Mai foloște cineva linia respectivă?
Citat: | Mie nu mi-ar conveni sa platesc un abonament pe un traseu pe care circula troleibuze vechi de 35 de ani,in timp ce pe alte trasee sunt troleibuze noi. |
Dintr-un alt punct de vedre ce e mai convenabil: să dai bani pe abonament și să circuli cu troleu de 35 de ani, sau să inhalezi oxizi de azot toată ziua și la bătrânețe (dacă apuci) să respiri din tub de oxigen legat de cărucior?
Din păcate, oricâte troleibuze noi sau de 35 de ani să cumpere violonistu', orașul tot orașul mașinilor rămâne.
Da, va scădea poluarea de la autobuze (un pic) dar piți și masculu' tot cu Audi Diesel o să se dea toată ziua. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 18:02:59 Titlul subiectului: |
208294 |
|
Linia 33 sau 11 ar fi linii periferice cu o incarcatura slaba! Si parca ar fi pacat sa nu mai tragi de 7-8 SH uri cu rezerve cu tot pt aceste linii! Asta in ideea in care ai putea inlocui alte linii de autobuz centrale cu noile Solaris! Dar ramane cum s-a stabilit! |
|
Sus |
|
|
sorinache96
Data înscrierii: 15/Mai/2013 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 434 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 20:22:39 Titlul subiectului: |
208295 |
|
Dintre troleibuzele vechi deabia mai circula 5-6 bucati, si acelea sunt trimise deobicei pe linia 8. Oricum garajul din rulmentul a ramas cu doar 5 tururi din 8 pe linia 8 si 2 tururi din 3 pe linia 7, restul de tururi pe linile 7,8 + linile 3 si 33 sunt deservite de autobuze de la garajul din Bartolomeu iar linia 10 este deservita de garajul de pe Harmanului.
Cele 25 de noi troleibuze sunt indeajuns pentru linile actuale unde e nevoie de doar 14 troleibuze. Oricum se doreste electrificarea a minim unei lini de autobuz si posibil reinfintarea liniei 30 + suplimentarea linilor 7 si 8. |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 10 Sep 2020 23:19:24 Titlul subiectului: |
208297 |
|
Dacă acea linie ar fi 5, practic s-ar putea reveni la troleibuze pe toate fostele linii (cu ajutorul bateriilor).
Combinat cu ce există deja, foarte puțin din fostele lininii ar rămâne cu rețea "lipsă".
Sunt șanse ca linia re-electrificată să fie 5?
Și mai important, sunt șanse ca în final cineva să-și dea seama că degeaba cumpărăm troleibuze moderne, dacă elementele de rețea sunt din anii '50 care nu permit viteze de deplasare de anii 20xx și re-electrificarea să se întâmple cu tehnologie mai nouă?
Ca la CFR; prin anii 90 se cumpărau vagoane pentru viteze maxime de 160km/h, dar infrastructura de abia permitea (în medie) ~50km/h.
Stau și mă uit la filme pe Youtube cu troleibuze din Ungaria, Cehia și văd cum trec troleibuzele peste macazuri, încrucișări, prin curbe ca prin brânză, ca pe linie dreaptă și "nu înțeleg" de ce în Brașov nu se poate... |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 00:51:55 Titlul subiectului: |
208298 |
|
Deja o dăm în fantasmagorii de toată frumusețea. Ca să stabilim odată pentru totdeauna: vechiturile SE CASEAZĂ TOATE și vor fi înlocuite de aceste 25 Solaris. Odată cu sosirea lor vor reveni troleibuzele în totalitate pe liniile 3, (nici vorbă de 5B), 7, 8, 10, (nici vorbă de fantoma 11) și 33.
Se analizează posibilitatea de a fi reintrodusă linia 30, iar acea linie care va (re)deveni linie de troleibuz e linia 32. Nu 4, nu 5, nu alte minuni. 5-ul abia dacă mai are câteva sute de metri de rețea pe traseul său, iar troleibuzele astea nu au autonomii de 100 km.
Anul trecut sau acum 2 ani s-a cerut primăriei remontarea rețelei pe Jianu pentru linia 23, putând a fi deservită de troleele din tura asta. Au fost refuzați. Poate cu o altă administrație locală mai sănătoasă la cap se va materializa planul. Că altfel cel puțin 5 troleibuze vor sta degeaba. |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 06:50:46 Titlul subiectului: |
208299 |
|
Care administratie noua? In ce secol? Vreun dubiu ca "la vremuri noi tot noi"? |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 11:28:15 Titlul subiectului: |
208301 |
|
Știe cineva de se vrea autonomie mai mare la troleibuzele din noul contract?
Și dacă și noua achiziție va restricționa folosirea troleibuzelor noi pe liniile desemnate? |
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 825 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 13:30:47 Titlul subiectului: |
208302 |
|
Dintr-un alt punct de vedre ce e mai convenabil: să dai bani pe abonament și să circuli cu troleu de 35 de ani, sau să inhalezi oxizi de azot toată ziua și la bătrânețe (dacă apuci) să respiri din tub de oxigen legat de cărucior?
Sa dau pe abonament si sa circul cu un Solaris nou!Ce zici de mentalitatea asta?
|
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 13:57:53 Titlul subiectului: |
208303 |
|
Total de acord cu tine, dar era vorba de situația
25 Solaris + 25 Solaris vs. 25 Solaris + 25 Solaris + ~8 SH
nu de situația
25 Solaris + 25 Solaris vs. 25 Solaris + ~8 SH.
Adică mentalitatea cu "hai să scoatem cât mai mult din ce avem" vs. hai să aruncăm că și așa plătește "altul" și mai vedem la urmă.
Vezi tramvaiul: mai întâi o aruncăm că nu pot cetățenii cu mașini de tramvai.
După aia facem din Brașov orașul cel mai poluat din țară.
Că e cam dificil să reparăm în așa fel încât să avem și tramvai și să și fie modern și eventual să și marșăm pe idea că mașina e faină, dar poluează - deci hai să mai luăm și transportul în comun.
Până la urmă da, e chestie de mentalitate.
Și convingerea că totul, dar absolut totul ni se cuvine, fără să mai avem obligații, sau doamne ferește să mai lăsăm de la noi.
Și da, ideal ar fi 25 Solaris + 25 Solari + n Solaris + 0 SH.
Idea era doar ca în perioada dintre 25 Solaris + 25 Solaris și 25 Solaris + 25 Solaris + n Solaris + 0 SH, să se folosească ce există, ca să fie și mai puțină poluare. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 11 Sep 2020 21:17:44 Titlul subiectului: |
208304 |
|
Am inteles fantasmagoriile. Ideea tocmai asta era si anume de a folosi mijloace de transport noi pe cat mai multe linii. Si daca se doreste refacerea 32 ului atunci 4 ar fi la fel de simplu de facut! Totodata si fantoma 11 ar fi partial o dublare a 15 ului, deci tot nu ar fi o chestie ofensatoare! Bine ca vor fi 51 troleibuze noi, chiar daca se caseaza toate SHurile! Si au facut datoria cu varf si indesat! Puteau ramane 60 dar intr-adevar sunt trecute moral si fizic. Poate daca erau de 20-25 ani mai mergeau fortate! Hai sa le vedem pe astea la treaba! Oricum am fost la Brasov si parea invazie de Solaris! Deci arata altfel |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2020 15:27:03 Titlul subiectului: |
208306 |
|
Pok a scris: | Știe cineva de se vrea autonomie mai mare la troleibuzele din noul contract?
Și dacă și noua achiziție va restricționa folosirea troleibuzelor noi pe liniile desemnate? |
S-a vrut, dar după solicitările Solaris, pentru a se putea încadra în buget, s-a ajuns tot la minim 5 km.
Să restricționeze în ce sens că nu înțeleg întrebarea.
radu a scris: | Și daca se dorește refacerea 32-ului atunci 4 ar fi la fel de simplu de făcut! |
Ar fi, dar 4 va fi deservit de SOR. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2020 17:18:51 Titlul subiectului: |
208307 |
|
Adica daca 2026-2050 vor fi obligate sa circule exclusiv pe liniile 3,7,8,10 si 33 sau pot scapa si pe alte linii. Apropos, cat timp sunt obligati prin contract sa le foloseasca pe traseele pentru care au fost achizitionate? |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 13 Sep 2020 20:37:33 Titlul subiectului: |
208310 |
|
[quote="GS808"] Pok a scris: | Știe cineva de se vrea autonomie mai mare la troleibuzele din noul contract?
S-a vrut, dar după solicitările Solaris, pentru a se putea încadra în buget, s-a ajuns tot la minim 5 km.
|
Oricum autonomia lor reală e mult mai mare în realitate, cel puțin de 10 km. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Dum 13 Sep 2020 22:31:29 Titlul subiectului: |
208312 |
|
În cadrul testelor s-a ajuns la 15km.
Nu, 2026-2050 nu vor fi obligate să circule doar pe acele linii pentru că nu se specifică în caietul de sarcini. "E la liber". De aia se și iau mai multe pentru a putea fi băgate și pe alte linii.
În schimb 2000-2025 nu au voie pe alte linii decât 1, 2, 6, 31. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 21 Dec 2020 22:27:56 Titlul subiectului: |
209322 |
|
Din ce am inteles licitatia a fost castigata tot de Solaris, deci 2026-2050! Ce bine era sa se scoata acel 0 care, din puctul meu de vedere e in plus. Acum, cu un nou primar, nu exista sanse de imbunatatire a sistemului de transport cu troleibuze? Macar conectarea la traseele existente cu retea! Nu zic ca ar arata superb o retea moderna Kummler Matter pana in Livada Postei
https://www.youtube.com/watch?v=UeboUINU608&feature=emb_logo |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 385
|
Trimis: Lun 21 Dec 2020 22:56:47 Titlul subiectului: |
209323 |
|
De te-ai fi uitat la toată filmarea, a-i fi știut răspunsul dat la minutul 11:00. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1362 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 22 Dec 2020 01:03:32 Titlul subiectului: |
209325 |
|
M-am uitat la toata filmarea, tot nu se contrazic cele 2 afirmatii! Primarul Coliban a recunoscut ca intr-adevar s-a cam decimat reteaua in ultimii j”de ani dar...sa vedem ce zice RAT |
|
Sus |
|
|
|