Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Mai 2007 10:18:00 Titlul subiectului: Vehicule de interventii Metrorex |
78972 |
|
Dacă mi-ar fi spus cineva acum câteva zile că există vagoane IVA modificate în vehicule de mentenanță a căii, mai că nu aș fi crezut. Așa însă am dat de ele și vi le prezint și vouă.
Prima era într-un capăt al unei hale și inițial mi-a atras atenția prin forma concavă a botului, apoi prin prezența unei ușițe de acces pe bot, pentru ca apoi să remarc că de fapt e vorba de un vagon total neobișnuit. Este botezat VS01, probabil de la Vagon Special 01. Acel indicativ, 01, mă duce cu găndul că ar putea să mai existe/existat și alte astfel de vehicule, însă nu am putut primi o confirmare sau infirmare a acestei bănuieli.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.95 kb |
Vizualizat: |
de 32739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.27 kb |
Vizualizat: |
de 32739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.42 kb |
Vizualizat: |
de 32739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.91 kb |
Vizualizat: |
de 32739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 32739 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mar 31 Ian 2012 10:55:58, modificat de 4 ori în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Mai 2007 10:27:15 Titlul subiectului: |
78973 |
|
Alte câteva detalii cu această minunăție de vagon VS01. A suferit modificări destul de substanțiale la caroserie și probabil și la interior.
Mi-aș fi dorit să-l văd tras undeva pe o linie din exteriorul halei, pentru a beneficia de o iluminare și o expunere mai bună, însă mi s-a explicat că ține de partea de infrastructură/linii și că pentru a putea fi mutat trebuie întreprinse anumite demersuri.
Mă gândesc că am putea organiza o vizită ceva mai amplă, dacă vom primi acceptul celor de la Metrorex, împreună cu Silviu Sintea ca președinte al Asociației Transira, și cu Tudor/Trix/ex-ManAndCat, cel care de fapt a întreprins demersurile necesare și a obținut apobările respective atunci când am vizitat majoritatea garajelor și depourilor RATB și fără de care multe din pozele și datele pe care le avem acum ar fi fost mai greu sau aproape imposibil de obținut.
La acest vagon VS01 îmi plac în mod special acele uși pliante din spate, pe care le vedeți și voi în poză.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.91 kb |
Vizualizat: |
de 32738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.64 kb |
Vizualizat: |
de 32738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.8 kb |
Vizualizat: |
de 32738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.63 kb |
Vizualizat: |
de 32738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.06 kb |
Vizualizat: |
de 32738 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Mai 2007 10:58:27 Titlul subiectului: |
78975 |
|
La fel de uimit am fost și atunci când am dat de un al doilea vagon de construcție specială, e posibil să fie chiar cealaltă jumătate a ramei care îl conținea/conținuse și pe VS01.
Acest al doilea vagon avea . . . 3 boghiuri ! Ș asta nu e totul, boghiul din mijloc pare a avea elemente de la un boghiu de . . . tramvai V3A.
Mi-aș dori tare mult să văd aceste vagoane într-un loc mai puțin înghesuit, pentru a le putea fotografia în voie...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.86 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.5 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.05 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.65 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.77 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.41 kb |
Vizualizat: |
de 32727 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Mai 2007 13:35:51 Titlul subiectului: |
78976 |
|
Hmm, probabil ca usile din capetele lui VS01 sunt pentru a permite incarcarea si decarcarea segmentelor de sina. Vagonul IVA are 20 de metri lungime cumva?
|
|
Sus |
|
|
Mazuish
Data înscrierii: 30/Oct/2006 Ultima vizita: 07/Iul/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Mai 2007 19:30:06 Titlul subiectului: |
78978 |
|
Da, are 20 de metri lungime.
Stiti cumva cum se alimenteaza aceste utilaje? Vad ca nu exista captatoare vizibile pe boghiuri iar in hala nu sunt prezente nici a 3-a sina, nici catenara.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 07:52:52 Titlul subiectului: |
78981 |
|
Mă îndoiesc că vagoanele în cauză sunt folosite pentru transportul șinei, ar fi o prostie atâta timp cât Metrorex dispune atât de vagoane platformă cât și de acele "cărucioare" speciale folosite și la căile ferate pentru transportul diferitelor materiale, inclusiv șine.
Legat de lipsa captatorilor la aceste vagoane, există 3 ipoteze:
1. Fie vagonul e imobilizat de mult timp și captatorii au fost montați la alt vagon
2. Fie avem de-a face cu un simplu vagon-remorcă (adică nu e motor) și e tractat de vreo locomotivă diesel. În acest caz acele fante ar putea dovedi prezența unui motor diesel care să antreneze un generator, asta pentru a alimenta diverse echipamente necesare în cazul unei intervenții, de exemplu, polizoare, aparate de sudură, bormașini etc, pentru că în cazul intervențiilor probabil că se întrerupe alimentarea cu energie electrică.
3. Fie vagonul este modificat și i s-a montat un motor diesel, ceea ce ar avea un pic de logică, motorul diesel ar conferi autonomie vehiculului chiar și în cazul unor eventuale avarii la rețeaua electrică. Această ipoteză pare a fi susținută și de prezența acelor fante de aerisire de pe peretele vagonului.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 15:53:55 Titlul subiectului: |
79000 |
|
Mai demult era pe la Crangasi, parcat pe linia de stocare din tunel un vagon IVA PSI gri.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Mai 2007 21:01:41 Titlul subiectului: |
79301 |
|
Fantele alea de aerisire cam seamana cu o grila de radiator penru un motor termic, dar nu stiu cat de inteligent e sa lucrezi in tunel cu un motor de tractor/RABA pornit langa tine.
|
|
Sus |
|
|
silviu_alex
Data înscrierii: 06/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Sep/2010 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Iul 2007 13:50:58 Titlul subiectului: |
80435 |
|
Eu am auzit ca sunt 3-4 vagoane de interventie. Au motor diesel. Cineva mi-a spus ca in fiecare depou ar trebui sa fie cate unul.
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 26 Mar 2008 18:09:43 Titlul subiectului: |
90805 |
|
Foarte interesante aceste vagoane de interventie si sincer cred ca varianta cu modificarea pentru motor diesel este cea mai apropiata de adevar. Usile pliabile de la spate pot sa fie folosite foarte bine pentru un acces usor in zona sinelor, avand in vedere ca nu in toate portiunile de traseu se poate cobori pe lateralul vagonului (dovada si scarita aceea mica din dreptul usilor. Iar celalalt vagon cu trei boghiuri ar putea fi specializat la testarea liniilor. Oricum, tinand cont de vechimea ramei si de faptul ca VS01 arata in partea frontala la fel ca primele garnituri produse (ma refer la concavitatea botului) ma gandesc ca acestea doua au functionat ca vagoane de interventie in primii ani de folosinta a metroului. Ar fi grozav daca cineva ar putea veni cu mai multe detalii.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Mar 2008 16:55:11 Titlul subiectului: |
91165 |
|
Vagonul galben este pentru sudura sina prin presiune si contact, are motor Diesel cu generator, generatorul alimentind transformatorul pentru sudura si motoarele electrice; cel albastru era un proiect pentru un vagon de masurat calea, dar din cite stiu este nefunctional.
Din cite stiam eu au stat nemiscate ani de zile, este posibil in ultimul timp sa le fi miscat din loc.
Vagonul albastru nu are motor, era pentru masurat calea de rulare (sina) si era tras de o locomotiva (LDH 850 ).
Cel galben are propulsie proprie motor disel +generator + motor electric, nu are captatori pentru ca nu este nevoie, cind se coboara in tunel se opreste tensiunea si daca ar fi avut captatori nu se putea deplasa.
|
|
Sus |
|
|
silviu_alex
Data înscrierii: 06/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Sep/2010 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Mar 2008 21:17:23 Titlul subiectului: |
91193 |
|
Ambele sunt diesel si nu au mai fost folosite de mult timp. Daca observati in poze, nu se vede nici un captator, ceea ce arata ca au alta sursa de energie. Dar oare cum se descurcau cu fumul iesit de la motoare? Ca dupa ce trece o locomotiva diesel ramane un fum gros in statii. Oricum si aceste piese unicat vor ajunge la casat, parerea mea.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Lun 31 Mar 2008 21:36:55 Titlul subiectului: |
91197 |
|
Fumul este preluat de instalatia de ventilatie, asa cum se petrece de fiecare data.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Mazuish
Data înscrierii: 30/Oct/2006 Ultima vizita: 07/Iul/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Apr 2008 14:26:00 Titlul subiectului: |
91514 |
|
Cel galben stiu sigur ca a fost folosit o perioada pe la inceputul lui 2007 in zona Nicolae Grigorescu - Linia de Centura.
|
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Sâm 05 Apr 2008 20:54:38 Titlul subiectului: |
91518 |
|
Sau poate alt VS...poate 02...03..cine stie pe unde or fi...
Cred ca acestea se folosesc frecvent pentru ca liniile la metrou se schimba totusi si la Militari in depou nu sunt vagoane platforma pt a cara liniile...asa ca probabil scot VS-ul...
Observ ca VS01 nu are bandajele prafuite si nici sina din fata lui...uitati-va bine si faceti o comparatie a pozelor unde se vad bandajelor motorului albastru...se vede ca nu sunt miscate de mult...dar la cel galben nu este asa...posibil sa fie folosit pe post de magarus pe langa LDH...
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 02:23:32 Titlul subiectului: |
91538 |
|
Nu le cara cu vagonul ala, sint carucioare speciale care cara tronsoane de sina de 100 de metri (se aplica procedurile de la CFR), in poza VS01-P1060431.JPG se vad, in spate.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Dum 06 Apr 2008 16:56:17 Titlul subiectului: |
91555 |
|
Acele carucioare poarta numele generic de "boghiuri", uneori adaugandu-se si terminatia "pentru sina". Tronsonul de sina nu are neaparat 100 m, ci mai degraba dimensiunea unui vagon pentru a se putea manevra mai usor.
Practic odata ce s-au atasat aceste boghiuri la pachetul de sine acestea se comporta ca un vagon. De obicei se trag de o drezina motoare sau un vagonet motor de lucru.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
MTROE
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 07/Aug/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Aug 2008 15:18:06 Titlul subiectului: |
96795 |
|
Acele rame IVA au motor, merg pe diesel la fel ca si LDH-urile si in afara de ele mai sunt si alte utilaje pentru diferite operatiuni, majoritatea depozitate in depouri.
Cateva din ele pot fi vazute si in tunel, in apropierea unor statii, precum si in alte locuri (remize etc).
_________________ MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 22:56:21 Titlul subiectului: IVA DE INTERVENTIE |
108684 |
|
IVA de INTERVENTIE intr-o fotografie facuta la "mama" lor, adica Intreprinderea de Vagoane Arad. Foto jurnalul
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.07 kb |
Vizualizat: |
de 29306 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 03 Dec 2009 18:15:24 Titlul subiectului: |
120849 |
|
rosetti61 a scris: | Mai demult era pe la Crangasi, parcat pe linia de stocare din tunel un vagon IVA PSI gri. | Poti detalia putin ideea enuntata cu ceva timp in urma. Suna ciudat IVA + PSI + gri....
|
|
Sus |
|
|
doctorusat
Data înscrierii: 01/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Mai 2010 16:51:12 Titlul subiectului: |
127439 |
|
Salut, imi aduc aminte, ca undeva prin anii 91 - 92, am vazut un tren complect de 6 vagoane, care avea acele fante de aerisire, era tot galben, fiecare vagon avea fante de aerisire. Kaleun a scris: | "Fantele alea de aerisire cam seamana cu o grila de radiator penru un motor termic, dar nu stiu cat de inteligent e sa lucrezi in tunel cu un motor de tractor/RABA pornit langa tine. | Pe vremea aia, eu aveam doar 5 - 6 ani, dar am o memorie excelenta, (offtopic...), l-am vazut pe Magistrala Dristor2 - Republica.
Cel putin odata pe saptamana mergeam la matusi-mea, lund metroul de la obor, schimbam la dristor, si coboram, la vremea aceia... Leontin Salajan,
Fantele alea de aerisire, dupa parerea mea, erau folosite ca sa permita vatei de sticla, sa nu prinda mucegai "sa respire".
Un exemplu il pot de la tramvaiele Ep/V3A, pe vremea cand erau rosii, si sa pastrat un timp si pe schema de vopsea galbena, dupa care le-au demontat, si au pus tabla, iar in interior, au pus "gaurele" in placaj,
Orcum... se mai stie ceva de ele?.. sau au ajuns la fier vechi odata cu scarile rulante?
Descriere: |
Fanta de aerisire, pe lateral |
|
Mărime fișier: |
121.87 kb |
Vizualizat: |
de 26234 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 31 Ian 2012 11:02:59 Titlul subiectului: |
152563 |
|
Conform site-ului www.e-achizitii.com , Metrorex doreste achizitionarea unui "Furgon carosat necesar dotarii Statiei de Interventie, Salvare si Prim Ajutor".
Vedeti mai jos pozele din documentatia de licitatie... pare foarte "explicita" indicatia catre "castigator" ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.22 kb |
Vizualizat: |
de 22352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
14.23 kb |
Vizualizat: |
de 22352 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Caiet sarcini-furgon carosat.zip |
Mărime fișier: |
159.76 kb |
Descărcat: |
de 969 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|