|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 28 Aug 2008 19:08:39 Titlul subiectului: Posibila innoire a parcului de tramvaie RATT |
97509 |
|
Am deschis acest topic nou pentru a urmari posibila achizitie de catre RATT a unor tramvaie noi. Incep cu un articol aparut in presa acum cateva zile:
http://www.agenda.ro/news/news/10619/credit-pentru-tramvaie-moderne.html
Agenda a scris: | Primaria vrea sa ia un credit in valoare de 175 de milioane de euro pentru a cumpara 50 de tramvaie. Desi consilierii locali si-au dat acordul in urma cu cateva luni, investitia se lasa asteptata.
tramvaieAceasta cu toate ca parcul de tramvaie al RATT este depasit, fiind compus din tramvaie pe care nemtii nu le-au mai putut folosi si au ajuns la noi, la preturi modice. „Avem o hotarare de Consiliu Local. Speram ca pana in septembrie-octombrie sa putem definitiva lucrarea.
Am avut discutii cu mai multe firme si acum lucram la documentatie”, ne-a declarat Culita Chis, directorul Directiei de Drumuri si Transporturi din cadrul municipalitatii. in referatul pe care acesta l-a intocmit si care sta la baza hotararii de consiliu local, se arata ca pretul unui tramvai este de 3,5 milioane de euro si ca se va construi un nou depou de tramvaie pe Calea Buziasului. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Oct 2008 08:52:36 Titlul subiectului: |
99627 |
|
S-au mai facut pasi in acest sens:
http://www.banateanul.ro/saptamanal/transport-de-milioane-3292738
Banateanul a scris: | La sfârșitul lunii mai, consilierii locali au trecut un proiect prin care se demarau procedurile de achiziționare a minimum 50 de tramvaie noi. După patru luni, se pare că data licitației se apropie, deoarece Regia Autonomă de Transport Timișoara (RATT) este "curtată" din ce în ce mai intens de producătorii de tramvaie, toți dorind potul cel mare pe care îl oferă orașul de pe Bega: 175 de milioane de euro.
Ultima care a intrat în joc este celebra companie canadiană Bombardier Transportation, care, prin vicepreședintele pentru Europa de Sud-Est și România, Jean Berge, a afirmat că intenționează să livreze municipalităților din Timișoara și Arad mai multe tramvaie de tip Flexity Outlook. Acesta a mai adăugat că licitațiile ar putea avea loc în cursul acestui an.
La RATT, lucrurile nu sunt așa de simple precum par, mai ales că la mijloc sunt foarte mulți bani. Așa că, în acest moment, specialiștii regiei încearcă să întocmească documentația tehnică. Adică, practic, să hotărască ce specificații vor avea viitoarele tramvaie care vor circula pe străzile Timișoarei. Ce este sigur însă în acest moment este că noile tramvaie vor avea podeaua joasă, pasagerii nemaifiind nevoiți să urce nici o treaptă. Acest lucru este impus de Uniunea Europeană, cea care va furniza și sutele de milioane de euro necesare achiziționării acestor tramvaie, dar înseamnă și că toate stațiile reabilitate (sau nu) din oraș vor trebui refăcute, deoarece sunt prea înalte. "Trebuie luat un aspect în considerare. Proiectele de reabilitare a liniilor de tramvai au fost făcute în anii 1999-2000. Aceste stații s-au proiectat în conformitate cu realitățile de atunci. În consecință, eventualele neconcordanțe vizavi de amplasament se vor remedia", a declarat Alexandru Potcoavă, purtătorul de cuvânt al regiei.
Abia după ce va fi încheiată documentația tehnică, RATT va demara procedurile de obținere a banilor și va organiza licitația. Iar cum producerea unor tramvaie care costă 2,5 sau 3,5 milioane de euro durează între doi ani și doi ani și jumătate, s-ar putea ca acestea să ajungă în Timișoara la sfârșitul celui de-al patrulea mandat al primarului Gheorghe Ciuhandu, adică prin 2012. "Parcul de troleibuze s-a schimbat în totalitate, cel de autobuze se va înnoi în totalitate în urma ultimei licitații care este în curs de desfășurare, o dată cu venirea ultimelor 30 de autobuze articulate. În ceea ce privește transportul public cu tramvaie, strategia de dezvoltare s-a axat pe două direcții majore: modificarea infrastructurii, respectiv calea de rulare ca axă prioritară, precum și achiziționarea de tramvaie noi care să înlocuiască parcul vechi și să asigure o bună mobilitate urbană, confort și siguranță sporită călătorilor", a precizat Ioan Goia, directorul RATT.
Canadienii nu sunt singurii care vor să doteze Timișoara cu tramvaie noi. La sfârșitul anului trecut, primarul Gheorghe Ciuhandu a fost invitat la mall să vadă ultimul model în acest domeniu, produs de Cialis, o companie franceză. Tramvaiele francezilor circulă și ele în 28 de orașe din lume și costă în jur de 2,5 milioane de euro bucata. Când a auzit prețul, primarul Timișoarei a declarat: "Cred că nu vom vedea în viitorul apropiat așa ceva la Timișoara. Noi ne-am concentrat pe autobuze și troleibuze. Un asemenea tramvai este costisitor pentru bugetul local, dar, după ce se vor reînnoi cei 80 de kilometri de linii cale, se pot accesa fonduri structurale pentru a cumpăra mijloace de transport în comun noi". |
Subliniarea imi apartine... autorul a scapat o balba haioasa: Firma ar fi fost Alstom, modelul ar fi fost Citadis... iar Cialis este o pastila pentru potenta, din aceeasi categorie cu Viagra |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 21:54:11 Titlul subiectului: |
109977 |
|
Ce se mai aude in legatura cu achizitia de noi tramvaie? Primaria Municipiului Timisoara va mai organiza licitatie? Sau deocamdata ramane cu achizitia celor 30 de autobuze noi articulate? |
|
Sus |
|
|
diana19
Data înscrierii: 28/Aug/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 22 Locație: Timisoara
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 23:49:10 Titlul subiectului: |
109979 |
|
Pentru moment ramane achizia pentru cele 30 de autobuze articulate. |
|
Sus |
|
|
Goldmember
Data înscrierii: 26/Mai/2009 Ultima vizita: 08/Ian/2022 Mesaje: 4 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 26 Mai 2009 15:15:21 Titlul subiectului: |
111527 |
|
De achizitia unor noi tramvaie nu se stie nimic sigur,am aflat ca probabil peste 3 ani |
|
Sus |
|
|
Chagall
Data înscrierii: 11/Mai/2008 Ultima vizita: 13/Aug/2011 Mesaje: 40 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 13 Aug 2011 11:41:32 Titlul subiectului: |
147636 |
|
"Tramvaie de 50 de milioane de euro la Timișoara
12 August 2011
Un proiect contoversat al municipalității timișorene a trecut în ultimul plen al consiliului local din luna august. De ziua orașului, aleșii locali au aprobat un împrumut de 50 de milioane de euro, pe care Primăria Timișoara îl va contracta pentru a cumpăra mai multe tramvaie performante. Singurii care s-au opus acestui proiect au fost consilierii locali PNL, care își argumentau obiecțiile prin faptul că gradul de îndatorare al primăriei ar crește prea mult. Cu toate acestea, proiectul a trecut lejer prin Consiliul Local Timișoara.
RATT are nevoie urgent de tramvaie noi
Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al Regiei Auitonome de Transport Timișoara (RATT), spune că în ultimii ani travaiele care au fost primite imediat după revoluție s-au deteriorat vizibil. „Era nevoie să ne reînnoim parcul de tramvaie, pentru că cele pe care le aveam în acest moment au fost primite din Germania, prin anii 95-96. La acea vreme, aceste tramvaie erau foarte bine dotate și erau în perfectă stare de funcționare, dar în timp acestea au început să se degradeze și este urgentă nevoie de noi tramvaie, care să asigure tot confortul de care au nevoie timișorenii”, ne-a declarat Cosmin Bradu
Tramvaie vechi de aproape 50 de ani
Tramvaiele care circulă în aceste moment pe străzile orașului Timișoara nu mai pot satisface cerințele timișorenilor, care au nevoie de aer condiționat vara, căldură iarna, rampe pentru persoanele cu dizabilități și multe altele. Tramvaiele existente, care au fost făcute cadou de nemți Primăriei Timișoara, au fost fabricate prin anii ‘66-‘70 și nu mai pot asigura un minim de confort în mileniul al treilea. Însă la data în care aceste mijloace de transport au fost aduse, toată lumea s-a bucurat pentru că tramvaiele primite erau mult mai performante decât tramvaiele fabricate în România, pe vremea lui Ceaușescu.
De anul viitor vor apărea în Timișoara tramvaie noi
În momentul de față nu se știe cu exactitate câte tramvaie vor fi achiziționate, începând cu anul viitor. Cert este că municipalitatea are la dispoziție 50 de milioane de euro, iar un tramvai performant ar putea costa mai mult de 2 milioane de euro. Cel mai probabil, în primă fază, vor fi achiziționate 10 tramvaie care vor lua locul tramvaielor ce ar fi trebuit retrase de mult din circulație, deoarece nu mai corespund noilor cerințe. Pentru a achiziționa aceste tramvaie mai este nevoie doar de o licitație, care, cel mai probababil, va avea loc la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor."
Sursa: Ziua de Vest _________________ Timisoara
1869 - primul tramvai tras de cai din Europa de Est
1889 - primul tramvai electric din România |
|
Sus |
|
|
don quijote
Data înscrierii: 01/Ian/2012 Ultima vizita: 24/Aug/2013 Mesaje: 36 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 04 Ian 2012 17:55:02 Titlul subiectului: |
151694 |
|
Primaria inca nu are la dispozitie nici un euro.
S-a aprobat incheierea unui contract cu BEI.
Nu se stie daca in 2012 se va putea face vreo tragere.
Drum lung, cale batuta. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|