Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 28 Noi 2005 18:25:12 Titlul subiectului: nhnhnh |
4470 |
|
Oare nu ar fi mai eficiente niste troleibuze cu remorca distincta, de felul Ikarusurilor 620? Andras, cunosti modelul 620 caracterizat ca "potkocsis?". Daca da, spune-ti parerea. Modelul "potkocsis" a fost folosit pana s-a perfectat modelul articulat. Multe IK 620 solo au fost transformate in articulate la MAVAUT (ateliere feroviare)
Este vorba de o remorca distincta in sensul ca nu poti trece din "tractor" in remorca. Daca unui DAC 112 UDM sau 112 E i s-ar adauga o remorca distincta de aceeasi dimensiune (care ar putea proveni tot dintr-un DAC 112) s-ar obtine un "tramvai pe cauciucuri" lung de 24m, mai lung decat #7091. Problemele ar aparea mai ales la transmisie. Ar trebui ca "tractorul" sa aiba tractiune integrala (pentru a nu patina), ceea ce ar fi destul de dificil, avand in vedere ca intre motor si puntea din fata se afla ventilatorul si radiatorul iar la troleibuz acolo se afla pompa servodirectiei sau pompa hidraulica pentru directie. In ceea ce priveste motorul, cel original de 192 CP se poate
Solutia cu remorca distincta dateaza cam din 1960. Era o modalitate prin care puteai spori capacitatea unui autobuz / troleibuz. Ideea a fost abandonata, unul din motive fiind disconfortul celor din remorca. In plus, insusi Ikarus 620 era caracterizat ca zgomotos din cauza transmisiei.
Termenul de remorca se poate referi insa si la segmentul B al autobuzului. ca urmare poate fi vorba de:
1 Transformarea unui autobuz standard intr-unul articulat
2 Remorca distincta in sensul celei de la IK 620
3 Container pentru bagaje
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 29 Noi 2005 00:29:14 Titlul subiectului: |
4569 |
|
Insa in 2004 am gasit undeva un articol, din pacate nu stiu unde, incat un autobuz Volvo a primit o remorca. Nu-mi place aceasta solutie, cred ca daca as fi circula in remorca m-as innebuni
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 24 Ian 2006 00:44:16 Titlul subiectului: 858585 |
13660 |
|
Ce ziceți de asta? Este o remorcă de Jelcz
Datele tehnice ale remorcii
Într-adevăr, călătoria în remorcă nu e prea plăcută, dar, spre deosebire de autobuzele articulate, acestea un avantaj: Remorca poate fi detașată când fluxul de călători e redus. Ce e drept, remorca de Jelcz are 6924 mm (împreună cu bara de tractare 8409), dar un autobuz de 12 m + o remorcă de 12 m nu cred că ar strica pe anumite rute.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.38 kb |
Vizualizat: |
de 24020 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.11 kb |
Vizualizat: |
de 23304 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 23:34:43 Titlul subiectului: |
14237 |
|
Tracțiunea integrală ar fi binevenită la "tractorul" acestui tren rutier.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.13 kb |
Vizualizat: |
de 23589 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 13:08:04 Titlul subiectului: Autobuze cu remorca distincta |
15157 |
|
Mai jos veti gasi un articol despre autobuze Man cu remorca.Se pare ca acest concept a inceput sa prinda contur in tot mai multe orase ale Europei.
Two miditrains based on MAN Lion's City handed over to the RĂŒbenacker Group
Innovative product for public transport developed in cooperation with Markus Göppel GmbH & Co. KG
Since the beginning of January two new buses have been running on the streets of Nagold in Germany: midibuses with a trailer, so-called miditrains, carry passengers around town in a visually unfamiliar way. Together with Markus Göppel GmbH & Co. KG, NEOMAN Bus GmbH won an invitation to tender issued by the RĂŒbenacker Group and has now handed over the first two miditrains to the managers, Karl and Thomas RĂŒbenacker. Also present at the ceremony were Dr. Rainer Prewo, Mayor of Nagold, and Roland Bernhard, the top-ranking civil servant of the Calw District Council.
"Until now we've had to use buses designed to cope with passengers during the rush hours – either an articulated bus or two standard buses. The big drawback was that at other times too the high consumption costs of an articulated bus still had to be paid, or the second bus involved extra maintenance costs. If passenger demand was any higher we had to use up to three buses on a route during the rush hours. With this "people trailer" that we've now discovered we can react flexibly to passenger demand, as the trailer can be hitched up or unhitched as required", said Thomas RĂŒbenacker, summing up the decision to buy the miditrains. The trailer will be used primarily for taking children to school.
Nagolds Mayor, Dr. Rainer Prewo, regards the new buses as an innovative jump in public transport: "We expect the number of passengers to increase, even in the context of a concept for the town centre that was introduced three years ago."
The miditrains were produced by Markus Göppel GmbH und Co. KG in close cooperation with the NEOMAN Bus Group. The tractor vehicle, which features the design and engineering of the new-generation Midi, is low-floor and has all the convenience of a modern city bus, e.g. a kneeling system and a folding ramp for passengers with prams or wheelchairs. The trailer too is in keeping with the new MAN design. To make service and maintenance easier it features many parts from the MAN set of modules, and for durability the body is made of special steel. The vehicle also has ESP and an ABS/EBS brake system.
Inside the bus the aisle is completely without steps; this has been achieved by relocating the batteries and the fuel tank to the front-axle wheel housings, which also resulted in a better weight distribution. The miditrains are 19.51 m long and can carry a total of 135+3+1 persons (23+3+1 seats and 42 standing places in the tractor vehicle, 36 seats and 42 standing places in the trailer). They have been inspected by TĂV SĂŒd and are operating with a special permit valid until the end of 2011.
The advantages of a midibus with trailer are to be found above all its flexibility. Miditrains provide a variable concept that can react flexibly to different capacity requirements. At quieter times the trailer can be unhitched, and if the midibus is used alone it needs considerably less fuel. A midibus without trailer consumes up to 40 % less fuel than an articulated bus. After a short period of getting accustomed to the miditrain the driver finds it easier to operate than an articulated bus because the trailer corners just like the tractor. This makes the entire unit extremely manoeuvrable and means that it performs excellently in narrow streets.
The miditrains feature a comprehensive safety package. A barrier between tractor and trailer, for example, ensures that pedestrians are kept out of the drawbar area. A video monitoring system with communication facilities allows the driver to see what is happening in both parts of the vehicle. Other features include a trailer recognition system in the tractor, a wide-angle mirror system, an EBS brake system throughout the vehicle, parking plates for the dark, automatic doors, a moving-off interlock, a damped trailer coupling which is free of play, a steering angle monitoring system and reflectors on the drawbar.
The video monitoring system is automatically controlled. If the vehicle is reversing without trailer, the reversing camera on the tractor is active. When the trailer is in use this camera monitors the drawbar area while the vehicle is stationary or moving at up to approx. 3 km/h. In motion a camera inside the trailer keeps an eye on the passengers, while others monitor the door areas; these are active in the time between the opening and closing of the doors. If the vehicle is reversing with the trailer a camera at the rear of the trailer supports the driver.
With its 81 buses the RĂŒbenacker Group clocks up 5.5 million kilometres on scheduled city and intercity services, in school bus operation, on charters and on tours. The Group also hires out buses and organises tours. In addition to the miditrains already supplied the RĂŒbenacker Group will be taking delivery of a further two and also two so-called maxitrains. The tractor vehicles here are 12 m MAN Lion's Citys which pull a trailer with a length of 11 m and a width of 2.50 m.
Cateva imagini. Efectauti click pe ele pt a le vedea marite.
Poze din interior:
Cap tractor: Remorca:
The source: http://www.man-mn.de/en/Coaches/News_&_Media/Press_releases/show_press.jsp?id=60407&print=
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 17:46:26 Titlul subiectului: |
15188 |
|
Aș sugera ca pe TOATE LINIILE DIN CLUJ ȘI CONSTANȚA care au avut în dotare vehicule articulate (autobuze sau troleibuze sau chiar tramvaie) să circule trenuri rutiere formate fie
-dintr-un tractor + remorcă (tren rutier propriu-zis)
-din două vehicule tractor cu comandă unică (tandem)
O remorcă de Jelcz
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.02 kb |
Vizualizat: |
de 24295 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 23:16:34 Titlul subiectului: |
15208 |
|
Ce-ati spune ca remorcile sa se agate la orele de varf?
In Iasi de exemplu (si banuiesc ca nu numai), in afara orelor de varf incarcarea e sub 50%, si chiar la orele de varf, intr-o directie e supraaglomerat, iar in directia opusa e gol.
In cazul Bucurestiului e mai dificil, e adevarat.
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 00:35:38 Titlul subiectului: |
15223 |
|
Ideea detașării remorcilor în afara orelor de vârf (sau a detașării lor înafara orelor de vârf) a mai fost enunțată, s-a afirmat insa că detașarea unei remorci ar fi o operațiune greoaie. Teoretic, remorca ar putea fi "lăsată" la capul de linie sau la garaj, dacă garajul se găsește în imediata vecinătate a capului de linie.
Deși este relativ greu manevrabil, trenul rutier e mai robust ca un vehicul articulat.
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 22:48:24 Titlul subiectului: Troleibuz cu remorca |
20366 |
|
Am vazut si troleibuze cu remorca care mergea cu viteze foarte mari atunci cand trebuia sa faca un macaz fara sa pateasca nimic.
Pentru detalii intrati aici ca sa vedeti:
click
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 10 Mai 2006 19:40:44 Titlul subiectului: Autobuze cu remorca distincta |
22728 |
|
1. Pentru început, o remorcă fabricată de Jelcz:
2. O remorcă D4 fabricată de Karosa: L= 7220 mm
3. Interiorul unei remorci B 40. Observați starea impecabilă a tapițeriei
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.59 kb |
Vizualizat: |
de 24744 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.77 kb |
Vizualizat: |
de 23329 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.79 kb |
Vizualizat: |
de 23326 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 11 Mai 2006 03:15:47 Titlul subiectului: |
22738 |
|
a incercat si RATB-ul prin 80 si ceva cateva probe tehnologice cu remorci, mai precis autobuzele au circulat cu remorca fara pasageri, dar nu isi mai aduce nimeni aminte in afara de mine
din cate imi aduc aminte, tractoarele erau Roman. Remorcile erau facute fie din Ikarus 556 sau 180 casate. Posibil TV 2 sau 2O. Tractarea se facea cu bara, firesc, dar nu aveau gratar de protectie intre ele (ca la tramvaie). Ce mi s'a parut complet inedit a fost schema de vopsire, crem-galben, dar erau si clasice, crem-rosu. Jantele erau gri-petrol. Am mai intrebat niste batrani si experimentul a avut loc intre 1978-1981 (undeva in perioada asta, vara) pe trasee din Drumul Taberei. Daca au circulat si in alta parte a orasului, nu stiu, eram prea mic.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 16 Mai 2006 11:36:44 Titlul subiectului: |
23030 |
|
Acier a scris: | din cate imi aduc aminte, tractoarele erau Roman. Remorcile erau facute fie din Ikarus 556 sau 180 casate. Posibil TV 2 sau 2O. Tractarea se facea cu bara, firesc, dar nu aveau gratar de protectie intre ele (ca la tramvaie). Ce mi s'a parut complet inedit a fost schema de vopsire, crem-galben, dar erau si clasice, crem-rosu. Jantele erau gri-petrol. Am mai intrebat niste batrani si experimentul a avut loc intre 1978-1981 (undeva in perioada asta, vara) pe trasee din Drumul Taberei. Daca au circulat si in alta parte a orasului, nu stiu, eram prea mic. | 1. Ikarus 556 are 10,8 m lungime. Era folosit tot autobuzul (evident, fără motor + transmisie) sau doar o parte din el. TV-ul are, cred, în jur de 9 metri. Oricum, remorcile erau mult mai mari decât celfolosite în alte țări foste socialiste. De exemplu
-remorca de Karosa are fie în jur de 5,8 m fie în jur de 7,2 m la care se adaugă bara de tractare care, la remorcile respective, avea 1,4 m
-Remorca de Ikarus 60 are mai puțin de 7 m (6,8 m)
-Remorca de Jelcz are, de asemenea, mai puțin de 7 m (în jur de 6,9 m)
2. Autobuzele Roman 112 care tractau remorci au fost cumva modificate? Mă refer la:
-motor
-transmisie
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 16 Mai 2006 12:32:00 Titlul subiectului: |
23034 |
|
erau scurtate sigur, nu erau lasate intregi. probabil aveau aprox. 7m lungime. daca am avea acces la arhiva URAC...
nu cred ca modificasera autobuzele, din moment ce au circulat cu remorcile fara calatori. cred ca ideea era sa le testeze manevrabilitatea, sistemul de franare etc., cert e ca ceva n'a mers bine din moment ce nu au intrat in exploatare. ITB-ul a dus lipsa permanent de material rulant si in anii aia s'a luat decizia sistarii importurilor, asa ca au incropit si ei ce au putut pana s'au livrat "salamurile" DAC 117.
autobuzele care tractau remorcile erau Roman 112 si apartineau de autobaza Militari
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 16 Mai 2006 22:38:59 Titlul subiectului: |
23076 |
|
1. În jurul anului 1970, Ikarusul 60, cel care trăgea remorca, a fost transformat în autobuz articulat, lungimea mărindu-i-se de la 9500 mm la 15000 mm. Motivul; autobuzul articulat era mai ușor de condus
2. Autobuzele articulate sunt de două tipuri:
-cu articulație trasă: DAC 117, Ikarus 280, Vanhool AG 300 etc.
-cu articulație împinsă: Irisbus 18, Citaro G; practic, majoritatea autobuzelor articulate moderne au acest sistem.
În ambele cazuri, articulația este unul din punctele vulnerabile ale autobuzului. În cazul articulației împinse, lucrurile se complică. Dacă în cazul autobuzului cu articulație trasă
-segmentul A este tractorul iar
-segmentul B este remorca
în cazul autobuzului cu articulație împinsă
-segmentul A este căruciorul iar
-segmentul B este împingătorul
articulația având tendința de a se rupe. Ca urmare, în cazul autobuzelor articulate cu motor în spate se adoptă două soluții:
-tracțiune pe axele C și B; în acest caz nu putem vorbi de o articulație împinsă în adevăratul înțeles al cuvântului, deoarece... trage și segmentul A. Un exemplu sigur este Heuliez GX 187, unde se specifică clar acest lucru. Șasiul este tubular, aparținând Renaultului PR 180.2, dar nu știu exact dacă și Renault PR 180.2 are același tip de tracțiune. Ar mai fi tracțiunea tandem, dar asta numai la troleibuze.
-tracțiune numai pe axa C, (articulație împinsă în adevăratul înțeles al cuvântului) situație în care articulația are un sistem hidraulic care să o blocheze când aceasta e în pericol de a se rupe. E de la sine de înțeles că un autobuz cu articulație împinsă e scump și, în plus, vulnerabil.
Indiferent dacă tracțiune e pe axele B și C sau numai pe axa C, roțile axei C sunt rigide, adică neorientabile. De aici rezultă probleme la viraje.
3. Remorca distinctă nu e "afectată" de poziția motorului vehiculului trăgător; eventual pasagerii, care pot inhala mai multe gaze dacă motorul e în spate decât dacă motorul e central. Trenul rutier este, însă, mai greu de condus. Conform celor spuse de Alin, trenul rutier revine în occident.
Timpul va decide dacă, în viitor, transportul de mare capacitate va fi efectuat:
-mai ales cu autobuze articulate (cum e în prezent)
-mai ales cu remorcă distinctă
Atenție la nuanță; am spus MAI ALES, nu NUMAI, deoarece cele două modalități vor coexista, dar una va predomina.
Având în vedere că ai reușit să faci un desen reușit al autobuzului IK 180, încearcă să un astfel de desen al unui tren rutier alcătuit din:
-Roman 112
-remorcă provenită din IK 556 / TV 2 / TV 20
Sunt curios cam cum arăta un astfel de "ansamblu"
_________________
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 00:44:26 Titlul subiectului: |
25321 |
|
O Scanie cu remorcă distinctă:
|
|
Sus |
|
|
Silvio
Data înscrierii: 15/Oct/2006 Ultima vizita: 07/Ian/2011 Mesaje: 12 Locație: Winterthur (Elvetia)
|
Trimis: Mar 06 Feb 2007 19:19:41 Titlul subiectului: |
75505 |
|
In Zug has the Autobuses Trailers too.
In Lausanne an Luzern has only the Trolleybuses Trailers.
Luzern:
Lausanne:
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 9944 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Mar 2007 20:05:47 Titlul subiectului: |
77703 |
|
Dar un tren rutier cum erau titicarele de la mare in orasele mari ale tarii ( in afara de Bucuresti), pentru trasee turistice ?
Alta varianta, daca pleaca 2-3 autobuze scurte (neremorcate) unul dupa altul ? Este o solutie viabila pentru liniile aglomerate din Bucuresti ? Ce parere aveti ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Mar 2007 21:57:48 Titlul subiectului: |
77914 |
|
A doua solutie nu merge pentru ca oamenii se urca ca vitele in primul vehicul si urmatoarele doua vor ramane aproximativ goale.
Autobuzele de 12 metri din Bucuresti nu circula aproape nicodata goale (poate doar dimineata devreme si seara tarziu, desi linii ca 102 sau 335 au mereu minim 20 de pasageri in fiecare vehicul). Eu unul vad solutia asta ca pe o rezolvare pe genunchi a problemei, care ar cere un vehicul articulat. Miditrenul ala transporta 135 de pasageri la aceiasi lungime ca un articulat ce duce minim 150 de pasageri, deci in trafic se descurca cam la fel. Poate pe linii rapide, cu statii departate si benzi dedicate transportului in comun ar fi o idee.
Pe de alta parte, daca caroseria vehicului tractor nu a fost proiectata si pentru fortele ce-i revin prin carligul de remorca, dupa niste ani de exploatare vor aparea ceva deformari.
|
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Iun 2009 21:58:54 Titlul subiectului: remorci |
112373 |
|
Acier a scris: | a incercat si RATB-ul prin 80 si ceva cateva probe tehnologice cu remorci, mai precis autobuzele au circulat cu remorca fara pasageri, dar nu isi mai aduce nimeni aminte in afara de mine |
Da, au circulat si prin zona Garii de Nord, cred ca pe 176. eram elev si mi le amintesc. Cred ca am si mers cu ele, nu stiu daca le testau pe noi sau ce a fost...sunt aproape 30 de ani de atunci. Stiu ca ne au dus si sa vedem Universiada cu asa ceva.
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Dum 16 Aug 2009 18:22:19 Titlul subiectului: |
115481 |
|
Eu imi amintesc de trenuri de autobuze Skoda cu remorca (de o forma asemanatoare cu autobuzul) care circulau in numar mare in Varna in vara lui 1973.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 16 Aug 2009 22:31:09 Titlul subiectului: trenuri |
115495 |
|
Am vazut macheta la ceea ce spui pe un site cehesc. Cred ca remorca avea jumatate din capacitatea unui autobuz Skoda 706 RTO
|
|
Sus |
|
|
|